بازدید 8937

شروط وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تشریح شرایط لازم در مدارس برای بازگشایی، گفت: در طول مدت حضور در کلاس تهویه مناسب و تامین هوای تازه باید فراهم باشد. بنابراین باید پنجره‌ها و در کلاس باز باشد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 01 November 2021

به گزارش تابناک، مهندس محسن فرهادی درباره شروط وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس، گفت: مهمترین شرط این است که کلیه کارکنان مدرسه، نسبت به واکسینه کردن خودشان اقدام کنند و اگر فردی به دلایل غیرموجه نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکند، لازم است که هر ۷۲ ساعت یکبار PCR آزمایشگاهی را به مسئول مدرسه ارائه کند.

وی افزود: همچنین تمام دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا که اکنون در چرخه واکسیناسیون کشور قرار دارند، باید واکسینه شوند. در هر کلاس هم فضای چهار متر مربع را برای هر دانش‌آموز نیاز داریم و این فضا باید به‌گونه‌ای چیدمان شود که یک‌ونیم تا دو متر فاصله بین دانش‌آموزان از یکدیگر و دانش آموزان از معلمین باشد.

فرهادی ادامه داد: نکته دیگر این است که در تمام طول ساعت آموزش ماسک باید هم به صورت کارکنان و هم دانش‌آموزان باشد. در زنگ‌های تفریح باید تمهیداتی دیده شود که فاصله یک‌ونیم تا دو متری میان دانش‌آموزان حفظ شود. از ورزش‌های پربرخورد در حیاط مدرسه جلوگیری شود. از همه مهمتر اینکه در طول مدت حضور در کلاس تهویه مناسب و تامین هوای تازه باید فراهم باشد. بنابراین باید پنجره‌ها و در کلاس باز باشد.

وی گفت: با شروع فصل سرما باید به دانش آموزان اعلام کنیم که با لباس کامل و گرم بیایند. رعایت این شرایط و تامین زیرساخت لازم برای آن، طبیعتا اجازه نمی‌دهد که تمام دانش آموزان یک کلاس باهم در یک کلاس حضوری باشند. طبیعتا این کلاس‌ها خرد می‌شود و تعداد نفرات کمتری حاضر خواهند شد. بنابراین باید یکسری از دروس را حضوری برگزار کرد.

فرهادی تاکید کرد: اگر برای کلاس‌های حضوری مدارس سخت‌گیری کنیم، بهتر از این است که کار را شروع کنیم اما بعد خدایی نکرده با بیماری مجددا آن را تعطیل کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۶
اقای مسئول دانش اموز کلاس اولی مناطق سردسیر با چه لباسی در کلاس با در و پنجره باز توی سرمای منفی ۲۰ بشینه. یا تصوری از سرما نداری یا فکر کردی بچه ها کرسی میپوشن. نسل بعد را با بیماری بی تدبیری از بین نبرید
بسم الله !!!
یا للعجب
چه اصراری بر بازگشایی هست.
کدوم نادونی این همه پافشاری داره میکنه...؟؟؟؟؟؟
پدربزرگم تا الان حالش خوب بود. از روزی که نوه اش رفت مدرسه، حال پدربزگم بدتر شده و نهایت مُرد.
باید تا عید صبر کرد.
بازگشایی مدارس در این شرایط شکننده و حساس کرونایی، یعنی شروع موج ششم کرونااااااااا.
تقریبا همه شروط غیر عملی هستند. بچه ها موش از مایشگاهی نیستند
برید یه سر به مدارس بزنید ببنید چه خبره.ماسک؟پنجره باز؟پروتکل؟ما موقع ثبت نام به معلم بچه کلاس چهارمم اعتراض کردیم که این چه وضعشه؟نه ماسک نه رعایت پرتکل در جواب گفت حالا پنج دقیقه ماسک نداشته باشند چیزی نمیشه.از اون روز هم با من لج شده.
کرونا نگیرند ولی همه سرما بخورند
این چیزا که گفته شده رو نمیشه برای بچه های ابتدایی رعایت کرد
هر 4 متر مربع براي يك دانش اموز
يعني هر كلاس 20 متر مربع ، حداكثر 5 و با معلم براي 6 نفر كفايت ميكند

موندم با 30 نفر دانش اموز در هر كلاس چه برنامه ريزي براي بازگشايي مدارس دارند
ايا امكان رعايت چنين پروتكل هايي هست يا نه
چرا یه نه نمیگید ۹ماه به دل نکشید؟ کدوم مدرسه این امکان رو داره ؟فقط اونی که پسرش مدرسه میخواست براش یه مدرسه زد از این امکانات دولتی به نفع خصوصی داره
در این هوای سردپنجره ها و در کلاس باز باشد تهویه هم باشد با این شرایط ایا بخاری جواب میدهد . عجب نابغه هایی در کشور وجود دارد که شرط میزارن
اولا واکسن جلوی گرفتن کرونا رو نمیگیره عوارض خفیف تر است
دوما در شهر ما دما تا منفی ۳۰ درجه میرسه حالا چطور و با کدام علم ایشان از تهویه و باز بودن پنجره ها می گویند سوما خود وزارت بهداشت میگه ۳۰ تا ۴۰ درصد تست پی سی آر خطا داره کدام تست......
آقا ظرفیت هواپیماها و قطارها و اتوبوس ها هم که به حالت عادی بازگشت لطفاً تکلیف ممنوعیت تردد بین شهری با خودرو ها را هم لغو بفرمایید !
لطفا توضیح بدین که تو زنگ تفریح چطور بین بچه ها فاصله یک ونیم متری ایجاد کنیم .ایا برای هر دانش آموزی در ابتدایی خصوصا یک نفر مراقب قرار میدین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل