بازدید 53555

سردار سلامی: شرایط ما معمولی نیست

سرلشکر سلامی با بیان اینکه اسلام در جنگی نابرابر بسط و گسترش یافت، تاکید کرد: آنچه امروز می‌بینیم درخشش، قد کشیدن و برافراشته شدن اسلام در یک سو و زوال قدرت‌های شیطانی از سویی دیگر است و قدرت‌هایی که به خدا متکی نیستند هرچه قدرتمند باشند، محکوم به شکست هستند.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 27 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم اختتامیه اجلاسیه سراسری اساتید شبکه بسط و گسترش اسلام در جنگی نابرابر تربیتی بسیج (صالحین) در تالار قدس حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اسلام در جنگی نابرابر بسط و گسترش یافت، افزود: اسلام در مقابل قدرت‌های شرور عالم که در منطق نابرابری و یک جهالت نوین جهان را توصیف می‌کنند، در فضای یک جنگ چند بعدی و جهانی در محیطی نابرابر بسط یافته است.

وی با بیان اینکه ما در خطیرترین مقطع تاریخ اسلام زندگی می‌کنیم و شرایط ما معمولی نیست ادامه داد: امروز احکام الهی فرصت پیاده شدن و اسلام فرصت ظهور و درخشش پیدا کرده‌اند، اسلام دوباره تشکیل حاکمیت داده و به قدرت رسیده است، هرگاه خورشید عالم تاب اسلام می‌درخشد مشرکان مقابل این تلالو صف می‌کشند تا آن را خاموش کنند.
سردار سلامی افزود: امروز همان وقایع سخت و سهمگین صدر اسلام در حال رخ دادن است چرا که وقتی اسلام طلوع کرد با خود پیام عدالت، آزادی، حاکمیت دین و ضرورت نبود جهل را آورد، وقتی این دین ظهور کرد هیچکس فکر نمی‌کرد قلیل مستضعفانی بتوانند از زیر صفر و بدون قدرت، دینی مانند اسلام را در مکه جهانی کنند.
سردار سلامی با بیان اینکه اسلام خیلی زود قلب‌ها را تسخیر کرد، اما جنگ‌های سختی اتفاق افتاد، گفت: پس از پیامبر، یکایک ائمه (ع) هم برای عظمت اسلام جنگ کردند و نشان دادند که این عظمت فروافتادنی نیست؛ اکنون قدرت‌های شیطانی در صورتی که بتوانند آن را در عبادات فردی خلاصه کنند مشکلی ندارند، اما نمی‌پذیرند اسلام نظام سیاسی ایجاد کند و جغرافیای قدرتمندی داشته باشد و نقشه دنیا را تغییر دهد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ماباید صالحین را رشد و ارتقاء بدهیم افزود: در این مسیر جلو بروید وهیچگاه متوقف نشوید.
وی افزود: قدرت‌های مستکبر هر چیزی که در قالب عدالت باشد، برنمی‌تابند و نمی‌توانند ببینند که اسلام زنجیر‌ها را از افکار انسان در عصر مدرن باز کند، به خصوص وقتی این اندیشه‌ها در فکر رهبری باشد که خداوند معجزه خود را در ذهن او قرار دهد تا اسلام را در جهان بدون سلاح و تجهیزات گسترش دهد.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز نام اسلام را در جهان با عزت و ذلت‌ناپذیری می‌بینید، این یک واقعه عظیم نیست بلکه اعظم است و این در هر مقیاسی یک حقیقت الهی است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه منطق قوی، قدرت می‌خواهد و هر منظومه‌ای باید با قدرت جاری شود، تصریح کرد: اگر خورشید اسلام دوباره کم‌فروغ شود ممکن است ما دوباره قرن‌ها در جاهلیت بمانیم، ما محکوم به پیروزی هستیم تا موفقیت را پیش بگیریم و این کار مشکلی است که به خودی خود اتفاق نمی‌افتد.
سردار سلامی تاکید کرد: باید زمینه نصرت و نزول رحمت الهی را فراهم کنیم، چگونه از این عظمت‌های خلق شده حفاظت کنیم و آنچه امروز می‌بینیم درخشش، قد کشیدن و برافراشته شدن اسلام در یک سو و زوال قدرت‌های شیطانی از سویی دیگر است و قدرت‌هایی که به خدا متکی نیستند هرچه قدرتمند باشند، محکوم به شکست هستند.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمن رهبران به معنای واقعی فاسق، خطرناک، بی‌منطق و بی‌رحم دارد و روی جهان اسلام تمرکز کرده‌اند، قلب مرکزی این منطقه جهان اسلام، ایران است و قلب ایران امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هستند.
وی اضافه کرد: دشمن قدرت خود را روی این منشأ حکمت و تدبیر متمرکز کرده و در مقابل دشمن، مقام معظم رهبری میانه میدان ایستاده‌اند و کوه آرامش هستند و تدبیر می‌کنند، چگونه ایشان توانسته‌اند این همه قدرت بسازند و صاحب راهبرد و سیاستی باشند که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نابود کند؟
سردار سلامی عنوان کرد: امام خامنه‌ای آموزش شجاعت، توکل، استقامت و صبر را به ما می‌دهند، دشمن در برخی مواقع می‌خواست برای نابودی ما از تمام گزینه‌ها استفاده کند.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: مقام معظم رهبری با این قدرت کشور را به پیش برده‌اند؛ عبور از بزرگ‌ترین تحریم اقتصادی دنیا کار دشواری است و فقط با نصرت الهی امکان پذیر است. رهبری مظهر حکمت الهی است و جهان به این حکمت غبطه می‌خورد.
سردار سلامی با بیان اینکه قدرت یعنی میزان تأثیر بر اراده دیگران، گفت: قدرت ما مرهون یک انقلاب است، باید همه جا ساختار قدرت ایجاد کرد و دست و پای دشمن را به باتلاق فرو برد؛ اکنون شکر خدا این رهبر عزیز تنها نیست و سپاهیان جان فدای بسیاری دارد.
وی افزود: آگاهی مومنانه عامل موفقیت مااست و انسان عامل اصلی پیروزی و شکست است، ابزار‌ها بی روح هستند و انسان به آن‌ها قدرت می‌دهد و وقتی انسان تربیت شده مکتب ایثار است آن وقت پیروزی با دست‌های قطع شده هم قطعی است.
وی اضافه کرد: ما در مقابل دشمن ایستاده‌ایم و تربیت جوانان ضامن پیروزی ما در تمام میادین است، حوادث تلخ دیگر تکرار نمی‌شود، چراکه مردم صبر و شکیبایی را بر کرنش و وابستگی به دشمن ترجیح می‌دهند.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: اردوی جهادی تربیت ما است، جهاد در راه خدا تمرین تربیت و تقوا است، فرماندهان ما با این اعمال در پیشگاه خداوند قضاوت می‌شوند، غفلت نکنید و دشمن را دست کم نگیرید چرا که او هنوز ایستاده و نفس می‌کشد، در انتهای راه رسیدن به قله فشار زیادی می‌آید، اما قله آنجاست.
همایش اساتید تربیتی شبکه صالحین بسیج کشور به مدت سه روز در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی