بازدید 4440
۲

شناسایی هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه خیز را در کشور شناسایی کردیم و تا الآن حدود ۵۰۰ نقطه از نقاط شناسایی شده اصلاح و ایمن سازی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰ 02 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا اکبری در ارتباط تصویری با استودیوی خبر ۲۱ دوشنبه شب شبکه یک سیما افزود: نقاط حادثه خیز کشور را در یک کارگروه مشترکی که پلیس راه کشور هم حضور دارد انجام می‌دهیم و بر اساس آخرین صورتجلسه‌ای که با پلیس راه کشور داشتیم و به تأیید کمیسیون ایمنی راه‌های کشور هم رسید هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه خیز را در کشور شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ که این نقاط شناسایی شد تمام نقاط در دستور کار وزارت راه قرار گرفت و تا الآن حدود ۵۰۰ نقطه از نقاط شناسایی شده اصلاح و ایمن سازی شده است.

اکبری گفت: به دلیل محدودیت منابع سرعت اصلاح این نقاط کافی نبوده است؛ پلیس راه کشور دو سال گذشته اعلام کرد که از بین نقاط شناسایی شده ۲۵۱ نقطه در اولویت اول قرار دارد بنابراین ما این نقاط را اولویت کاری قرار دادیم و تا امروز حدود ۲۳۰ نقطه از نقاط اعلامی پلیس راه اصلاح و ایمن سازی شده است و حدود ۱۰ نقطه دیگر هم تا پایان امسال اصلاح و ایمن سازی و بقیه هم در سال آینده انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نقاط حادثه خیز بر اساس تصادفات یک دوره سه ساله شناسایی می‌شود و بلافاصله فرآیند مطالعه و تهیه طرح‌های ایمن سازی آن‌ها انجام می‌شود و با توجه به منابع مالی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد هر ساله تعدادی از این پروژه‌ها را در چرخه اجرا و ایمن سازی قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که مشکل بودجه‌ای نداشته باشیم سالانه هزار نقطه را ایمن سازی می‌کنیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال ۹۷ برای ایمن سازی جاده‌ها ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کردیم، ولی هر سال حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر نقاط حادثه خیزی که در یک دوره سه ساله شناسایی شدند رفع شوند ۲۰ درصد تلفات جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
پس کل جاده ها نقطه حادثه خیز است!!!!!!!!!!
مگه واسه کسی که با هواپیمای اختصاصی مسافرت می رود اهمیتی دارد؟
این یکی از قدیمی ترین اخبار هست که هر از گاهی کسی آن را با کمی تغییر در اعداد تکرار می کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس