بازدید 4408

چین خواستار اقدامات قوی‌تر درمورد چالش آب و هوا شد

رییس جمهوری چین در بیانیه‌ای مکتوب به اجلاس اب و هوایی گلاسکو (COP ۲۶) خواستار اتخاذ اقدامات قوی‌تر برای مقابله مشترک با چالش ناشی از تغییرات آب و هوایی شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ 01 November 2021
چین خواستار اقدامات قوی‌تر درمورد چالش آب و هوا شد
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از شینهوا، شی در این بیانیه از همه طرف‌ها خواست اقدامات قوی‌تر برای مقابله مشترک با چالش ناشی از تعییرات آب و هوا اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی به طور فزاینده‌ای مشهود شده و ضرورت فزاینده‌ای را برای اقدام جهانی ایجاد می‌کند، بر پایبندی به چندجانبه گرایی، اقدام عملی و تسریع در تحول سبز تاکید کرد.

شی جین پینگ با تاکید بر اهمیت کنوانسیون چارچوب سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوا و توافق پاریس گفت: هنگامی که صحبت از چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب و هوایی می‌شود، چندجانبه گرایی نسخه درستی است.

او گفت: کشور‌های توسعه‌یافته نه تنها باید خودشان کار‌های بیشتری انجام دهند، بلکه باید به کشور‌های در حال توسعه کمک کنند تا بهتر عمل کنند.

در مورد گذار سبز، شی خاطرنشان کرد که کشور‌ها باید نوآوری‌های خود را در علم و فناوری، ارتقاء بخش‌های انرژی و منابع و همچنین ساختار صنعتی و الگوی مصرف ارتقا دهند.

وی با اشاره به هدف چین برای رسیدن به اوج انتشار دی‌اکسید کربن قبل از سال ۲۰۳۰ و دستیابی به کربن صفر قبل از سال ۲۰۶۰، گفت که چین همچنان حفظ محیط زیست را در اولویت قرار می‌دهد و مسیر سبز و کم کربن را برای توسعه دنبال می‌کند.

چین بزرگ‌ترین منبع انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است و آن را به یک بازیگر کلیدی در COP ۲۶ تبدیل می‌کند که از روز گذشته با هدف تقویت مبارزه با گرمایش جهانی کدر گلاسکو اغاز شده است.

چین هفته گذشته به سازمان ملل اعلام کرد که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را قبل از سال ۲۰۳۰ به اوج خواهد رساند و سپس آن‌ها را تا سال ۲۰۶۰ به "صفر خالص" کاهش خواهد داد. پکن همچنین قول داده است که ظرفیت تولید انرژی بادی و خورشیدی را تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۲۰۰ گیگاوات افزایش دهد.

با این حال، ناظران آب و هوا امیدوار به تعهدات جدید برای محدود کردن مصرف انرژی و شروع زودهنگام کاهش استفاده از زغال سنگ بودند که در حال حاضر برنامه ریزی شده است تا در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها