بازدید 14579

رییس سازمان غذا و دارو عضو هیات مدیره سه شرکت

دارایی شب گذشته به عنوان رییس سازمان غذا و دارو منصوب شد که بر اساس قانون و جلوگیری از تعارض منافع باید از از سه شرکت دارویی استعفا کند.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 31 October 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش خبر انتصاب بهرام دارایی به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو منتشر شد و این خبر از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت تکذیب شد، برخی علت تکذیب را تمایل وزیر بهداشت برای انتصاب فردی غیر داروساز به منظور تاکید بر رعایت تضاد منافع می‌دانستند چرا که بهرام دارایی در سه شرکت دارویی عضو هیات مدیره یا سهام دار است، اما در نهایت شامگاه دیروز بهرام دارایی از سوی عین اللهی وزیر بهداشت به عنوان رییس سازمان غذا و دارو منصوب شد.

بهرام دارایی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و Ph.D سم‌شناسی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است از جمله سوابق اجرایی دارایی می‌توان به موسس و مدیر گروه سم‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس، مدیرکل نشر آثار علمی دانشگاه تربیت مدرس، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، عضو هیات مدیره شرکت البرزدارو (زیرمجموعه هلدینگ دارویی برکت) و معاون هلدینگ دارویی برکت اشاره کرد.

چند روز پیش هم اخباری مبنی بر انتصاب داماد وزیر بهداشت با اسم مستعار منتشر شده بود که واکنش وزارت بهداشتی‌ها را به دنبال داشت و مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: «روند انتخاب و انتصاب مدیران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر مبنای شایسته سالاری مبتنی بر اصول و ارزش‌های دولت سیزدهم و معیار‌های "عهدنامه مدیران دولت مردمی" بوده و این وزارتخانه با خرد جمعی، مشارکت نخبگان و دریافت و بهره از پیشنهادات اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین طرح و بررسی کارشناسانه در کمیته‌های تخصصی متعدد متشکل از صاحب نظران دانشگاهی در حوزه‌های گوناگون، اقدام به انتخاب و انتصاب مدیران نظام سلام کشور می‌کند.

برخی حواشی، ابهامات و شبهات رسانه‌ای مطرح شده در این خصوص از قبیل تاثیر برخی چهره‌ها و افراد در روند انتصابات وزارت بهداشت به هیچ وجه صحت ندارد».

همچنین وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از یک نمایشگاه دارویی گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که تعارض منافع را در شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در نظر می‌گیریم.

وزیر بهداشت پیش از این هم اعلام کرده بود که مدیران وزارت بهداشت پس از تصدی پست مدیریتی میثاق نامه‌ای را امضا می‌کنند که از آن پس در هیچ نهاد و موسسه خصوصی همزمان با پست مدیریتی خود فعالیت نداشته باشند تا تضاد منافع وجود نداشته باشد.

حالا باید رییس جدید سازمان غذا و دارو بنابر میثاق نامه وزارت بهداشتی‌ها از سه شرکت دارویی استعفا دهد یا سهام خود را بفروشد تا تضاد منافع صورت نگیرد.

باید منتظر ماند و دید که رییس سازمان غذا و دارو چه زمانی از شرکت‌های دارویی خصوصی استعفا می‌دهد و سهام شرکت‌های دارویی را می‌فروشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر