بازدید 6822

روایت پلوسی از اختلافش با اسرائیل بر سر برجام

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد که در جریان دیدارش با «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واشنگتن، درباره ارزش برجام و پیامدهای خروج واشنگتن از توافق با ایران به اختلاف نظر خورده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 23 October 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از نشریه جویش‌اینسایدر، پلوسی گفت که (رژیم) اسرائیل دوست نزدیک ما بشمار می رود اما هنوز درباره عبور ایران از مفاد برجام صحبت می‌کنند. وی افزود اسرائیلی‌ها گویا درک نمی‌کنند که خروج (آمریکا) از برجام باعث شد تا ایرانی‌ها هم از اجرای آن فاصله بگیرند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این مطلب را در نشست مجازی «بنیاد پلاشرز» مطرح و از تلاش‌های رژیم صهیونیستی علیه سیاست‌های آمریکا در زمینه برجام انتقاد کرد. در این نشست سایر نمایندگان دموکرات هم از توافق هسته‌ای ایران دفاع کرده و ‌ان را قراردادی موثر خواندند.

«ادم اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشتکه ایران از زمانی که دونالد ترامپ از برجام خارج شد برنامه‌های هسته ای خود را توسعه داده است. وی بر همین اساس بازگشت به این توافق را برای کاهش چالش‌ها در زمینه اشاعه تسلیحات هسته‌ای ضروری دانست.

همچنین «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره «باراک اوباما» با اشاره به اظهارات اخیر مقامات دولت جو بایدن درباره کاهش صبر راهبردی آمریکا در زمینه مذاکرات وین و گزینه‌های جایگزین آن بر تشدید تحریم‌ها به عنوان یک گزینه اشاره کرد که در دوره ترامپ موثر نبود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر