بازدید 13375
۳
کارگزار جدید آبی‌ها با رقمی حیرت انگیز معرفی شد

آغاز جنگ ۵۰۰میلیاردی استقلال و آجورلو با فدراسیون

اعلام این رقم خود می‌تواند پایه قرارداد و ارزش تبلیغات محیطی فوتبال باشگاهی ایران را تکان دهد چراکه سازمان لیگ برای واگذاری کل فضای تبلیغاتی رقابت‌های باشگاهی ایران نیز نزدیک این مبلغ را نگرفته و همچنان با وکالت نداشته از باشگاه‌ها، اموال و فرصت‌های آن‌ها را حراج می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 20 October 2021

یک شرکت بخش خصوصی به عنوان کارگزار جدید باشگاه استقلال معرفی شد اما متن قرارداد شائبه هایی درباره تحویل فضای تعهد شده به شرکت پیمانکار به وجود آورده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعد از فسخ قرارداد با کارگزار قبلی امروز سایت باشگاه استقلال اعلام کرد که طی قراردادی میان مدیرعامل باشگاه استقلال و شرکت ایده پروران تبلیغ، این شرکت به عنوان کارگزار رسمی باشگاه استقلال معرفی شده است.

طبق این قرارداد کف تعهد کارگزار در فصل جاری ۵۰۰ میلیارد تومان و در صورت افزایش درآمد کارگزار، باشگاه از این درآمد‌ها سهم بالایی خواهد برد. میزان این سود بالا دقیقا در این خبر ذکر نشده است اما صرف همین مبلغ ، یک رکورد جدید در تاریخ درآمدزایی باشگاه های ایران محسوب می شود و حداقل سه برابر سقف درآمد فضل گذشته آبی هاست اما موضوع مهمی باعث نگرانی شده است که آیا استقلال می تواند فضای تعهد شده را در اختیار این شرکت قرار دهد یا خیر؟

آغاز جنگ ۵۰۰میلیاردی استقلال و آجورلو با فدراسیون

اعلام این رقم خود می تواند پایه قرارداد و ارزش تبلیغات محیطی فوتبال باشگاهی ایران را تکان دهد چراکه سازمان لیگ برای واگذاری کل فضای تبلیغاتی رقابت های باشگاهی ایران نیز نزدیک این مبلغ را نگرفته و همچنان از سوی باشگاه ها ، اموال و فرصت های آنها را حراج می کند. سازمان لیگ سالهاست که بدون دریافت تضامین کافی، تبلیغات محیطی را به شرکت های مختلف واگذار می کند و در نهایت هم نمی تواند پول مندرج در قرارداد را از آنها بستاند. ارقام پرداختی فدراسیون به باشگاه ها به خصوص به استقلال و پرسپولیس که 95 درصد پخش زنده مسابقات شبکه های سراسری به مسابقات آنها تعلق دارد، بسیار کم و خنده دار است.

۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی باشگاه استقلال است. این فضا اکنون در اختیار سازمان لیگ فوتبال است و بعید است در فصل جاری تابلوهای دور زمین در اختیار استقلال قرار گیرد چرا که سازمان لیگ هم احیانا این فضا را به مجموعه دیگری واگذار کرده است. از هینجا جنگ بزرگ آغاز می شود و استقلال می تواند با تحریم مسابقات، در زمین حاضر نشود، هر چند باید عواقب آن را هم پیش بینی کند. استقلال و سایر باشگاه ها در این مورد حق دارند و فضای درآمدی خود را مطالبه می کنند، آنها دهها میلیارد حقوق بازیکن و هزینه تیمداری دارند اما سهم و حق آنها از فرصت های تبلیغی دیدارهای خانگی شان را فدراسیون و سازمان لیگ می گیرند!

عجیب تر آنجاست که حتی پول اجاره ورزشگاه آزادی برای هر مسابقه نیز از استقلال و پرسپولیس گرفته می شود اما آنها اجازه نصب تبلیغات خود در فضای محیطی ورزشگاه اجاره شده خود را ندارند! مبلغ واریز شده از سوی فدراسیون و سازمان لیگ به حساب استقلال و پرسپولیس شاید کفاف هزینه اجاره ورزشگاه آزادی را ندهد و این یک طنز تلخ در فوتبال ایران است. فوتبالی که در دنیای مدرن،یک صنعت درآمدزاست اما در ایران به وسیله ای برای تخلیه بیت المال تبدیل شده و باشگاه های دولتی توان گرفتن حق خود را ندارند؛ چه از فدراسیون و چه از صداوسیما و چه از تولیدکنندگان زیرزمینی البسه و پوشاک.

هرچند این یکی از شعارهای عزیزی خادم بوده و او در اولین روزهای ریاستش در جلسه ای که با حضور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی وقت فدراسیون برگزار شد، وعده واگذاری تبلیغات محیطی به خود باشگاه ها را داده بود اما این برنامه تا امروز نه تنها عملی نشده است بلکه دیگر هیچ حرف و صحبت و جلسه ای هم در مورد آن برگزار نشده است!

حالا آجورلو وارد اصلی ترین دعوا و اختلاف در فوتبال ایران از بدو ورود تبلیغات به آن شده است؛ کشمکشی که سالهاست بین باشگاه ها، فدراسیون فوتبال ، سازمان لیگ، وزارت ورزش و شرکت های تبلیغاتی فعال در این حوزه جریان دارد و فوتبال ایران صدها میلیارد تومان از این ابهام طولانی ضرر دیده است.

آغاز جنگ ۵۰۰میلیاردی استقلال و آجورلو با فدراسیون

حق پخش تلویزیونی دیگر حوزه مورد مناقشه فوتبالی ها با نهادهای حاکمیتی از جمله ضداوسیماست که با وجود مصوبه مجلس هنوز حل نشده و رسانه ملی حاضر نشده ریالی بابت پخش رویدادهای پرتماشاگر ورزشی، به فدراسیون ها و باشگاه ها و دستگاه ورزش کشور پول بدهد!

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
آفرین تابناک قرمز!
در همین اولین روز و ساعاتی پیش از اولین بازی، این جنگ را با استقلال آغاز کن تا سودش به شما هم برسه!
پاسخ ها
هوچیگری ممنوع!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
شما متن خبر را خواندید که اینطور به سایت تابناک میتازید؟! از اول تا آخر خبر حمایت از باشگاههای فوتبال، از جمله استقلال بود، ولی از آنجاییکه خمیره استقلالی ها با هوچیگری و باج گیری آمیخته شده، دست خودتون نیست و در واقع نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است.....ی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
شهروند عزیز .......اصلا متن خبر رو خوندی....؟چه ربطی به پرسپولیس یا استقلال داشت من پرسپولیسیم و میگم دم جناب آجرلو گرم که داره بر علیه ظلم آشکار به همه تیمها اقدام میکنه از مدیران پرسپولیس و تیمهای دیگه هم میخوایم همراهیشون کنن ...کار خوب همیشه بوسیله هر کسی خوبه...16 تا تیم تولیگ برتر رقیب هم هستن دشمن خونی که نیستن ..لطف کنید در این موارد جو گیر نشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس