بازدید 4422

بدرفتاری و آزار مهاجران در مرز آمریکا

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که اسناد تازه به دست آمده بیش از ۱۶۰ گزارش داخلی از رفتار نادرست و سوء استفاده از پناهجویان توسط مقامات آمریکایی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۷ 22 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دیده بان حقوق بشر در گزارش روز پنجشنبه اعلام کرد که اسناد جدید رفتار نادرست و سوء استفاده از پناهجویان توسط افسران گمرک و حفاظت مرزی، ماموران گشت مرزی، و مقامات اداره مهاجرت و گمرک آمریکا را در میان سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ گزارش می‌کنند.

در گزارش ۲۶ صفحه‌ای بدست آمده تحت عنوان " آن‌ها با شما طوری رفتار می‌کنند که انگار بی ارزش هستید" جزئیات گزارشات داخلی توسط افسران پناهندگی در خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحد در مورد رفتار پرسنل نهاد‌های اجرایی مهاجرت قید شده است.

گزارش فوق شامل اتهامات مربوط به آزار جسمی، جنسی، و کلامی، نقض قوانین قضایی، شرایط سخت بازداشت، محرومیت از مراقبت‌های پزشکی، و رفتار تبعیض آمیز در مرز با مهاجران است.

"کلارا لانگ" دستیار مدیر ایالات متحده در دیده بان حقوق بشر در مورد گزارش منتشر شده گفت: رفتار افسران مرزی و مهاجرت آمریکا که در این سوابق گزارش شده است، خیره کننده است.

لانگ در ادامه افزود: این اسناد روشن می‌سازد که گزارش‌های مربوط به سوء استفاده‌های شدید مانند تجاوز، سوء استفاده جنسی، و رفتار تبعیض‌آمیز توسط ماموران ایالات متحده یک راز آشکار در وزارت امنیت داخلی این کشور است.

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا که در ماه ژانویه (دی) به قدرت رسید، در بسیاری از سیاست‌های سختگیرانه و افراطی دولت ترامپ بازنگری کرده و وعده داده است تا رویکرد انسانی تری را در قبال مساله مهاجرت در پیش بگیرد.

با این حال، نمایندگان جمهوریخواه به شدت از وضعیت بحرانی در مرز‌های آمریکا انتقاد کرده و انتقادات زیادی را از مقام‌های مرزی دولت بایدن مطرح کرده اند.

هجوم هزاران مهاجر و پناهجوی هائیتی تبار به مرز مکزیک و آمریکا نیز به این نگرانی‌ها دامن زده است. اقدامات خشونت آمیز ماموران مرزی آمریکا در سرکوب مهاجران نیز با محکومیت و انتقادات گسترده‌ای در محافل داخلی روبرو شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار