بازدید 42652
افتضاح بزرگ مدیریتی و حیثیتی در ورزش و فوتبال کشورمان رقم خورد

حذف تاریخی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا با پاسخ منفی AFC به نامه ایران

با پاسخ منفی کنفدراسیون فوتبال آسیا به نامه درخواست فدراسیون ایران، حالا استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ حذف شده هستند. در این ساعات اندک باقی مانده چه تماس‌هایی در سطح بالا برای نجات سرخابی انجام خواهد شد؟
کد خبر: ۱۰۸۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷ 31 October 2021

آخرین تیر فوتبال و ورزش ایران برای نجات استقلال و پرسپولیس از حکم حذف در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا به سنگ خورد و به احتمال قریب به یقین، فردا باید منتظر اعلام رسمی این فاجعه مدیریتی باشیم.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق آخرین اخبار رسیده کنفدراسیون فوتبال آسیا به نامه درخواست مهلت فدراسیون فوتبال ایران برای رفع مشکلات مالکیتی دو تیم پرهوادار و دولتی کشورمان، پاسخ منفی داد و اگر تا پایان امروز یکشنبه به وقت مالزی، مدارک کامل به این نهاد ارسال نشود، سرخابی‌ها با تمام آرزوها و ادعاها از فصل پیش روی بازی‌های باشگاهی قاره کنار گذاشته خواهند شد.

این اتفاق تلخ و کابوس وار که یک بار با تعلل مدیران نالایق استقلال در دهه هشتاد رخ داده بود، حالا احتمالا برای رقبای قدیمی و سنتی پایتخت رقم خواهد خورد.

بدون تردید، این رخداد که ناشی از ضعف مفرط مدیریتی است، دامن مدیران وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را خواهد گرفت.

حذف تاریخی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا با پاسخ منفی AFC به نامه ایران

AFC این بار زیر بار خواسته و وعده فوتبال ایران نرفت

فدراسیون فوتبال نامه‌ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تنظیم کرده و در آن خواستار مهلت بیشتر برای رفع و رجوع مسائل مالی کرده است.

در این نامه فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و مسائل مختلف از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست فرجه‌ای برای تسویه‌حساب با طلبکاران کرده، هم‌آنچه در سال‌های قبل نیز توسط استقلال و پرسپولیس انجام شده و آن‌ها را از خطر حذف از رقابت‌های آسیایی دور کرده است، این بار، اما با توجه به سوابق طولانی و مسائل هر ساله، پاسخ AFC به نامه‌ی فدراسیون فوتبال ایران منفی بوده و به این ترتیب، دو تیم استقلال و پرسپولیس در حال حاضر در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ قرار گرفته‌اند.

 

تاثیر ارتباط تیره فدراسیون عزیزی خادم با AFC در پاسخ منفی

نکته بسیار مهم در مورد عدم پذیرش درخواست ایران، روابط تیره فدراسیون کشورمان در دوره عزیزی خادم با سران کنفدراسیون فوتبال آسیاست. رئیس جدید و کم تجربه فوتبال ایران در عرصه بین المللی در بدو ورودش به فدراسیون فوتبال،  به شکل صریح و برخلاف مناسبات دیپلماسی ورزشی، بر سر سلب میزبانی تیم ملی فوتبال و اعطای آن به بحرین، واکنش های تندی نشان داد و حتی طبق ادعای شخص عزیزی خادم وقت ملاقات با رئیس AFC را رد کرد.

 

آیا مهدی تاج برای قرمز و آبی لابی می‌کند؟

امروز (یکشنبه ۳۱ اکتبر) آخرین مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و حضور در لیگ قهرمانان آسیا است.

البته لابی‌های مختلفی در حال انجام است تا به هر شکل کمیته مسابقات AFC مجوز حضور این دو تیم در رقابت‌های فصل آینده را صادر کند، اما این مساله بیش از هر زمان دیگری دشوار شده است، چون همانطور که گفته شد، سوابق هر دو باشگاه در پرداخت مطالبات در شرایطی‌ است که به AFC اجازه خوش‌بینی نمی‌دهد.

در این میان احتمالا باز هم برخی به سکوت مهدی تاج نایب رئیس ایرانی کنفدراسیون فوتبال قاره اشاره خواهند کرد که در چنین مواقعی، هیچ تاثیری بر مناسبات و گرفتن امتیاز و مهلت و پوئن برای فوتبال ملی و باشگاهی کشورمان نداشته است.

در این میان، برخی می‌گویند تاج ممنوع الخروج است و فعلا امکان حضور در مقر کنفدراسیون در مالزی را ندارد؛ اما هیچ منبع رسمی این شایعه را تایید نکرده و تاج بعد از اتفاقات پرونده ویلموتس و حضور در دادگاه قضایی رسیدگی به این قرارداد نجومی، سفرهایی را به کوالالامپور داشته است.

 

حذف تاریخی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا با پاسخ منفی AFC به نامه ایران

آخرین ساعات برای جلب رضایت شیخ سلمان بحرینی و کمیته مسابقات 

سخت‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مورد البته ممکن است در نهایت با دخالت‌های افراد سطح بالاتر بشکند؛ اما فعلاً این دو باشگاه در شرایطی هستند که می‌شود آن‌ها را حذف‌شده از آسیا تلقی کرد؛ اما همان‌طور که قبلاً با دخالت وزیر ورزش این مساله رفع و رجوع شده، شاید این‌ بار هم اتفاق مشابهی رخ بدهد و این آخرین امید دو باشگاه پرطرفدار ایران در این رقابت‌هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
اقای عزیزی خادم وقتی ملاقات رو نپذیرفت از حق ایران دفاع کرد...
قرار نیست بی عرضگی مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس رو هم عزیزی خادم به دوش بکشه....
ضمن اینکه اقای تاج اونجا به ایران خیانت نکنه حمایتش نخواستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
این 2 باشگاه زیر نظر فدراسیون هستند و مدیران آنها هم فدراسیون و با تاییدوزیر ورزش مشخص می کند!
T
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
نرفتنشون بهتر از اینه که برن مثل یه تیم آماتور از الهلال سه تا سه تا بخورن بعد هم با کلی طلبکاری برگردن
مشکل مملکت حذف استقلال و پرسپولیس از ACL هستش !!
ماشالله سو مدیریت مثل سلولهای سرطانی همه جا رخنه کرده
برای جلوگیری از تبانی مالکیت دو تیم نباید در دست یک نهاد باشد .
هرچه سریعتر اصلاح کنید
بابا جمع کنید این فوتبال رو
بهتر
خوب حالا فکر میکنی اتفاق بزرگی افتاده؟مملکتی که مردمش تو نان شب موندن جام باشگاههای اسیا را می خواهد چه کند؟تازه گیریم رفت اونجا با یک مشت باشگاه مصنوعی مواجه میشیم که نصف مهره هاش اروپایی و بر زیلی هستند هیچ وقت هم نمیشه توش قهرمان شد چون این کار پول می خواهد .حالا که نه کسی مثل چیزهای دیگه حاضره بزاره این تیم ها خصوصی بشوند و نه حاضر پولشون را تامین کند همون بهتر که حذف بشوند.شده مثل صنعت خودرو که نه قیمت گزاری دستوری را لغو می کنند و نه حمایت مالی می کنند نتیجه اش افت تولید و کلی ماشین ناقص در کف کارخانه است
یکی گفت باید با دنیا دوست باشیم یه عده شروع به عربده کشی کردن
باشه با دنیا از موضع قدرت حرف بزنید تا اونام با موضع قدرت جوابتونو بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
احسنت
یادتان هست که فرمودن از خصوصی سازی این دو باشگاه فقط گل زدن دروازه خالی مانده؟ منظور ایشان گل بخودی وزارت ورزش بود
بسلامتی مدیران نالایقی که فقط افتضاح ببار میارند و هر روز بیحیاتر از دیروز بر مسند قدرتند.
بهتر
حالا میخواستن برن مسابقات آسیایی چیکار کند
با این فوتبال فقط بدرد کل کل داخلی میخورند
یک گل بزن بعدش همسون میان تو محوطه شش قدم خودشان و دفاع میکنند
من تراکتوری هستم اما به هیچ وجهی این موضوع قابل قبول نیست که تیمهای خوب ایرانی اینطوری کنار گذاشته بشن. هوادران چه گناهی دارند.
البته ان زمان که رییس فدراسیون فوتبال با لابی گری انتخاب شد میشد این روزها رو پیش بینی کرد
خوب كه حذف بشوند چه اتفاقي مي افتد ؟
هیچ اهمیتی نداره ...
هیچ اهمیتی نداره ...
مسئولان فکر کرده اند دنیا منتظر آنها می ماند. جهان به سرعت در حال پیشرفت است در حالی که ما در 45 سال قبل متوقف شدیم و از آن زمان به سمت عقب در حال حرکتیم.
پاسخ ها
محمد شریفی
| Germany |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
برای ما اهمیتی ندارد که حذف بشویم یا نشویم آیا ما دنبال فوتبال هستیم ، هرگز ؛ ما منادیان راه حق و اسلام ناب محمدی هستیم . ورزش فقط وسیله ای است برای اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی .
بهتر ...بابا برن که چی بشه پول بیت المال رو بخورن و چهارتا چهارتا گل بخورن
مبارکه
رکوردی دیگر در ایران
اونایی وه میکفتن تحریما اثر نداره تحویل بگیرن
درود برا برانکو که میگفت با تحریما فوتبال ایران در حال آماتور شدنه
شانس اوردین تو گروه عربستان و استرالیا و ژاپن نیستین وگرنه خواب جام جهانی رو هم نمیدیدین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
تحریم ها برای پلی خواهد شد که ما آینده را فتح کنیم ، بخاطر چهار تا فوتبالیست و ورزشکار بیاییم کل مملکت را بدهیم دست امریکا و غرب ، امثالی مثل حاج قاسم سلیمانی برای نظام و اعتلای اسلام و انقلاب و محور مقاومت جان دادند بعد ما بیاییم بخاطر چهار تا فوتبالیست معامله کنیم. حاشا وکلا ، درود بر شهدای مقامت و درود بر حزب الله ، ملت ایران تا پای جان از مقاومت حمایت خواهد کرد
چه ربطی به مدیریت داره، مشکل چیزی دیگریست، وقتی به مدیریت اختیارات لازم داده نمیشه اوضاع همینی که هست میشه، نه تنها ورزش بلکه در تمام امورات دیگر.
افراد سطح بالا نمی شکند پول بیت المل را می دهند و فرصت می خرند
انشاا.. كه حذف بشوند رفتن اين تيم ها به بازيهاي اسيايي هيچ فايده اي ندارد جز هدر دادن بيت المال كه در اين اوضاع اسفناك اقتصادي كه از جيب ملت برداشته خواهد شد وقتي نمي توانند قهرمان شوند وبا اعصاب وروان طرفدارانشان بازي ميكنند بهتر است كه نباشند
نوش جان! فکر کردین اینا هم مثل ما ملت هستند که جیکشون در نیاد؟ همچین سیلی می خورین که میرین می چسبین به دیوار.
حضرات فکر می کنند که توی AFC هم میشه با حاجی و سردار بازی میشه مشکلات را حل (ماست مالی) کرد.
ان شاالله هر دوتا حذف بشن تا هم یه خورده مسئولین یه خودشون بیان هم این فوتبال فاسد یه نفس نصفه نیمه بکشه
عزیزی خادم! تحویل بگیر.
خدارو شکر. نزدیک پنجاه سال هست که این دو تیم توسط وزارت ورزش اداره میشن و بازی کردن با این دو تیم همیشه شرایط نابرابری داره
همه چیزمون به هم میاد خیلی عالیه
از این افتضاح ها در همه عرصه های مدیریتی کم نداریم
کار بسیار خوبی کردند
بهتر. چرا باید از پول بیتالمال حقوق های نجومی اعضای این تین ها پرداخت شود. از گوشت سگ حرامتره وقتی کارگر حقوق سه میلیونی می گیره. اینا خصوصی بشن بعد هر کاری دلشون خواست بکنن
من موافق حذف هر دو تیم هستم
برای اینکه بساط دزدی و رانت ها و عدم کفایت ها تماما برچیده میشود
بهتر !مدیریت یعنی همین !با توپ پر بیایی و بعد بروی التماس کنی !مدیریت محترم لطفا بیش از مردم ایران خوار و کوچک نکن!البته حواست بشه اگر فوتبال نباشد امثال تو نالایق هم باید بروی دنبال دست فروشی و ... البته اگر فامیل شهردار یا ...... نباشی ...
هر قدر فوتبال ما بیشتر تحریم بشه پول کمتری از بیت المال حیف و میل میشه. چون این فوتبال که 40 ساله هیچ کاری نکرده بعد از این هم نمیکنه. فقط با پول بیت المال میلیاردها تومن به این فوتبالیست های بی خاصیت میدن . همین.
ما هر چي ميكشيم از دست اسراييل و آمريكاست وگرنه مسئولين مملكت يكي از يكي بالياقت تر است!!!!!!!!
متاسفانه حكم نخواهد شكست ؛ مديريت بايد تصحيح شود در عرصه بين الملل يا بايد وارد نشد و اگر وارد شديد بايد طبق قاعده بازي نمائيد . قوانين آنها شفاف و بدون هيچگونه لفاظي و عاريه گرفتن از هيچ لغت نامه غير انگليسي ميباشد ؛ توضيحات كامل و درخواست ها كامل ميباشد ؛ در صورت رعايت نكردن قوانين هم طبق قوانين با طرف برخورد ميشود.
فردامیان میگن تبعیض شده وشروع میکنندبه لابی گری ازقطر!سرداران فوتبال توجه داشته باشید که همین کارراقبلابا باشگاه های مطرح عربی هم کرده اند واین بارراه فراری نیست!
به امید تعطیل شدن کل فوتبال ایران. پول بیت المال رو به یه مشت بازیکن و مربی بی خاصیت میدین که هیچ دستاوردی هم ندارن. کلی هم دلالی میکنین . این فوتبال جز ضرر هیچی نداره
به هیچ وجه از تاج انهم با ان قرارداد ننگین اش با ویلموتس استفاده نکنید .
حق به حقدار رسید با این فدراسیون بی درو پیکر
این کار مطمئنا باعث پیشرفت فوتبال ایران خواهد شد چرا که این دو تیم پر مدعا (و یکی دو تیم دیگر) در فوتبال ایران همه چیز را قبضه کرده اند و فرصت سایر تیمها را با اعمال فشارهای مرئی و نامرئی از بین می برند. و فکر میکنند که در آسیا هم می توانند مانند داخل حق سایر تیمها را بخورند. هنوز نفهمیده اند که آسیا در قبضه قدرت آنها نیست. خدا کند حذف شوند تا فوتبال ایران نفسی بکشد و از زیر بار ظلم این تیمها رهایی یابد.
خوب تیم دومیدانی رو با سرمربیگری آقای سجادی بفرستند لیگ قهرمانان آسیا. نجات ورزش کشور فقط و فقط با یک وزیر کاربلد امکان پذیر است و بس
چوب خدا صدا نداره
الهی شکرخدا که حذف شدن دلمون خنک شد
عزیزی خادم کاره ای نیست. تصمیمات بالاتر گرفته میشه یا در واقع بهتره بگیم تصمیمی گرفته نمیشه. سیاست ورزشی ما اتلاف وقت است تا شاید فرجی بشه.
عالی
واقعا برای شما متاسفم که دوست دارین تیم ها تون حذف بشن
متاسفانه بی لیاقتی داره موج می زنه...هر کدوم از این مسولین از هزار جا تعیین صلاحیت می گیرند...تهش اینه
گذشت زمانی که دلمون به فوتبال خوش بود. دیگه فرقی نمیکنه.
ظلم دو تیم عزیز دردانه پایتخت به تیم های سایر شهر ها، که به غلط به عنوان پرطرفدارترین تیم های ایران معرفی می شوند و کل رسانه های ایران مداوم و 24 ساعته تبلیغ آنها را می کند نه تنها باعث محبوب شدنشان نشده بلکه حتی باعث منفور شدن این دو تیم در کل ایران گردیده است! حذف شدن آنها از آسیا هم موجب خوشحالی مردم سایر شهرهای ایران می شود. زور ما به متوهمان استقلالی و پرسپولیسی پایتخت نشین نمی رسد ولی به قول معروف چوب خدا صدا ندارد.
بهتر که حذف شدند. کاش کل فوتبال ایران رو از همه رقابت ها حذف کنند

والا تو فوتبال ایران جز رانت ، فساد، پولشویی و البته شرط بندی چهارتا آقازاده چیز دیگری وجود نداره

خداروشکر !!!

آه مظلومانه اون پیرزن جنوبی فقیر و کودک کاری که بواسطه نداشتن تبلت مجبوره سر چهارراه گل بفروشه ، یقه تمام مفسدان اقتصادی و بیت المال خورهای فاسد را گرفت

خدارو صد هزار مرتبه شکر
تیمهای ایرانی شدن زنگ تفریح باشگاهای خارجی بهتر ک حذف شدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار