بازدید 8241

قاتل چمدانی بالی به آمریکا برگردانده شد

پرونده جنایی قتل چمدانی که آرامش بالی اندونزی را به هم ریخته بود، امروز دوباره مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت چرا که متهم این پرونده به دلیل رفتار خوب، سه سال زودتر از زندان آزاد و به آمریکا برگردانده شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 02 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از فرنس۲۴، مقامات اداره مهاجرت اندونزی گفتند که هیدر مک آمریکایی که به دلیل کمک به کشتن مادرش در یک هتل مجلل در اندونزی محکوم شده بود، امروز به همراه دختر شش ساله‌اش از این کشور اخراج شدند.

مک که اکنون ۲۵ ساله است، در زمان دستگیری نوجوان بود. او هفته گذشته، نزدیک به سه سال زودتر از موعد مقرر و به دلیل رفتار خوب، از زندان بالی، اندونزی، آزاد شد و قرار بود امروز به ایالات متحده منتقل شود.

آی پوتو سوریا دارما، سخنگوی وزارت دادگستری بالی در پاسخ به سوالی درباره اخراج معلق مک به خبرنگاران گفت: «درست است. (او) بلیط را قبلا دریافت کرده است.»

در دادگاه این پرونده‌ که به قتل چمدانی معروف شد، مک در سال ۲۰۱۵ به ۱۰ سال حبس محکوم شد. نامزد او، شفر، که متهم ردیف اول قتل مادر هیدر در تعطیلات بالی بود نیز به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

شفر که اکنون پدر شده است، قربانی ۶۲ ساله را در حین مشاجره در هتلی پنج ستاره با یک ظرف میوه کتک زد و کشت. او با همکاری هیدر جسد مادرش را در چمدانی فرو کردند و سعی کردند با تاکسی فرار کنند.

باز شدن چمدان غرق در خون بود که باعث لو رفتن این زوج قاتل شد. هیدر که در زمان جنایت باردار بود، با حکم کمتری مجرم شناخته شد.

شفر سیاهپوست که همچنان در زندان به سر می‌برد، علت حمله خود را توهین ن‍ژادی مادر هیدر عنوان کرد و قاضی اجرای حکم، این قتل را سادیستی دانست.

اکنون و با آزادی هیدر، وکیل او به خبرگزاری فرانسه گفت که نگران آزادی دختر هیدر و تعقیب شدن او «توسط رسانه‌های آمریکا» هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس