بازدید 6994

وزیر علوم: شهدا متعلق به همه هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهدا متعلق به همه بوده و باید قدردان از خودگذشتگی آن‌ها باشیم.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶ 21 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل عصر امروز (۲۹ مهرماه) در اجلاسیه دومین کنگره شهدای دانشجو استان زنجان که در سالن روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه برای شهدا و خانواده معظم و معزز آنان، جانبازان و آزادگان، در کشور ارزش ویژه‌ای قائل هستیم، اظهار کرد: شهدای کشور ما متعلق به اقشار مختلف هستند و هیچ‌گاه نگاه به شهدا یک نگاه سیاسی، قومی، فرهنگی، نژادی و زبانی نبوده، بلکه از هر قوم، زبان، نژاد و فرهنگی باشند، سمبل و نماد گذشت و ایثار جامعه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ارزشمند سرمایه‌گذاری برای آیندگان یک جامعه، ایجاد فرهنگ سالم است، افزود: فرهنگ شهادت، گذشت و جهاد، ایثار فرهنگی است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود؛ نسل‌های آینده می‌دانند که چه کسانی از کیان و ناموس کشور در دوران دفاع مقدس دفاع کرده‌اند و چه کسانی جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و از کیان، ناموس، دین و میهن کشور دفاع می‌کنند.

این مسئول ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان کنگره شهدای دانشجوی استان زنجان، تصریح کرد: شهید به هر عزیزی اطلاق می‌شود که جان گران‌بهای خود را برای صیانت از کیان و ناموس کشورمان تقدیم می‌کند که شهدای آتش‌نشان و سلامت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند نیز در رسته و در طبقه شهدای میهن اسلامی قرار می‌گیرند.

وزیر علوم با بیان اینکه استان زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: زنجان استانی ولایت‌مدار، دین‌باور و هویت‌مدار است.

زلفی‌گل اظهار کرد: زنجانی‌ها به عنوان مردمانی ولایی شناخته شده‌اند و هر زمانی که نیاز بوده تمام‌قد در راستای دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند و دانشگاه‌های زنجان و دانشگاهیان فرهیخته نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد، گذشت، ایثار و شهادت در میان دانشگاهیان جایگاه خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی کشور قدردان شهدا و خانواده معظم آنان هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی