بازدید 11754
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

اقناع افکار عمومی در مسیر مقابله با کرونا ضروری است/ وزارت بهداشت از تکرار غافلگیری در موج پنجم کرونا جلوگیری کند/ اگر واکسن تولید داخل کافی بود، واردات گسترده انجام نمی‌شد

نباید اجازه دهیم موج احتمالی جدید بیماری مانند موج پنجم کشور را غافلگیر کند. باید با تمهید اقدامات و آمادگی‌های لازم از تکرار مشکلات کشور در مواجهه با موج پنجم کرونا جلوگیری کنیم. وزارت بهداشت مکلف است وضع کشور را به دقت رصد کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد. امیدواریم با موج جدیدی از بیماری مواجه نشویم، اما در هر صورت باید آمادگی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 23 October 2021
تابناک اجتماعیرئیس جمهور با بیان اینکه مهم‌تر از تعداد دوز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم است، گفت: اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است و باید تلاش کرد سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیب نزولی به صعودی بازگردد.

به گزارش «تابناک»؛ آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از زحمات همه کسانی که به نحوی در موضوع مبارزه با بیماری کرونا نقش دارند، گفت: در مسیر مقابله با کرونا، مساله اقناع افکار عمومی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: همه کسانی که تریبون در اختیار دارند، به ویژه رسانه ملی باید وضع موجود کشور را به ویژه در مقایسه با کشور‌های دیگر تشریح و عملکرد‌ها و کیفیت مقابله با این بیماری را تبیین کنند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: همچنین ضرورت دارد بررسی‌های انجام شده در زمینه تاثیر واکسیناسیون عمومی بر سلامتی و ابتلای احتمالی افراد، دقیق برای افکار عمومی توضیح داده شود تا کسانی که به هر دلیل تاکنون از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند، به انجام واکسیناسیون ترغیب شوند.

وی درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا یا همان دوز یادآور گفت: دغدغه ما صیانت از سلامت افراد است و در این زمینه شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌های کارشناسان مبنای عمل خواهد بود.
 
اقناع افکار عمومی در مسیر مقابله با کرونا ضروری است/ وزارت بهداشت از تکرار غافلگیری در موج پنجم کرونا جلوگیری کند/ اگر واکسن تولید داخل کافی بود، واردات گسترده انجام نمی‌شد

رئیسی به لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله موفق با موج احتمالی ششم بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با موج جدیدی از بیماری مواجه نشویم، اما در هر صورت باید آمادگی داشته باشیم تا در برابر موج احتمالی بیماری مواجهه انفعالی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم موج احتمالی جدید بیماری مانند موج پنجم کشور را غافلگیر کند، گفت: باید با تمهید اقدامات و آمادگی‌های لازم از تکرار مشکلات کشور در مواجهه با موج پنجم کرونا جلوگیری کنیم. وزارت بهداشت مکلف است وضع کشور را به دقت رصد کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: علاوه بر رسانه ملی، بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نیز می‌تواند بستری مناسب برای آموزش عمومی و موثر در زمینه اقدامات پیشگیرانه در برابر کرونا باشد که باید از این فرصت به بهترین شکل بهره برد.

وی بر ضرورت حمایت قوی از واکسن‌های ساخت داخل از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود: دلیل واردات گسترده واکسن در مقطع کنونی، ضرورت مقابله سریع با گسترش بیماری است و اگر تولید داخل، نیاز کشور به واکسن را تامین می‌کرد، واردات گسترده واکسن انجام نمی‌شد.

رئیسی به آغاز فعالیت سامانه ملی سلامت به شکل پایلوت هم اشاره کرد و گفت: اجرای آزمایشی این سامانه به دقت رصد شود تا بتوانیم پس از کاهش تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها، با مدیریت هوشمند به شکل بهتر و موثرتری شیوع کرونا را مدیریت کنیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
چقدر باهوشید!!
ابتدا که واکسن تاثیری در مهار بیماری نداشت
بعد واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع شد
بعد جناب مرندی و وزیر قبل و وزیر کنونی.... همگی به اتفاق مخالف ورود واکسن بودند
الانم واکسن عالی مخصوصا نوع چینیش

روزی ۶۰۰نفر در اثر کرونا مردند!! با مدیریت جهادی و محفلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
پاول که مراسم هفتش نشده هنوز آمریکا ههم در صدر است همچناننن در نلفات کرونا
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چه خبر از وعده های بورسی؟ دیگه انتخابات تموم شد و مردم موندن و ضرر های روزانه 5 درصدشون.
اقناع را رها کن جناب رئیس جمهور به فکر اجبار باشید. ایرانی باید چوب بالای سرش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
لطفا از چیزی که نمیدونید و علم‌ندارید حرف نزنید فعلا که داریم میبینیم عوارض واکسن چه بلایی سر مردم آورده
آقای رئیسی حرف شما درباره اقناع افکار عمومی را باور کنیم یا بخشنامه معاونتان برای اجباری کردن واکسن برای کارمندان را . لطفا صادقانه تر با مردم حرف بزنید. مردم فهمیده تر از این حرف ها هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
وزارت نفت ،نامه زدن که همه بیان سر کار و داخل نامه دقیقا متن سخنرانی رئیس جمهور را نوشتن که به این دلیل باید بیاید سر کار؛ چون رئیس جمهور گفته!!!یعنی حتی حاضر نیستن از خودشون خرج کنن و از رئیس جمهور خرج می کنن.
مسولین محترم مدام درحال تاکید بر ضرورت هستند.
شما چه رییس جمهوری هستید که اجازه دادید ۲۰۰ هزار نفر به کریلا بروند.
واکسن برکت چی شد چرا تولید قظره چکانی است . لابد میخواستید الکی به دنیا بگید ما می توانیم. ما می توانیم ، ما می توانیم...... تا کی شعار خالی بندها .
جریان چک استاندارد چی بوده ؟
خیلی ممنون آقای رییس جمهور. برای اقناع افکار عمومی بهتر است از دوروبریهای خودتان شروع کنید :
- از معاون اولتان در مورد تولید واکسن برکت سوال بفرمایید
- از وزیر بهداشتتان در مورد مخالفت با واردات واکسن سوال بفرمایید .
لطفا مردم رواقناع کنید با کدام دلیل عقلی الان میشه خوابگاه دانشجویی راه انداخت؟؟
اگه پیک ششم در راهه چرا نماز جمعه رو برگزار میکنید؟
اگر از همون تست چشمی هایی که در مرز برای ۲۰۰ هزار نفری که رفتن کربلا در داخل کشور هم استفاده کنید عمرا غافل گیر بشید و پیک های بعدی رو تجربه کنید
مسئولان ایران فقط بلدند حرف بزنند و باید نباید کنند اما پای عمل که میرسد همه جا میزنند
هیاهویی که عده ای در خصوص تولید واکسن راه انداختند ،و با آن‌ترفند میلیاردها دلار از صندوق ذخیره را بلعیدند .خیانتی بس عظیم به ملت و کشور ایران بوده و هستد؟ عده ای بر سرنوشت ملت ایران حاکم شده اند و بجز پول چیزی نمیبینند ،خدای آنان پول است و‌حرافیهایی که بنام‌خدا میکردند و میکنند تنها برای پول است آنهم از نوع‌دلاریش ؟،،
این حرف خودتم بهش اعتقاد نداری خدا وکیل، چه حرفیه؟!
پس این همه پولی که به مخبر بی خبر از همه چی دادید چی میشه قرار بود تا پایان شهریور ۶۰ میایون واکسن تحویل بده بابت این بدقولی وتلف شدن هزاران انسان باید محاکمه می شد نه ترفیع درجه
توليد واكسن داخلي انجام نشد و فقط ارگانهاي وابسته خروارها دلار از صندوق ذخيره ارزي با امضاء هاي طلائي گرفتند و پولها هپولي شد رفت.
دولت رئيسي براي سرپوش گذاشتن روي اين دزدي قانوني دلارهاي بي زبان را مجدد بيرون ريخت تا واكسن با سرعت هرچه تمامتر وارد شود.
چین به آن عظمت روی یک واکسن تمرکز کرد روسیه روی یک واکسن هند روی یک واکسن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار