بازدید 4639

تظاهرات فعالان محیط‌زیستی هم‌زمان با اجلاس گلاسکو

هم زمان با برگزاری بیست‌وششمین اجلاس بین‌المللی آب و هوایی در گلاسکو (کاپ۲۶)، صد‌ها تن از فعالان زیست محیطی در نقاط مختلف شهر دست به تظاهرات زده و با سردادن شعار‌هایی خواستار تعهد سران کشور‌ها به انجام اقداماتی شدند که روند گرم شدن زمین را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ 01 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اعضای گروه قیام علیه انقراض در ایستگاه قطار گلاسکو، مکانی که این روز‌ها محل تردد بسیاری از هیات‌های شرکت کننده در کاپ۲۶ است تجمع کرده و تصویر چشمی را حمل می‌کنند به کنایه از اینکه نگاه جهانیان به نتیجه این اجلاس دوخته شده است.

گرتا تونبرگ سلبریتی محیط زیستی هم به همراه گروهی از معترضان زیست محیطی مقابل محل برگزاری اجلاس تجمع کرده و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که روی آن نوشته است وعده بس است و تغییرات اقلیمی را جدی بگیرید. تونبرگ پیشتر گفته بود که به اجلاس آب و هوایی دعوت نشده است.

گروهی از معترضان هم با پوشیدن لباس‌های مخصوص، خود را به شکل رهبران برخی قدرت‌های جهانی درآورده و شعارنوشته‌هایی حمل می‌کنند که با کنایه به گرمایش زمین نوشته است «هوا داغ است»

همچنین سایر گروه‌های زیست محیطی، حقوق بشری، سیاسی و اجتماعی قرار است در روز‌های آینده در گلاسکو تظاهرات کنند. انتظار می‌رود که در این حرکت اعتراضی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر شرکت کنند. پلیس برای دستگیری ۳۰۰ متخلف در روز پیش‌بینی کرده، اما هشدار داده که اگر آمار‌ها از این میزان تجاوز کند، زندان‌ها گنجایش نخواهند داشت.

فعالان محیط زیستی طی هفته‌های اخیر تظاهرات متعددی را در نقاط مختلف انگلیس برگزار کرده و در چندین نوبت بزرگراه پرتردد پایتخت موسوم به ام۲۵ را اشغال کردند.

پلیس انگلیس برای تامین حفاظت و تامین امنیت نشست کاپ۲۶ بزرگترین عملیات امنیتی خود را تدارک دیده است. این عملیات که از المپیک ۲۰۱۲ لندن و گروه ۷ کورنوال گسترده‌تر است ۱۰۰ میلیون پوند خرج برای دولت تراشیده است. بالغ بر ۱۰ هزار افسر پلیس از سراسر انگلیس در گلاسکو بسیج شده‌اند تا حفاظت از این اجلاس بین المللی را طی ۳ هفته اینده تامین کنند.

بیست و ششمین اجلاس بین المللی آب و هوایی ساعاتی پیش در شهر گلاسکو آغاز به کار کرد. سران و مقام‌های ارشد کشور‌ها گردهم آمده‌اند تا در چارچوب این اجلاس درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در آن کشور‌ها متعهد به کاهش دمای هوا شده‌اند بحث و تبادل نظر کنند.

این اجلاس تا جمعه هفته آینده در گلاسکو ادامه خواهد داشت. کارشناسان نشست کاپ ۲۶ در گلاسکو را آخرین فرصت برای کاهش روند گرم شدن کره زمین تا حداکثر ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از میزان پیش از دوره صنعتی شدن زمین می‌دانند.

دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر با بیان اینکه جهان در مسیر فاجعه اقلیمی حرکت می‌کند هشدار داد که شکست اجلاس پیش رو گزینه نیست بلکه حکم مرگ بشر است. وی بر همین اساس خواستار تشکیل سالانه اجلاس آب و هوایی شد تا تعهدات جدید مقابله با تغییرات اقلیمی مرور شود. اجلاس بین المللی آب و هوایی هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی