بازدید 28088
میزان خسارت یک دهه اخیر درآمدزایی لیگ فوتبال چه زمانی برملا می‌شود؟

پرسپولیس هم به اتحاد باشگاه‌های ایران علیه سازمان لیگ پیوست / شایعه مشتری ۱۸۰میلیاردی تبلیغات محیطی برای سکوت معترضان

بن‌بست اقتصادی در فوتبال باشگاهی ایران باعث شد، تیم‌های لیگ برتری برای تصاحب درآمد‌های تبلیغات محیطی خود متحد شوند و حالا با پیوستن پرسپولیس به استقلال، فشار بر سازمان لیگ و فدراسیون برای بازگرداندن این حق به اوج رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 29 October 2021

سازمان لیگ فوتبال ایران برای واگذاری حق تبلیغات محیطی مسابقات لیگ به باشگاه‌ها تحت فشار شدید قرار گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، با اضافه شدن باشگاه پرسپولیس به جمع تیم‌های خواهان این حق که در فوتبال دنیا در اختیار تیم‌های میزبان است، فدراسیون فوتبال که توسط عزیزی خادم، وعده واگذاری این فضا به باشگاه‌های داخلی را داده بود، حالا بیش از هر زمان دیگری خود را در بن بست حقوق حرفه‌ای تیم‌ها می‌بیند.

پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواسته که تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی را به عنوان یکی از منابع درآمدزایی به این باشگاه واگذار کند و به این ترتیب برای احقاق حق به رقیب خود استقلال پیوست و با آبی‌ها متحد شد. 

این دو باشگاه پرهوادار ایران و آسیا اکنون سالانه کمتر از ۱۰ میلیارد تومان از این محل درآمد دارند که این مبلغ ناچیز با هیچ یک از نرخ های تورم اقتصاد ایران و افزایش نجومی هزینه تیمداری و دستمزد بازیکنان مطابقت ندارد.

پرسپولیس هم به اتحاد باشگاه‌های ایران علیه سازمان لیگ پیوست / شایعه مشتری ۱۸۰میلیاردی تبلیغات محیطی برای سکوت معترضان

پس از نامه رسمی مصطفی آجورلو، مدیرعامل جدید باشگاه استقلال برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی، تاکنون باشگاه‌های زیادی خواستار در اختیار گرفتن این حق خود شده‌اند. تراکتور، پیکان، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان، ذوب آهن اصفهان و نساجی قائمشهر با ارسال نامه رسمی یا مصاحبه، این حق را از سازمان لیگ مطالبه کردند اما با وجود موافقت مسئولان فدراسیون و برخی اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ، هنوز اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

باشگاه‌های بحران زده فوتبال ایران متوجه شده‌اند با وحدت و خواست دسته‌جمعی می‌توانند بخش مهمی از حقوق از دست رفته و تاراج شده خود را استیفا کنند؛ آغازکننده این حرکت در دور تازه، باشگاه استقلال بوده که همچون رقیبش پرسپولیس از بدهی و زیان و محکومیت در دادگاه‌های مختلف به تنگ آمده است.

حالا پیوستن پرسپولیس به این جمع می‌تواند ورق را به طرز متفاوتی برگرداند، چون اکنون قدرت های اصلی و پرهوادار فوتبال ایران حاضر نیستند، شاهد تداوم حراج منابع درآمدی خود توسط سازمان لیگ باشند.

هیات رئیسه سازمان لیگ آخرین سنگر باقی مانده در این زمینه است که با افزایش فشار باشگاه‌ها در این باره جلساتی بی‌نتیجه برگزار کرده و قرار است با ادامه این جلسات، تکلیف این موضوع را سرانجام مشخص کند. به نظر می‌رسد موجودیت این هیات رییسه به تصمیمی است که باید هر چه زودتر بگیرد، وگرنه اعضای آن جایگاه خود را در مجمع بعدی در خطر خواهند دید و تغییرات در ترکیب این هیات قطعی خواهد شد.

 

پرسپولیس هم به اتحاد باشگاه‌های ایران علیه سازمان لیگ پیوست / شایعه مشتری ۱۸۰میلیاردی تبلیغات محیطی برای سکوت معترضان

 

و ناگهان ادعای ۱۸۰ میلیاردی سازمان لیگ برای ساکت کردن باشگاه‌ها 

در همین اثنا، خبری عجیب در محافل فوتبالی پخش شده که نشان از آخرین تلاش‌های منابع قدرت برای تداوم سیطره بر تبلیغات محیطی لیگ دارد.

هوشنگ نصیرزاده عضو هیات رییسه سازمان لیگ که اکنون در هیچ باشگاهی سمت مدیرعاملی ندارد و مشخص نیست چرا به نمایندگی از باشگاه‌ها حرف می‌زند، ادعا کرده که این سازمان با اسپانسر ۱۸۰ میلیارد تومانی برای تبلیغات محیطی دور زمین به توافق رسیده است!

معلوم نیست این مشتری جدید تا حالا کجا بوده و چرا در مزایده برگزار شده فدراسیون قبل از لیگ شرکت نکرده است؟ مزایده‌ای که گفته می‌شود رقمی نجومی برای کف حضور در آن تعیین شد تا مشتریان و متقاضیان را فراری دهد و در پی آن مثل چند فصل اخیر توسط برخی چهره های پرحاشیه فوتبال، با ارقامی به مراتب پایین‌تر به تاراج رود.

نصیرزاده تاکید کرد، تا این لحظه هیچ تغییر و تصمیم جدیدی درباره پس دادن حق تبلیغات محیطی لیگ به باشگاه‌ها رخ نداده است تا آب سردی بر پیکر باشگاه‌های بی پول و بحران زده فوتبال ایران باشد.

 

یادی از مهدی تاج و وعده ۱۶۰میلیاردی در دو سال

نصیرزاده هیچ حرفی درباره پرداخت این رقم برای چند فصل از مسابقات باشگاهی ایران نزده، ولی اهالی فوتبال به خوبی به یاد دارند که مهدی تاج، رییس وقت سازمان لیگ در سال ۹۳، حق تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال ایران را برای دو فصل با قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی به یک کانون تبلیغاتی جنجالی فروخت و در نهایت به زحمت حدود نیمی از این رقم دریافت شد و حتی گفته می‌شود، هنوز هم پرونده وصول این قرارداد بسته نشده و در کش و قوس قضایی است!

پرسپولیس هم به اتحاد باشگاه‌های ایران علیه سازمان لیگ پیوست / شایعه مشتری ۱۸۰میلیاردی تبلیغات محیطی برای سکوت معترضان

پرونده ای که با گرفتن زمین و ماشین چینی از شرکت مذکور هم جمع نشد و کار به تخفیفات عجیب چند ده میلیاردی آن هم بدون موافقت و رضایت باشگاه‌ها کشید. شاید اگر قانون و دستگاه‌های نظارتی در همان پرونده،  یقه مهدی تاج را می گرفتند و خسارت مذکور را از جیب او خارج می‌کردند، کار به پرونده نجومی ویلموتس و غرامت ۲۰۰میلیاردی احتمالی نمی‌کشید.

این پرونده می تواند در صورت حسابرسی اسناد موجود از قراردادهای فصول یک دهه گذشته، صدها میلیارد تومان فساد در فوتبال ایران را برملا کند.

نویسنده: محمدعلی عباسی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
اسم سپاهان رو تواین لیست نمیبینم ! خوب البته توجیه داره این تیم متول نیازی به درامدتبلیغ نیاز نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
سیمای میلی هم با داشتن تبلیعات بین و اول و اخر بازی ها دهها میلیارد تومن از هر بازی سود میکنه

و چرا حق پخش قانونی را به تیم ها نمی دهد

همه باید از فوتبال و حقوق انها دفاع کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
پس پرسپولیس هم به همین دلیل تا حالا نبوده چون از بین المال بصورت نا محدود دریافت می کرده و متول واقعی بوده
هنوز سایه بابک زنجانی ها در همه جا حس می شود
چه عجب تعصبات کور را به نفع باشگاه کنار گذاشتند
این چ تیتر مضخرفیه....تو خواب ببینید ک ما با کیسه های عقده ای متحد شیمم//:
پاسخ ها
قرمز عشق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
تکلیف تابناک که مشخصه . همین امتیاز دهی به کامنت ها را ببین . رنگ مثبت آبی رنگه و رنگ منفی و مخالفت قرمز. چرا باید اینجور باشه؟ به مخاطب القا می کنند که قرمز یعنی منفی و بدی و مخالفت . بنظرم باشگاه باید بیانیه بده .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
شما عقده ی قهرمانی آسیا داری لنگی جان
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
بیا پایین بچه سرمون درد گرفت
Mhmd
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
ولی مجبوریم با کیسه کش ها متهد شیم
مشکل اصلی فوتبال مدیریت اقتصادی ان است چیزی که تقریبا هیچکدام از مدیران عامل بهره ایی از ان نبرده اند
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
بیا پایین بچه سرمون درد گرفت
سازمان لیگ متعلق به فدراسیون فوتبال هستش. فدراسیون فوتبال متعلق به وزارت ورزش هستش. همه اینها هم که دارن پول تیمهایی مثل استقلال و پرسپولیس را میدن. پس چه فرقی میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
همه تیم های شهرستانی برای گرم کردن تنور بازها و تامین هزینه های این دو تیم در لیگ شرکت داده می شوند ولی نتایج و قهرمان جایی دیگر تعیین می شود
این صدری بی مغز اگر همون موقع که اجرلو بهش نامه زده بود موصع نمیگرفت و کنار استقلال وایساده بود الان نتیجه داده بود، بازم دم ساکت و زنوزی گرم که منافع باشگاه و به تفکرات شخصی نفروختن،اما قرارداد واهی 180 میلیاردی سازمان لیگ بر فرض محالم که راست باشه اگر بخواد بین 16 باشگاه تقسیم بشه چیش میمونه؟؟؟ نهایتا به هر باشگاه 16.3 میلیارد میرسه برای کل فصل، در حالیکه کارگزار استقلال فقط 150 میلیارد رقم کف تعیین کرده یعنی قابلیت گسترش داره، حالا شما ببین پتانسیل فوتبال چقدره؟ پرسپولیس چقد میتونه بگیره و تراکتور و نساجی و صنعت نفت چقد؟؟بعد چرا وقتی هر باشگاهی میتونه چندین برابر تا 10 برابر رقم تخصیص یافته سازمان لیگ و تامین کنه کاسه گدایی ببره برای این سازمان مخوف پنهان کار که هیچ وقت رقم و اعداد و قراردادهاش شفاف نبوده و نیست و همچنان بع باشگاه ها مقروضه،صدری 17 روز پیش بجای مودت با اجرلو اراجیف و بیانیه تحویل داد ولی قطعا الان کارگزاری دق الباب باشگاه کرده که به صرافت افتاده و گرنه خودش که هنگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل