بازدید 3406

دیدار ۷۵ دقیقه‌ای پاپ و بایدن بدون انتشار جزییات

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ و کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد ۲۰۲۱ به رم ایتالیا سفر کرده است، روز جمعه با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 29 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دیدار ۷۵ دقیقه طول کشید و طرفین هدایایی به یکدیگر اهدا کردند، اما هنوز گزارشی درباره جزئیات این گفتگو‌ها منتشر نشده است.

بایدن تاکنون سه بار با پاپ فرانسیس دیدار داشته، اما این نخسیتن دیدار وی بعنوان رئیس جمهوری آمریکا بود.
همچنین این دومین دیدار یک رئیس جمهوری کاتولیک آمریکا پس از جان اف. کندی طی ۵۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای کوتاه صرفا اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا از تلاش‌های پاپ فرانسیس در حمایت از فقرا و آن‌هایی که از گرسنگی، جنگ، و آزار و اذیت در جهان رنج می‌برند، قدردانی کرد.
بر اساس این بیانیه، بایدن از رهبر کاتولیک‌های جهان در مبارزه با بحران آب و هوایی و نیز حمایت‌های او از تلاش‌های جهانی برای پایان دادن به بیماری همه گیر کووید-۱۹ و دسترسی برابر همگان به واکسن تمجید کرد.
واتیکان پخش مستقیم دیدار جو بایدن و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان را که از قبل برنامه ریزی شده بود لغو کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: واتیکان به یکباره پخش مستقیم برنامه ریزی شده بایدن رئیس جمهوری آمریکا با پاپ فرانسیس را لغو کرد، این موضع با اعتراض رسانه‌های جهان روبرو شده است.

آسوشیتدپرس افزود: واتیکان قسمت‌های خوش آمدگویی و صحنه‌هایی از حضور این دو مقام در «کتابخانه فرانسیس» پیش از آغاز گفتگو‌های خصوصی؛ بصورت زنده پخش نخواهد کرد و دوربین‌ها را در این لحظات از کار خواهد انداخت.

بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی، برای شرکت در دو نشست گروه ۲۰ (G-۲۰) و «کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد ۲۰۲۱» (COP ۲۶)، واشنگتن را به قصد رم پایتخت ایتالیا ترک کرد.

نشست سران گروه ۲۰ قرار است فردا ۳۰ اکتبر (هشتم آبان) در شهر رم ایتالیا برگزار شود. بایدن قرار است با رهبران فرانسه، انگلیس و آلمان درباره ایران دیدار و گفتگو کند.

گروه ۲۰ یک مجمع بین‌المللی است که اعضای آن ۸۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. این گروه از سال ۱۹۹۹ به این سو هر ساله تشکیل جلسه داده و از ۱۳ سال پیش هم سران کشور‌ها سالانه دیدار می‌کنند.

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) نیز از ۱۰ آبان تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و فعالان حامی مقابله با چالش‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی از ۲۰۰ کشور امضا کننده پیمان آب و هوایی پاریس، در شهر گلاسکو انگلیس برگزار می‌شود.

این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که ساکنان کره خاکی درگیر بحران‌های شدید اقلیمی و زیست محیطی، انتظار‌های بیشتری از قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان برای مقابله با این بحران‌ها دارند.

کشور‌های ثروتمند که یک دهه پیش وعده دادند یکصد میلیارد دلار در سال برای کمک به کشور‌های آسیب پذیر به منظور سازگار کردن خود و انتقال به انرژی پاکتر فراهم می‌کنند، هنوز از عمل به هدف سال ۲۰۲۰ خود بازمانده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر