بازدید 4983

محققان در حال بررسی علائم مغزی کرونا هستند

محققان کلینیک مایو در آمریکا در حال بررسی علائم مغزی کرونا هستند که به نتایج جدیدی در این باره دست یافته‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 24 October 2021


به گزارش تابناک، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس نوشت: بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ممکن است علائم عصبی مانند از دست دادن بویایی، هذیان و اختلال شناختی را نشان دهند. محققان کلینیک مایو در حال بررسی این عوارض جانبی هستند تا مشخص کنند که آیا آلوده شدن به کووید-۱۹ بر توسعه یا پیشرفت بیماری آلزایمر و زوال عقل‌های مرتبط با بیماری آلزایمر (ADRD) تاثیر می‌گذارد یا خیر.

در حالی که کووید-۱۹ در درجه اول به عنوان یک بیماری تنفسی در نظر گرفته می‌شود، اسکن مغز و مطالعات نوروپاتولوژیک ناهنجاری‌های مغزی را در برخی از بیماران آلوده به کووید-۱۹ تایید می‌کند، علاوه بر این مطالعه اخیر مایو نشان داد که تقریبا نیمی از بیماران بستری در بیمارستان با کووید-۱۹ دارای سطح نور رشته‌ای در خون خود هستند. این پروتئین فقط در نورون‌ها وجود دارد که سیگنال‌های الکتریکی را در سراسر سیستم عصبی حمل و انتقال می‌دهند که تشخیص آن در خون نشان دهنده آسیب عصبی است.

برای بررسی بیشتر این یافته، تیمی به رهبری لئونارد پتروچلی، دکترای علوم اعصاب مولکولی کلینیک مایو و دکتر جیمز مسکیا، متخصص مغز و اعصاب کلینیک مایو، آماده بررسی سوالات کلیدی در مورد اثرات کووید-۱۹ بر روی بیماری هستند؛ مغز و ارزیابی پیامد‌های عصبی طولانی مدت عفونت کووید-۱۹. دکتر پتروشلی استاد علوم اعصاب رالف بی و روث کی آبرامز است.

بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر به ویژه در برابر کووید-۱۹ آسیب پذیر هستند و در معرض خطر بالاتر ابتلا به زوال عقل مرتبط با بیماری آلزایمر هستند. تغییرات در شناخت، رفتار و عملکرد روزانه مربوط به اختلالات نورودژنراتیو که ممکن است توسط کووید-۱۹ آشکار یا تسریع شود.

تصویربرداری از نشانگر‌های التهاب عصبی مغز و آسیب شناسی بتا آمیلوئید ممکن است به محققان کمک کند تا تشخیص دهند که آیا التهاب عصبی مرتبط با کووید-۱۹ باعث ایجاد بتا آمیلوئید می‌شود یا آن را تسریع می‌کند.

این تحقیق توسط کمک مالی موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی تحت جایزه ۳R۳۵NS۰۹۷۲۷۳-۰۵S۱ تامین می‌شود.

دکتر پتروچلی می‌گوید: با این جایزه و با بهره‌گیری از تخصص گسترده تیم چند رشته‌ای خود، ما به خوبی آماده هستیم تا تاثیر کووید-۱۹ بر مغز و سهم آن در ADRD را روشن کنیم، اطلاعاتی که در تلاش ما برای مبارزه با این پیامد‌های مضر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل