بازدید 4224
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

وجود گنجینه‌ای از سرمایه‌های انسانی متخصص در مجموعه فولاد مباركه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در مجموعه فولاد مبارکه گنجینه‌ای از سرمایه‌های انسانی متخصص و با تجربه وجود دارد و بسیاری از اقداماتی که برای بهبود و ارتقای تولید در این مجموعه انجام شده توسط متخصصان داخلی بوده و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 01 November 2021

وجود گنجینه‌ای از سرمایه‌های انسانی متخصص در مجموعه فولاد مباركه

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از خطوط تولید ناحیه نورد گرم و با همراهی تنی چند از معاونین و مدیران شرکت در دیدار با کارکنان این ناحیه، ضمن شنیدن مسائل، مشکلات و دغدغه‌های کارگران، با حضور در جلسه تعاملی کمیته تحول نورد گرم که در سالن شهید خزایی این ناحیه برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما بهره‌مندی از توان کارکنان برای رهبری و مدیریت مجموعه فولاد مبارکه است چراکه مشارکت کارکنان در سطوح مختلف و استفاده از نظرات و تجربیات آنان، ازجمله ضروریات اداره یک مجموعه معظم و گسترده مانند فولاد مبارکه است و سعی ما این است که از این ظرفیت و پتانسیل به شایستگی بهره ببریم؛ بنابراین باید سازوکاری تعریف شود تا کارکنان در همه سطوح سازمانی، در مدیریت و اداره شرکت سهیم شده و نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که از ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه داشتم، انرژی مثبتی دریافت کردم چراکه این بخش از خط تولید، یکی از بخش های بسیار مهم و به نوعی گلوگاه شرکت فولاد مبارکه است.

طیب‌نیا ادامه داد: با توجه به میزان و نوع تجهیزاتی که در این خط وجود دارد، عملکرد فعلی نشان می‌دهد این بخش از سرمایه‌های انسانی خوبی برخوردار است، به طوری که عاشقانه، دلسوزانه و متعهدانه تلاش می‌کنند و این موضوع در عملکرد آن‌ها کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به دغدغه‌های فعالان و کارکنان این ناحیه گفت: دلیل حضور ما در این ناحیه، برطرف کردن دغدغه‌های کارگران است و ما باید با نگاه مدیریتی، رعایت عدالت و انصاف را برای تمامی خطوط داشته باشیم تا انگیزه لازم برای پرسنل فراهم شود.
به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، آنچه باعث بهبود یافتن این بخش خواهد شد، پیشنهاداتی است که توسط سرمایه‌های انسانی در خط نورد گرم مطرح می‌شود؛ البته انتظار کارکنان این است که مدیران مشکلات را رفع کنند اما در این میان از کارکنان نیز انتظار می‌رود پیشنهادات عملی و تکنیکی ارائه کنند تا مشکلات برطرف شوند.

وی افزود: باید سطح اتوماسیون و بهره‌وری خط تولید در برنامه‌های این ناحیه ارتقا پیدا کند، کما این‌که تا کنون نیز این اقدامات صورت گرفته اما انتظار بهبود یافتن آن توسط متخصصان و فعالان در این بخش وجود دارد چراکه بهبود روند کار پایانی ندارد و همواره می‌تواند ادامه داشته باشد.

طیب‌نیا افزود: آنچه در خطوط بهره‌برداری فولاد مبارکه دیده می‌شود، وجود گنجینه‌ای از سرمایه‌های انسانی و متخصصان ماهر است؛ نخبگان متعددی وارد مجموعه فولاد مبارکه شده‌اند که در حال حاضر به افراد خبره‌ای در صنعت تبدیل شده که قبلاً در دانشگاه‌های معتبری نیز تحصیل کرده‌اند.

وجود گنجینه‌ای از سرمایه‌های انسانی متخصص در مجموعه فولاد مباركه

به گفته وی، سرمایه‌های انسانی فعال در فولاد مبارکه باید در توسعه خطوط تولید سهیم باشند و این تنها وظیفه معاونت توسعه فولاد مبارکه نیست؛ البته اکنون نیز بسیاری از اقدامات صورت‌گرفته از سوی کارکنان و سرمایه‌های انسانی متخصص فولاد مبارکه و تسلط آن‌ها بر امور انجام شده چراکه در بسیاری از موارد، امکان حضور کارشناسان خارجی وجود نداشته و باید توسط نیروهای داخلی انجام شوند.

وی تصریح کرد: داشتن جسارت و جرات برای انجام این دست از اقدامات از سوی نیروهای داخلی فولاد مبارکه با حمایت مدیریت همراه خواهد بود که البته در خطوط تولید ناحیه نورد گرم امکان خطرپذیری زیادی وجود ندارد، با این حال اقدامات صورت‌گرفته با جسارت و جرات زیادی انجام شده است.

طیب‌نیا ادامه داد: بسیاری از اتفاقات باید به دستان توانمند کارشناسان داخلی انجام شود. البته مواردی مانند حوزه تامین و تدارک و یا بخش‌هایی که نیازمند کارشناس خارجی است، پیگیری خواهند شد.
لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه، مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه گزارشی از عملکرد این ناحیه و برخی از دستاوردهای مهم آن در رابطه با ایمنی، تولید، کیفیت و کنترل هزینه‌ها ارائه کرد و چند نفر از کارکنان در رده‌های سازمانی مختلف ناحیه نورد گرم به نمایندگی از همکاران خود در رابطه با مشکلات موجود بر سر راه پیشبرد اهداف شرکت و همچنین مشکلات کارکنان مطالبی را ارائه کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر