بازدید 14747
۶
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

مقاله‌ای که نتایج واکسن برکت را ترند گوگل کرد/ ترس بی مورد کاربران از موز سومالی و کرم هلیکوباکتر/ جست و جوی کاربران در گوگل پیرامون شرایط جدید طرح ترافیک/ جووینکو کیست و چرا در ایران ترند شد؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «کرم هلیکوباکتر و موز سومالی»، «موشک هایپرسونیک چیست؟»، «جووینکو»، «طرح ترافیک»، «نتایج واکسن برکت» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 29 October 2021
جست و جوی ایرانیان در مورد نام و نشان دیوید تیلور آمریکایی/درگذشت فتحعلی اویسی مورد توجه کاربران ایرانی در گوگل/ قضای نماز آیات قضا؛ پرسش شهروندان ایرانی پس از زلزله چلگرد
روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند.  در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «کرم هلیکوباکتر»، «موشک هایپرسونیک چیست؟»، «جووینکو»، «طرح ترافیک»، «نتایج واکسن برکت» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
 

کرم هلیکوباکتر و موز سومالی

به تازگی در فضای مجازی شایعه شده است که ایران از سومالی موز‌هایی را وارد می‌کند که در آن کرم هلیکوباکتر است و این کرم‌ها پس از ورود به بدن، فرد را دچار ضایعه مغزی می‌کند.

همین موضوع سبب شد تا هم عبارت موز سومالی و هم عبارت کرم هلیکوباکتر در گوگل ترند شوند. اما ماجرای این شایعه چیست؟
چرا باید قبل از ورزش کردن موز بخورید؟

«مصطفی دارایی نژاد» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر آلودگی موز‌های وارداتی از سومالی به «کرم هلیکوباکتر» افزود: قطعا این کلیپ صحت ندارد. ما از کشور سومالی به هیچ عنوان واردات نداریم.

رییس اتحادیه باروفروشان کشور با بیان اینکه این کلیپ مربوط به کشور فرانسه است، اظهار داشت: واردات موز ایران از کشور‌های اکوادور، فیلیپین، هند، پاکستان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایران سختگیرانه‌ترین قرنطینه را در دنیا داراست، تصریح کرد: قرنطینه بهداشتی ایران حتی یک پله از قرنطینه بهداشتی آمریکا جلوتر است تا جایی که هیچ گونه میوه و محصولی با آفت وارد کشور نشود.

دارایی نژاد گفت: موز‌های وارداتی ایران از کشور‌های مذکور به شکل سبز در نایلون و کارتن بدون هیچ خلأیی با کشتی‌های سردخانه دار وارد کشور می‌شود؛ به طور مثال موزی که از کشور اکوادور وارد ایران می‌شود، سی روز در سردخانه با دمای منفی سه درجه راه طی می‌کند؛ بنابراین، هیچ آفتی در این دما و مدت زمان زنده نمی‌ماند.

رییس اتحادیه باروفروشان کشور با اشاره به اینکه هفتگی ۵۰۰ تن موز وارد کشور می‌شود، گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم موز پاکستانی ۲۰ هزارتومان، هندی  ۲۵ هزارتومان،  اکوادور ۲۶ هزارتومان و فیلیپین ۲۷ هزارتومان بوده است.

وی با بیان اینکه محصولات وارداتی تحت نظر سازمان حفظ نباتات کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید و وارد می‌شود، افزود: مردم بدون هیچ نگرانی موز مصرف کنند.
 
بیشتر بخوانید 

موشک هایپرسونیک چیست؟

آزمایش موشک جدید هایپرسونیک چینی‌ها با توان بمباران مداری، اضطراب زیادی در بین آمریکایی‌ها ایجاد کرده است؛ اضطرابی که ناشی از توانمندی‌های جدید این سلاح است. همین مساله همچنین سبب شد تا عبارت موشک هایپرسونیک در گوگل ترند شود.
                                                   آزمایش موشک هایپرسونیک جدید از سوی پیونگ یانگ
توضیح بیشتر اینکه خبر آزمایش موشک هایپرسونیک جدید چین جنجال‌های زیادی در محافل نظامی و خارجی آمریکا ایجاد کرده است و کار به جایی رسیده که شخص جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا از فعالیت‌های نظامی چین در این حوزه ابراز نگرانی کرده و دبیر کل ناتو هم از دستیابی پکن به تسلیحاتی که بتواند محدوده اروپا و آمریکا را مستقیم آماج گیرد، ابراز نگرانی کرده است.

البته در مقابل چین چنین نگرانی‌هایی را رد کرده و آزمایش‌های انجام شده در طول ۳ ماه گذشته را مربوط به تست یک سامانه قابل بازیافت فضایی دانسته است؛ سیستمی همانند موشک‌های فالکون ۹ که قابلیت پرتاب ماهواره و بازگشت مجدد روی زمین را دارند.

با این حال داده‌های منتشره توسط رسانه‌های غربی از آزمایش یک سیستم پرتاب تسلیحاتی کم‌نظیر در دنیا خبر داده‌اند که نگاهی به آن جزییات بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهد.

* موشکی با توان دور زدن زمین

بر اساس اطلاعات منتشره موشک پرتاب شده توسط چینی‌ها در ابتدا موفق شده یک بار کامل زمین را دور بزند و سپس محموله خود را بر روی زمین پرتاب کند. مشخص نیست که چنین موشکی از کدام نقطه پرتاب شده، اما وسعت بالای خاک چین چنین اجازه‌ای را به آن می‌دهد. به نظر می‌رسد کلاهک پرتاب شده از نوع کلاهک‌های هایپرسونیک با قابلیت حرکت گلایدری در فضا است.

میزان خطای این سلاح در پرتاب اول توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نزدیک به ۲۴ مایل عنوان شده است.

اگر این اطلاعات درست باشد چین اولین کشوری است که یک سیستم بمباران مداری موشکی را با قابلیت پرتاب کلاهک هایپرسونیک تلفیق کرده است؛ سیستمی به‌غایت خطرناک حتی برای آمریکا که بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای دنیا را دارد.
 
بیشتر بخوانید 

جووینکو

جووینکو نام بازیکن سابق الهلال عربستان است که شایعه شده بود قرار است به استقلال تهران بپیوندد و همین موضوع نام او را در میان کاربران فارسی زبان ترند کرده بود. توضیح اینکه با اعلام نیکولو اسکیرا؛ سباستین جووینکو رسما به تیم تورنتو در لیگ MLS پیوست.

همانطور که اشاره شد، بعد از جدایی این بازیکن از الهلال عربستان، زمزمه‌هایی مبنی برحضور این بازیکن ایتالیایی در استقلال به گوش می‌رسید.
 
مقاله‌ای که نتایج واکسن برکت را ترند گوگل کرد/ ترس بی مورد کاربران از موز سومالی و کرم هلیکوباکتر/ جست و جوی کاربران در گوگل پیرامون شرایط جدید طرح ترافیک/ جووینکو کیست و چرا در ایران ترند شد؟
 
گفتنی است، سباستین جووینکو متولد ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۸۷ و بازیکن فوتبال حرفه‌ای اهل ایتالیاست که به عنوان مهاجم بازی می‌کند. جووینکو مهاجمی همه‌کاره است که می‌تواند در چندین موقعیت تهاجمی بازی کند.
 
وی سابقه ۲۳ بازی و ۸ گل برای تیم ملی فوتبال ایتالیا در کارنامه دارد و پست تخصصی او مهاجم است. وی عضو آکادمی یوونتوس بوده و به خاطر تکنیک زیبا و قد کوتاهش معروف به مورچهٔ اتمی (rèpplriţo atmoca) است. این بازیکن در سی ژانویه ۲۰۱۹ به الهلال پیوسته بود. 
 
بیشتر بخوانید 

طرح ترافیک

طرح ترافیک، داستان پر غصه‌ای است که این روز‌ها و به واسطه قفل شدن خیابان و معابر شهر تهران در بسیاری از ساعات روز به یکی از بحث‌های داغ تبدیل شده است.
اجرای طرح ترافیک در تهران لغو شد - تابناک | TABNAK

به واسطه همین مهم و مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد شده است، خبر رسیده که از دهم آبان طرح ترافیک دچار تغییراتی خواهد شد؛ موضوعی که سبب شد بار دیگر این عبارت به ترند گوگل تبدیل شود.

در همین رابطه اخیراً سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران درباره مصوبات این جلسه گفت: جلسه هفتادم شورای عالی ترافیک شهر تهران با حضور اعضا برگزار شد.

او ادامه داد: اولین موضوعی که در دستور کار قرار داشت، تغییر ساعات در خصوص محدودیت طرح ترافیک بود. با توجه به اینکه در روز‌های اول نیمه دوم سال معمولا با افزایش ترافیک مواجه هستیم و امسال نیز در مقایسه با شرایط پیش از کرونا نمودار‌ها حدود ۱۸ درصد افزایش طول صف‌ها و معابر درگیر با سرعت کم را نشان می‌دادند، توجه به این موضوع اهمیت داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: بررسی‌ها نشان داد که یکی از این عوامل موثر بر این شرایط سنگین ترافیک، بی‌اثر شدن محدودیت‌های تردد اعمال‌شده در طرح ترافیک بود، زیرا اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح به ساعت ۸:۳۰ صبح و از ۱۸:۰۰ به ۱۶:۰۰ تعییر کرده بود.

شفیعی ادامه داد: جمع‌بندی این شد که این ساعات تعییر کند. در گام اول از دهم آبان ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ صبح و ساعت عصرگاهی از ۱۶:۰۰ به ۱۷:۰۰ تغییر خواهد کرد.

او اضافه کرد: در گام بعدی، از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ صبح و از ۱۷:۰۰ به ۱۸:۰۰ تغییر خواهد کرد.
 
بیشتر بخوانید 

نتایج واکسن برکت

سرانجام پس از انتظار طولانی و تاخیر‌های بسیار، مقاله پیش‌بالینی و دانش فنی واکسن کووایران برکت در یکی از معتبرترین مجلات بین المللی منتشر شد. این خبری بود که اخیراً اصغر عبدلی، فن‌آور پروژه واکسن برکت اعلام کرد و در همین باره گفت: بار دیگر شعار "ما می‌توانیم" ایرانیان برای جهانیان ثابت و همین سبب شد تا عبارت نتایج واکسن برکت در چهل و هشت ساعت گذشته ترند گوگل شود.
انتشار مقاله مرحله پیش‌بالینی واکسن برکت در یک مجله معتبر جهانی



در مورد این خبر خوب توضیح بیشتر اینکه اصغر عبدلی، فناور پروژه واکسن برکت با اعلام این خبر افزود: پس از ارائه مقاله علمی و مستندات تولید واکسن برکت و عبور از مراحل داوری و پاسخ به پرسش‌های تخصصی داوران، مقاله پیش‌بالینی واکسن کووایران برکت در مجله مدیکال وایرولوژی با ضریب تأثیر ۶/۹۸۹ و در رده نشریات Q۱  منتشر شد.

وی افزود: جا دارد از اعتماد و صبر جامعه علمی کشور و حمایت مردم ایران در این مسیر برای دستیابی به این نقطه و کسب افتخار و عزت برای کشور قدردانی کنیم.

عبدلی خاطرنشان کرد: دغدغه ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران پروژه واکسن برکت از ابتدا این بود که مقالات مربوط به تلاش دانشمندان نخبه کشور برای تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا در معتبرترین مجلات بین‌المللی منتشر شود که البته مقالات متعددی از واکسن کووایران برای مجلات معتبر ارسال شده و در مرحله داوری است.

وی گفت: امیدواریم سایر مقالات مربوط به این واکسن نیز به زودی چاپ و منتشر شوند.

فناور واکسن کوو ایران برکت افزود: بار دیگر شعار "ما می‌توانیم" ایرانیان برای جهانیان ثابت شد.
 
بیشتر بخوانید 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
بیشترین نامی که امروزهفتم آبان ترندگوگل شدکوروش و ایرانیان درایران وسراسرجهان روزش راگرامی داشتند.
برکت همتایید شد دیگه بس کنید
ماشااله در یک مورد از امریکا جلو زده ایم

داداش من به راحتی اگه تونستی موز بخری ! بخور ، قرنطینه ما یک پله از قرنطینه امریکا بالاتر است .(البته ایشان شکسته نفسی فرمودند ، شاید چند پله بالاتر است)
باز این داستان طرح ترافیک و منبع درآمدی شهرداری رو شد

با چه زبونی این طرح فقط برای پول درآوردن و نه رفاه حال مردم

شهرداری اگه دنبال درآمده بره طلبشو از سپاه وصول کنه
احتمالا بعد از اتمام کرونا در جهان، نتایج بالینی واکسن برکت منتشر می شود.
اون مقاله برای تابید برکت ارزشی نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل