بازدید 7373

تخته هوشمند و تاثیر آن در آموزش مجازی و حضوری مدارس

سیستم آموزشی در دوران کرونا دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. شاید تا قبل از کرونا، کسی فکرش را هم نمی‌توانست بکند که بدون رفتن به مدرسه، امکان تحصیل وجود داشته باشد. قبل از کرونا و ایجاد شرایط تحصیل غیرحضوری، مدارس به سمت هوشمندسازی پیش می‌رفتند.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 02 November 2021

تخته هوشمند و تاثیر آن در آموزش مجازی و حضوری مدارس

تخته هوشمند یکی از ابزارهایی است که در هوشمندسازی مدارس نقش کلیدی و مهمی دارد. تخته هوشمند جایگزین تخته‌های سیاه قدیمی و وایت‌بردها هستند و نسبت به آن‌ها مزایای بیشتری دارند. با وجود تخته هوشمند، هم معلم راحت‌تر می‌تواند تدریس خود را انجام دهد و هم دانش‌آموزان دروس را بهتر متوجه می‌شوند.

البته این تخته‌ها در آموزش آنلاین هم می‌توانند به کمک معلمین آیند و تاثیرات مثبتی داشته باشند که در ادامه به آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با تخته‌های هوشمند آشنایی بیشتری پیدا کنید.

تخته هوشمند و تاثیر آن در آموزش مجازی و حضوری مدارس

مزایای تخته هوشمند

برد‌های هوشمند با ورود خود به مدارس، توانستند جایگزین مناسبی برای تخته‌های قدیمی باشند. بردهای هوشمند، آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند و محدودیت فضا ندارند و سختی نوشتن با ماژیک و ترس از ایجاد حساسیت هم از نقاط ضعف دیگری است که این تخته‌ها پوشش دادند.

در دنیای کنونی که تصاویر جذابیت زیادی دارند، می‌توان دانش آموزان را با پخش تصاویر، به دروس علاقمند کرد و میزان بازدهی آن‌ها را افزایش داد. در هیچکدام از تخته‌های قدیمی امکان پخش عکس و فیلم وجود نداشت و معلم‌ها مجبور بودند فقط بنویسند یا در نهایت یک نقاشی برای آسان‌تر کردن فهم موضوع بکشند؛ اما تخته‌های هوشمند، امکان پخش عکس و فیلم را به راحتی دارند و می‌توانید محتوای تصویری برای دانش‌آموزان ایجاد کنید و به دروس جذابیت بیشتری بدهید.

در تخته‌های هوشمند دیگر نیازی نیست معلم در تمامی کلاس‌های خود، مطالب را دوباره تکرار کند و همه‌چیز را از نو بنویسد. در برد هوشمند امکان ذخیره‌سازی مطالبی که در طول کلاس گفته شده را دارید و به همین خاطر هم فضای بیشتری در اختیار شماست و هم در کلاس‌های دیگری که دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و دیگر از نو تمامی مطالب را ننویسید.

همچنین برد هوشمند امکان ضبط کلاس‌ها را هم فراهم کرده تا بتوانید فایل آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید. به این صورت اگر دانش‌آموزی غایب باشد یا به هردلیلی تمرکز کافی را سرکلاس نداشته باشد، می‌تواند دوباره کلاس را مشاهده و مطالب را مرور کند.

چگونه باید از تخته هوشمند استفاده کرد؟

تخته هوشمندهای ایرانی که جنس و کیفیت بسیار مطلوب و قابل رقابت با رقبای خارجی خود را دارند، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند و کار با آن‌ها بسیار ساده است. اگر روی تخته مانیتور لمسی داشته باشد، هم می‌توانید با دست روی آن بنویسید و هم با قلم‌های مخصوصی که دارند. 4 قلم در 4 رنگ مختلف در این تخته‌ها وجود دارند که تنوع رنگی کافی را در اختیار داشته باشید و حس نوستالژی کار با گچ و ماژیک را هم در شما ایجاد می‌کند.

همچنین ابزارهای مختلفی برای رسم و انجام محاسبات هندسه و ریاضی هم در این تخته‌ها حضور دارند که می‌توانند باعث ایجاد جذابیت مضاعف برای دانش‌آموزان شوند و به درک بهتر آن‌ها از ابزارها کمک کند.

آزمایشگاه مجهز درون تخته هوشمند

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد و خاص بردهای هوشمند، داشتن آزمایشگاهی مجهز و با تمامی امکانات است. آزمایش، به درک بهتر دروس کمک می‌کند. بسیاری از مدارس جایی برای آزمایشگاه ندارند یا هزینه‌های تامین مواد اولیه برایشان گران تمام می‌شود. گروه دیگری از مدارس هم هستند که وسایل محدودی دارند و فقط بعضی از آزمایش‌ها را می‌توان انجام داد.

در بردهای هوشمند می‌توانید انواع آزمایش‌های کتاب‌های درسی را انجام دهید، بدون اینکه نیاز به مواد اولیه یا فضای آزمایشگاهی داشته باشید. البته که حضور در فضای آزمایشگاه و انجام عملی توسط خود دانش‌آموزان می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد؛ اما در آموزش مجازی و مدارسی که آزمایشگاه کاملی ندارند، این گزینه بسیار مناسب است.

تاثیر تخته هوشمند بر آموزش مجازی

با مجازی شدن آموزش‌های مدارس، مشکلات زیادی برای معلمان به وجود آمد که یکی از آن‌ها عدم وضوح تصاویر بود، زمانی که روی تخته سیاه یا وایت برد نوشته می‌شوند. مشکل دیگری که در آموزش مجازی ایجاد شده بود، عدم زمان کافی برای تدریس و گاهی قطعی اینترنت و عقب افتادن درس‌ها بود. با تخته‌های هوشمند می‌توان این مشکلات را حل کرد؛ چون هم وضوح تصویر کافی دارد و هم می‌توان دروس را به صورت ضبط‌شده با دانش‌آموزان به اشتراک گذاشت.

با وجود این تخته‌ها، دیگر نیازی نیست معلمان نگران عقب افتادن درس‌ها باشند و می‌توانند دروس را یک مرتبه تدریس و آن فایل را برای بقیه کلاس‌ها هم به اجرا درآورند. البته الان ابزارهای جدیدتری مثل فریم‌های لمسی و مانیتور‌های لمسی هم در بازار وجود دارند که هرکدام قابلیت‌ها و امکانات مخصوص به خود را دارند.

خرید تخته هوشمند

تخته‌های هوشمند هم به صورت وارداتی در بازار ایران حضور دارند و هم در داخل تولید می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین تخته‌های هوشمند بازار که به نام پارس شناخته می‌شوند، ساخته شرکت دانش‌‌آوران است. محصولات ایرانی کاملا قابل رقابت با انواع خارجی خود هستند و مزایایی مثل پشتیبانی از زبان فارسی را هم دارند.

همچنین شرکت دانش‌آوران این محصول را تا یکسال ضمانت می‌کند و تا پنج سال خدمات پس از فروش برای آن ارائه می‌دهد. تخته‌های هوشمند پارس که ساخت شرکت دانش‌آوران هستند، از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد ساخته شده‌اند تا به سیستم آموزش کشور و دانش‌آموزان کمک کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی