بازدید 4374

تلاش هکر‌های خط لوله سوخت آمریکا برای جذب نیرو

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد هکر‌های ناشناس خارجی که پیش از این در فعالیت خط لوله سوخت آمریکا اختلال ایجاد کرده بودند، با طراحی یک وب سایت جعلی اقدام به جذب نیرو و کارمند در آمریکا کرده اند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰ 22 October 2021

تلاش هکر‌های خط لوله سوخت آمریکا برای جذب نیرو

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت جعلی با نام "باستشن سکیوریتیز" وب سایتی حرفه‌ای طراحی کرده است و در توضیح فعالیت‌های خود اعلام می‌کند خدمات امنیت سایبری ارائه می‌دهد.
اما محققان در شرکت اطلاعاتی "آینده ضبط شده" و مایکروسافت دریافته اند این وب سایت در واقع متعلق به یک گروه هکر موسوم به "فین ۷" است.
پیش از این مقامات آمریکایی و رسانه‌ها اعلام کرده بودند این گروه صد‌ها وب سایت تجاری در آمریکا را هک کرده و اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر این مراکز را به سرقت برده است.
همچنین نرم افزار طراحی شده توسط این گروه برای هک شبکه سوخت رسانی در منطقه جنوب شرق آمریکا استفاده شده است.
به گزارش ایرنا، نظرسنجی جدید نشان داد اکثر آمریکایی‌ها نگران حملات سایبری به برخی گروه‌های حساس و به ویژه بخش‌های مالی و امنیت ملی هستند.
در دسامبر گذشته ادعا شد دولت روسیه با هکر‌های گروه سولار ویند در ارتباط است. این گروه هکری در حملات بیشمار به سازمان‌های فدرال و ۱۰۰ گروه بخش خصوصی به عنوان بخشی از عملیات جاسوسی خود نقش داشت.
حملات سایبری در آمریکا موضوع رایج بوده است. حمله ماه مه به یک خط لوله و شرکت تولید کننده گوشت در آمریکا و نیز حملات جداگانه از سوی گروه‌های سایبری مستقر در روسیه زنجیره تامین غذا در آمریکا را به خطر انداخت. این در حالیست که در دوران همه گیری کرونا مدارس، بیمارستان‌ها و گروه‌های دولتی چندی نیز با حملات سایبری آسیب دیدند.

دولت بایدن به بهانه حملات سایبری تحریم‌هایی را در ماه آوریل در ارتباط با هکر‌های سولار ویندز علیه روسیه اعمال کرد. همچنین دولت چین را نیز به دلیل حمله هکری به سرور‌های ایمیل مایکروسافت در تابستان امسال مورد حمله قرار داد.
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در ماه مه سال جاری دستور اجرای تقویت امنیت سایبری فدرال را امضا کرد و تعدادی از سازمان‌ها و نهاد‌ها در این کشور مقابله با حملات باج افزاری را به اولویت خود تبدیل کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها