بازدید 56861

شروط وزارت علوم برای آموزش حضوری دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تا ۲۴ مهرماه تمام دانشجویان داوطلب دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: پوشش واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی دانشجویان و اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی دانشگاه‌ها، یکی از الزامات شروع آموزش حضوری دانشگاه‌ها است.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 25 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمدرضا آهنچیان روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که روند واکسیناسیون دانشجویان چگونه پیش می رود و تاکنون چه تعداد از دانشجویان واکسینه شده اند، اظهار داشت: ستاد ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، بر اساس طرح ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، برای حدود سه و نیم میلیون دانشجو، با تسهیم ۵۰۰ هزار دز در شهریور ماه و یک میلیون دز برای سه ماه پاییز، درخواست برنامه از وزارت علوم داشت که این برنامه تنظیم و در ستاد ازسرگیری آموزش مصوب شد؛ به نحوی که همه دانشجویان تا پایان آذرماه واکسینه شوند.

وی افزود: وزارت علوم اسامی دانشجویان، اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی را برای واکسیناسیون در قالب برنامه مصوب، در اختیار وزارت بهداشت قرار داد و طبق برنامه انجام واکسیناسیون دانشجویان از حدود نیمه شهریور آغاز شد.

آهنچیان ادامه داد: با تغییراتی که در روند واکسیناسیون صورت پذیرفت و تسریع فرایند آن، بر اساس آخرین اطلاعات تا ۲۴ مهر ماه دانشجویان مقاطع مختلف به میزان متفاوت تحت پوشش دستکم یک دز واکسن قرار گرفته اند که دانشجویان دکتری بیش از ۶۰ درصد، دانشجویان کارشناسی ارشد بیش از ۴۰ درصد و دانشجویان کارشناسی و کاردانی بیش از ۳۰ درصد بوده است. با سرعت کنونی و در صورت استقبال دانشجویان از واکسیناسیون، انتظار می رود تا پایان آبان ماه پوشش واکسن دانشجویان به حدود ۱۰۰ درصد برسد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که طرح لکه گیری واکسیناسیون دانشجویان چه زمانی انجام می شود؛ توضیح داد: در زمان آغاز آموزش حضوری که در برخی دانشگاه ها آغاز شده است، هر دانشجویی که نتواند سندی مبنی بر واکسیناسیون ارایه دهد، امکان حضور در آموزش حضوری را ندارد و خود به خود دچار تبعات عدم حضور؛ غیبت و الزام درخواست حذف نیمسال تحصیلی خواهد شد. بنابراین، تکمیل واکسیناسیون دانشگاه ها در هر دانشگاه به طور جدی انجام خواهد شد.

آهنچیان در پاسخ به این سوال که برگزاری امتحانات پایان ترم جاری و کلاس های حضوری دانشگاه ها به چه صورت خواهد بود، اضافه کرد: در صورتی که پوشش واکسیناسیون برای جامعه دانشگاهی هر دانشگاه تکمیل و ۱۰۰ درصد شود، آموزش حضوری آغاز و امتحانات هم به صورت حضوری برگزار خواهد شد. در غیر این صورت تصمیم گیری درباره شیوه برگزاری امتحانات بستگی به آخرین وضعیت پیک بیماری در هر استان و هر شهر خواهد داشت و مسئولیت و تصمیم گیری در این باره به شورای آموزش عالی استانی واگذار شده است. روشن است که یک تصمیم کلی برای همه دانشگاه های کشور وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه های فرهنگی برای دانشجویان درنظر دارید، افزود: دانشجویان کارشناسی و کاردانی نوورود ۱۴۰۰ به صورت مجازی برنامه های فرهنگی خود را داشته اند که شامل آشنایی با دانشگاه و شرایط تحصیلی است. در صورت آغاز آموزش حضوری، برای دانشجویان کارشناسی و کاردانی، برنامه های فرهنگی ویژه در هر دانشگاه بر اساس مختصات و تعداد دانشجویان نوورود تدارک دیده خواهد شد. معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، در ستاد ازسرگیری آموزش حضوری، برنامه کلان و سیاست های اصلی برنامه های فرهنگی دانشگاه ها در این خصوص را اعلام کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
همین؟ تمام برنامتون برای کرونا واکسن زدنه؟
چطور واسه دانشگاه باز بشه شرط واکسیناسیون هست ولی مدارس ابتدایی که بلد نیستند رعایت کنند را راحت حضوری کردین
سلام به تخلفات وزرات علوم در سال ۹۹که باعث مشگلات زیادی برای دانشجویان خانوادشون شده رسیدگی شه دانشجو شهر خودش رشته دانشکاش بوده زده قبول نشده همون دانشگاه امسال رتبه بالاتر گرفته ظرفیت و ببیرید بالا سربازیم افراد نزدیگ خونش باشن مهمان انتقالم نمیدن لطفا به مشگلات مردم رسیدگی فوری کنید
باید هرچه زودتر دانشگاه ها حضوری بشن چون یادگیری حضوری صد درصد نتیجه بهتری داره تا مجازی
کی میریم دانشگاه به خدا خسته شدیم تو خانه ماندیم هرچه زودتر بهتر است بریم دانشگاه
ببینیم وتعریف کنیم دو روز دیگه پیک ششم می رسه اونوقت حرف بزنید هنور زوده
اول ایمنی جامعه بعد بازگشایی
فقط مجازی حضوری اصلا بهیچ عنوان
حالا اگر کسی به دلیل شرایط جسمانی خاص نتونه واکسن بزنه چی؟ خیلی جالبه که در تصمیمات به این مهمی این قسمت فراموش شده!!!!!!
اول مهر ۱۴۰۰ باید آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها اجرا میشد جمهوری اسلامی عقبه
اختیار بدن خودمونو نداریم؟به کسی چه؟خوب من دوست ندارم واکسن بزنم ؛ به کسی ضرر میرسه؟(هنوزز عوارض بلند مدت واکسن مشخص نیست شما ها دارید زور میزنید تزریق کنید به ملت؟) حالتون خوبه؟ یا شما هم معتاد به زور شدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
پزشکان فقط زور می‌گویند و می‌چاپند.
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
این قرتی بازی ها چیه بچه جون برو واکسن بزن
واکسن بزنید تا زودتر به ایمنی جمعی برسیم و بتونیم به زندگی عادی برگردیم
امارات واکسیناسیونش از دویست درصد رد شد و آمار مرگ و میرش روزی یک یا دو مورد هست به اندازه آمار آنفولانزای ایران در سال نود و هشت
قطعا کشور امارات الگوی من نیست ولی نمونه آماری خوبی برای ارائه اثربخشی واکسن هست
قابل توجه که اونا هم سینوفارم زدن
تا از بین رفتن کامل کرونا لطفاً تا پایان سال 1400 دانشگاهها بصورت مجازی باشه با واکسن هم مبتلا می شبم لطفاً توجه و دقت شود
منکه واکسن نزدم و نمیزنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
اشتباه می کنید
اگه ایمنی جمعی اتفاق نیفته ویروس در گردش جهش های دیگه می کنه اون وقت دیگه همین واکسن هم بی اثر خواهد بود
مجازی خوبه وخطرنداره
از خاک ب خاک ... از مرگ چه باک
یعنی شماها این قدر از مرگ میترسین؟
اگه به مردن باشه پس یکدفعه همه باهم میمیریم راحت میشیم.متاسفانه اینقدر سطح فرهنگ جامعه ما بالاهه که همه خدای ادعا و همچی دانی.تا وقتی این نوع فکرا تو سر خودمون میچرخه هرچی سرمون بیاد حقمونه.
یه آمپوله برید بزنید دیگه اینهمه غر زدن و ناز کردن نداره فوق فوقش مرگه.
باز شدن دانشگاهها فقط بایدحضور دانشجویانی باشد که درس کارگاهی یا آزمایشگاه داشته باشند مراجعه کنند آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله .تا شر این ویروس منحوس و ملعون کنده بشه...دانشگاهها نباید عجله کنند برای بازگشایی شاید خسارتهای جبران ناپذیری وارد کننددوباره کرونا شیوع بیشتری پیدا کنه..مجازی باشه بهتر هست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی