بازدید 13534
آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان های کشورمان نشان می‌دهد

سبقت چشمگیر «گیلان» در واکسیناسیون کرونا از همه استان های کشور و تداوم قعرنشینی «قم»، «سیستان و بلوچستان» و «کردستان»!

از جمله نکات قابل تامل، اتمام واکسیناسیون بیش از نیمی از جمعیت بالای ۱۲ سال در ۲۳ استان کشورمان است؛ با این یادآوری که نرخ واکسیناسیون در شانزده استان کشورمان بالغ بر ۵۵ درصد است. اعداد و ارقامی که نشان می‌دهد اگر اوضاع واکسیناسیون در استان‌های قم، سیستان و بلوچستان و کردستان بهبود بیابد، شاهد جهشی بزرگ در واکسیناسیون در کشورمان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ 03 November 2021
تابناک اجتماعی
آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان‌های کشورمان، حکایت از پیشتازی «گیلان» در تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن در کشورمان دارد، در حالی که وضعیت در سه استانی که قعرنشین آمار‌ها بودند، به روال سابق مانده است!

به گزارش «تابناک»، بر اساس آمار تفکیکی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان‌های کشورمان، تا عصر امروز بالغ بر ۹۰ میلیون و ۲۸۶ هزار دوز انواع واکسن تزریق شده که از این میزان، بالغ بر ۵۳.۶ میلیون دوز اول بوده و افزون بر ۳۶.۶ میلیون دوز دوم. اعدادی که نشان از تزریق دوز اول واکسن افزون بر ۷۹ درصد جامعه هدف واکسیناسیون در کشورمان و همچنین تکمیل واکسیناسیون بیش از ۵۴ درصدی در کشورمان دارد.
 
سبقت چشمگیر «گیلان» در واکسیناسیون کرونا از همه استانهای کشور و تداوم قعرنشینی «قم»، «سیستان و بلوچستان» و «کردستان»!

روند قابل قبول واکسیناسیون در کشورمان، زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم یک هفته قبل، تنها ۴۵ درصد جامعه هدف واکسیناسیون در کشورمان، کامل علیه ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ واکسینه شده بودند، در حالی که این عدد امروز به ۵۴ درصد رسیده است؛ اتفاقی که به شدت دلگرم کننده است، به ویژه اگر بدانیم موج ششم شیوع بیماری پیش رویمان قرار دارد.
 
اما وضعیت واکسیناسیون در استان‌های مختلف کشورمان چگونه است؟ این سوالی است که کنکاش در جدول زیر به نتایج جالب توجهی پیرامون آن منجر می‌شود؛ از جمله اینکه استان «گیلان»، که هفته قبل رتبه دوم را در تزریق دوز اول واکسن بعد از «هرمزگان» داشت، به رتبه اول در این جدول رسیده و بالغ بر ۸۷ درصد ساکنانش به برنامه ملی واکسیناسیون پیوسته‌اند.
 
 آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان‌های مختلف - برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید
آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان‌های مختلف - برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید

این در حالی است که بر اساس آمار‌های اعلام شده، تزریق دوز اول واکسن در بیش از نیمی از استان‌های کشورمان (۱۶ استان) از مرز ۸۰ درصد عبور کرده است؛ وضعیتی قابل توجه که نقطه مقابل آن را در سه استان «سیستان و بلوچستان»، «کردستان» و البته «قم» می‌توان دید که کمترین میزان استقبال از تزریق واکسن را از خود نشان داده‌اند، به ویژه در قم که تنها ۶۳ درصد جمعیت بالای دوازده ساله اش دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند!

اوضاع وخیم این سه استان و به طور ویژه قم (که برخلاف کردستان و سیستان و بلوچستان که استانی مرزی هستند، در مرکز کشورمان واقع شده است)، زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم از حیث تکمیل واکسیناسیون نیز این سه استان قعرنشین جدول هستند و کمتر از ۴۰ درصد جامعه هدفشان دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.
 
سبقت چشمگیر «گیلان» در واکسیناسیون کرونا از همه استانهای کشور و تداوم قعرنشینی «قم»، «سیستان و بلوچستان» و «کردستان»!

موضوعی که باید برای رفع آن تدابیری ویژه اندیشید تا پیش از آنکه موج بعدی شیوع ویروس کشور را در برگیرد، اوضاع در این مناطق بهبود بیابد، وگرنه شاهد وقوع اتفاقاتی ناگوار در این استان‌ها خواهیم بود و نظام درمان در این مناطق فشار زیادی را متحمل خواهد شد. شرایطی که البته در قم وخیم‌تر خواهد بود، چون این استان در شاهراه ارتباطی بسیاری از استان‌ها با یکدیگر قرار دارد.

این در حالی است که گیلانی‌ها با حضور چشمگیر در واکسیناسیون توانسته اند، در یک هفته اخیر، از رتبه سوم به رتبه نخست دریافت دوز دوم و تکمیل واکسیناسیون در میان استان‌های کشورمان صعود کرده و افزون بر ۶۳.۵ درصد از شهروندان این خطه علیه کووید ۱۹ کامل واکسینه شده اند. شرایطی تقریبا مشابه با استان‌های آذربایجان شرقی و فارس که وضعیت بسیار مطلوبی در واکسیناسیون دارند.
 
سبقت چشمگیر «گیلان» در واکسیناسیون کرونا از همه استانهای کشور و تداوم قعرنشینی «قم»، «سیستان و بلوچستان» و «کردستان»!

نکته قابل تامل در این میان، اتمام واکسیناسیون بیش از نیمی از جمعیت بالای دوازده سال در ۲۳ استان کشورمان است؛ با این یادآوری که نرخ واکسیناسیون در ۱۶ استان کشورمان بالغ بر ۵۵ درصد است. اعداد و ارقامی که نشان می‌دهد اگر اوضاع واکسیناسیون در استان‌های قم، سیستان و بلوچستان و کردستان بهبود بیابد، جهشی بزرگ در واکسیناسیون در کشورمان رقم خواهد خورد و اهداف از پیش تعیین شده در این خصوص محقق خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
شماها که میگفتید سیستان ابی شده به خاطر واکسن.
الان ابی ترین استان همین سیستان هست. این تناقض را کجای دلم بزارم. کشته های قم هم که دو روزه صفره.
جالب هم اینه که اکثر استان های که درصد واکسیناسیون پایین هست وضعشون بهتر از اونایی هست که درصد بالایی دارن، مثلاً شما تو نقشه آذربایجان شرقی رو با سیستان مقایسه کنین
چرا قم سیستان و کردستان زرد هستند ولی اون سه استان شما قرمز هستند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
]چون اون سه استان واکسن چینی بی خاصیت زدند
سبفت چشمگیر گیلان؟؟؟
والا خیلی از استانها فقط بکی دو درصد با گیلان فاصله دارند.
در سفری که به تازگی به مهاباد رفتم دیدم هیچ کس ماسک نمی زند از یکی پرسیدم چرا این مردم ماسک نمی زنند؟ گفت بیش تر کردها به کردستان عراق رفته اند و و اکسن فایزر زده اند
با سلام و احترام از کلیه هموطنان عزیزم عاجزانه تقاضا درام جهت پیش گیری از گسترش مجدد بیماری کرونا نسبت به تزریق واکسن اقدام فرمایند.باتشکر
کاملا سطح مطالعه منطقه و پروفایل جمعتی از دید میانگین سن استان، بصورت تاثیر دارای اورلپ(همپوشا) در این نمودار کاملا مشخه.....
یک جای کار می لنگد . یا امار و یا کیفیت واکسنها و ... هنوز کشته ها سه رقمی هست . .من فکر کنم از لحاظ امار وضعمان با انگلستان یکی باشه . ولی امار مبتلا و کشته انها کجا و ما کجا . من فکر نکنم تا یک سال دیگه وضعیت ایران مناسب بشه
من گیلانی هستم چون استان ما پیرترین استان کشور هستش بخاطر ان مقام اول در کشور را در واکسیناسیون داره از لحاظ فقر هم مقام اول رادارد خوب بنوویس تابناک جان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست