بازدید 3636

مسکو از فشار آمریکا بر خبرنگاران روس انتقاد کرد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از فشار آمریکا بر خبرنگاران روس که در این کشور فعالیت می‌کنند، انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵ 26 October 2021
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، در بیانیه روز دوشنبه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: فشار واشنگتن بر نمایندگان رسانه‌های روسی در آمریکا افزایش یافته است و وزارت امور خارجه آمریکا به یادداشت اعتراض سفارت روسیه در واشنگتن پاسخ نداد.

در این بیانیه آمده است: در سال‌ای اخیر خبرنگاران رسانه‌های روسیه در آمریکا، بار‌ها هدف حمله و خشونت و اقدامات سرکوبگرانه ماموران امنیتی آمریکایی در جریان پوشش خبری رویداد‌های در این کشور قرار گرفته‌اند که از آن جمله میخاییل تورگییف، یولیا اولخوفسکایا و ویچسلاو آرخیپوف بودند.

وزارت خارجه روسیه می‌گوید: گئورگی اولیساشویلی و ماکسیم کاتایف دو خبرنگار روس هم به تازگی مورد سرقت قرار گرفتند و ماموران امنیتی و پلیس آمریکا با این مساله با بی تفاوتی رفتار کرد.

روسیه همچنین از افزایش موارد اعمال تحریک آمیز از طرف سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد خبرنگاران روس خبر داده است.

در بیانیه آمده است: سفارت روسیه در واشنگتن به تازگی در یادداشتی که به وزارت خارجه آمریکا ارسال کرد خواستار تحقیقات دقیق در مورد هر رویداد در مورد خبرنگاران روس در این کشور شد، اما هنوز پاسخی به این یادداشت از طرف آمریکایی داده نشده است.

روسیه در سال‌های اخیر از بدرفتاری آمریکا با نمایندگان و خبرنگاران رسانه‌های روسی انتقاد کرده است.

سفارت روسیه در آمریکا روز دوم مرداد ماه سال ۹۹ طی نامه‌ای به نوع برخورد پلیس ایالات متحده با خبرنگاران روس در پورتلند اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، خبرنگاران روس هنگام تهیه گزارش از اعتراضات خیابانی مردم پورتلند آمریکا، توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و وسایل خبری آنان نیز تخریب شد.

بر اساس این گزارش، سفارت روسیه در آمریکا طی نامه‌ای به برخورد "ظالمانه" نیرو‌های اجرای قانون با خبرنگاران کانال یک روسیه در پورتلند ایالت اورگان اعتراض کرد.

اتحادیه خبرنگاران روسیه نیز چندی پیش به اقدام وزارت دادگستری آمریکا علیه خبرگزاری روسی اسپوتنیک که شریک آن شرکت «رستون ترانسلتر» را به عنوان عامل خارجی در فهرست ویژه ثبت کرده است، اعتراض و این اقدام را تقبیح کرد.

آمریکا سه سال پیش نیز در اقدامی علیه شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه، شرکت شریک آن در آمریکا را به عنوان عامل خارجی به ثبت رساند.
وزارت دادگستری روسیه در پاسخ به این اقدام آمریکا، به رادیو صدای آمریکا و آزادی اخطاریه داد که این رسانه‌ها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها را در مناطق روسیه به عنوان عامل خارجی ثبت می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر