بازدید 6860
۱

درخواست عباس از بایدن برای بازگشایی کنسولگری آمریکا

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه یکشنبه از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا کنسولگری کشورش در قدس اشغالی را بازگشایی کند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷ 25 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از القدس العربی، عباس در این اظهارات در جریان نشست سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) در شهر رام الله در کرانه باختری، همچنین از بایدن خواست دفتر نمایندگی ساف در واشنگتن را بازگشایی کرده و به محاصره مالی اعمال شده توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق پایان دهد.

دولت آمریکا بیش از یک بار در چند ماه گذشته بدون تعیین تاریخ مشخص، قصد خود را برای بازگشایی کنسولگری خود در قدس اعلام کرده است.

در جلسه روز یکشنبه ساف اعضای کمیته‌های اجرایی سازمان آزادیبخش و کمیته مرکزی جنبش "فتح" و دبیران کل جناح‌های ساف، علاوه بر شخصیت‌های مستقل و مسئولان سرویس‌های امنیتی حضور داشتند.

عباس گفت که این دیدار به عنوان مقدمه‌ای برای گفتگوی جامع ملی بین همه احزاب و گروه‌ها، از جمله جنبش‌های "حماس" و "جهاد اسلامی" ،جهت پایان بخشیدن به شکاف میان غزه و کرانه باختری و وحدت بین آن دو و تشکیل دولت وحدت ملی است که به قواینن بین المللی پایبند بوده و برای بازسازی نوار غزه و پایان محاصره تحمیلی اسرائیل (از سال ۲۰۰۶) تلاش کند.

در این نشست، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تصمیم گرفت جلسه شورای مرکزی این سازمان را حداکثر تا ژانویه آینده برگزار کند.

همچنین تصمیم گرفته شد پیام‌هایی به رهبران جهان ارسال گردد و نهادهای بین المللی برای اتخاذ اقدامات لازم در توقف شهرک سازی‌ها و اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها سوق داده شوند.

علاوه بر این بر لزوم توسعه و گسترش مقاومت مسالمت آمیز مردمی تاکید شد.

در این نشست حاضران اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر طبقه بندی شش نهاد مدنی فلسطین به عنوان "سازمان های تروریستی" را محکوم و بر حمایت خود از ادامه کار این نهادها تأکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ای کاش هم هم اینکار رو می کردیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان