بازدید 5469
نخست وزیر لبنان

دیدار میقاتی با مرکل و مکرون پس از بحران دیپلماتیک

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان به دنبال بحران دیپلماتیک این کشور با ائتلاف عربی در حاشیه نشست گلاسگو با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل سرپرست صدارت اعظم آلمان دیدار کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ 01 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه تلویزیونی ال‌بی‌سی لبنان گزارش داد که میقاتی عصر دوشنبه با مکرون در مقر بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسگو اسکاتلند گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، مکرون برتعهد فرانسه به ثبات سیاسی و اقتصادی لبنان تاکید کرد.

به دنبال اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در مورد دخالت عربستان و ائتلاف عربی در جنگ یمن، ریاض و شریکانش در حوزه خلیج فارس دستور اخراج سفرای لبنان از کشورهایشان را دادند.

همچنین مرکل در دیدار با میقاتی بر آمادگی آلمان برای حمایت از لبنان در تمام زمینه‌ها تاکید کرد و وعده داد تا درخواست‌های لبنان مخصوصا در زمینه زیر ساخت را بررسی شود. وی همچنین خواهان ادامه مذاکرات بین لبنان و صندوق بین المللی پول و رسیدگی به پرونده پناهجویان سوری در لبنان شد.

وی ضمن تاکید بر تمایل آلمان به حمایت از ثبات و بهبود لبنان، از اقدامات میقاتی در مواجهه با چالش‌های سیاسی داخلی و خارجی تقدیر کرد.

نخست وزیر لبنان پس از تنش دیپلماتیک با کشور‌های عضو ائتلاف عربی، از وزیر اطلاع رسانی خود خواسته بود که با اقدام شایسته کشور را نجات دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها