بازدید 5004

موج‌جدید‌اغتشاشات‌در‌پاکستان‌توسط‌گروه«تحریک‌لبیک»

همزمان با تهدید هواداران یک گروه غیرقانونی در پاکستان برای راه‌اندازی تظاهرات ضددولتی، آماده باش امنیتی در این کشور از جمله در «اسلام‌آباد» برقرار شد این درحالی است که ۳ نیروی پلیس در شهر «لاهور» درپی خشونت معترضان کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲ 23 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، "تحریک لبیک" یک گروه افراطی که از سوی دولت این کشور غیرقانونی اعلام شده است، تهدید به راه‌اندازی تظاهرات گسترده کرده و قرار است با هواداران خود از لاهور به سمت اسلام‌آباد پایتخت پاکستان حرکت کند.

پیش‌تر گروه "تحریک لبیک" براساس قانون مبارزه با تروریسم در پاکستان مصوب سال ۱۹۹۷، به دلیل نقض قوانین کشور و تهدید امنیت ملی، غیرقانونی اعلام می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از تشدید تدابیر امنیتی در شهر‌های اسلام‌آباد و لاهور است و مسیر‌های اصلی منتهی به مراکز این شهر‌ها و مبادی ورود و خروج نیز با انبوه نیرو‌های پلیس و قرار گرفتن کانتینر‌ها مسدود شده است.

پلیس شهر لاهور نیز اعلام کرد: درپی درگیری‌های خشونت آمیز میان نیرو‌های پلیس و هواداران گروه غیرقانونی تحریک لبیک، ۳ پلیس کشته و تعدادی دیگر از آنان مصدوم شدند.

مسوولان هواداران افراطی این گروه نیز طی گفتگو با رسانه‌های محلی در لاهور مدعی شدند بیش از ۵۰۰ نفر از معترضان درپی شلیک گاز اشک آور و درگیری فیزیکی با نیرو‌های امنیتی زخمی شدند.

موج جدید اغتشاشات در پاکستان ناشی از تهدید هواداران گروه تحریک لبیک همزمان با راهپیمایی‌های ائتلاف احزاب اپوزیسیون کشور در اعتراض به تورم و چالش‌های اقتصادی و برگزاری راهپیمایی ضددولتی در شهر‌های مختلف پاکستان اتفاق می‌افتد.

وزیر کشور پاکستان هشدار داد که دولت و نهاد‌های امنیتی با اغتشاشگران به شدت برخورد کرده و اجازه نخواهند داد تا قانون به دست معترضان خشونت طلب پایمال شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل