بازدید 26326
با موافقت نمایندگان؛

عناوین پنجگانه رتبه‌بندی معلمان تعیین شد

نمایندگان مجلس عناوین پنجگانه رتبه‌بندی معلمان را به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تعیین کردند.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 20 October 2021


به گزارش تابناک به نقل از  خانه ملت، نمایندگان جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) مجلس شورای اسلامی با ماده (3) لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در خصوص تعیین عناوین پنجگانه رتبه‌بندی به پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی با 117 رأی موافق، 86 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 3 آمده است:

معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند. شرایط جذب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه در آیین‌نام رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان تعیین می‌شود.

تبصره- وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون آیین‌نامه رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان را بر اساس مفاد این قانون تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند.

 

30 هزار میلیارد تومان هزینه اجرای یک سال نظام رتبه‌بندی است

حمیدرضا حاجی بابائی در توضیح پیشنهاد اصلاح کل ماده (3) لایحه مذکور گفت: مجلس و نمایندگان به دنبال کمک به معلمان هستند اما در طول دو سه ماه گذشته متأسفانه اعداد واهی در مورد بار مالی اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان مطرح شده است اما بر اساس کار کارشناسی که در مجلس صورت گرفته و اجرای با کیفیت نظام رتبه‌بندی مورد نظر برای یک سال مبلغ 30 هزار میلیارد تومان و برای سه ماه آخر سال مبلغ 7500 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: در صورتی که بخواهیم نظام مستقلی تحت عنوان رتبه‌بندی داشته باشیم 3 هدف نظام رتبه بندی، مهندسی نیروی انسانی و سنجش معلمان را در واقع دنبال می‌کنیم. مجلس با ایجاد نظام مستقل رتبه‌بندی به دنبال حل مشکل معلمان برای همیشه است. متأسفانه وقتی می‌خواهیم یک آجر بسازیم از آن تعبیر کار تولیدی می‌شود اما وقتی می‌خواهیم برای معلمان کاری انجام دهیم، هزینه‌ای تلقی می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع نظام رتبه‌بندی از سال 1399 معطل مانده و ما باید در کشور یک نظام مستقل برای معلمان ایجاد کنیم.اینکه به شکلی تعبیر شود که با اجرای این قانون معلمان به سرعت به رتبه دانشیاری یا استادی تمام دست پیدا می‌کنند، اشتباه است. در این فرآیند نیز قوانین و مقررات باید اجرا شود و معلمان از پایه آموزشیار و مربی کار خود را آغاز خواهند کرد.

روح اله متفکرآزاد در مخالفت با پیشنهاد حاجی بابایی گفت: با اصلاح صورت گرفته کار برای معلمان سخت‌تر می‌شود و به معلمان القاء می‌کنیم که اگر با عناوین دانشگاهی خطاب نشدید، معلم توانمندی نیستید یا نظام رتبه‌بندی آنها ایراد دارد، این در حالی است که ما در نظام رتبه‌بندی مفهوم ارزش قائل شدن برای معلمان را دنبال می‌کنیم بنابراین نبایدبه جامعه معلمین القاء شود که مدرک دانشگاهی ارزش بالاتری از تربیت نسل دارد.

صدیف بدری در موافقت با پیشنهاد حاجی بابایی تصریح کرد که این پیشنهاد حاصل کارشناسی سال‌های متعدد و تجربه عملیاتی است، معلمین پیگیر اجرای عدالت هستند و برای تحقق حق فرهنگیان، مقوله‌ها و عناوین اجتماعی، تخصصی و معیشتی را باید در نظر بگیریم و این پیشنهاد با اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین و بیانات رهبری مطابقت دارد. ما باید عناوین استادیاری و استادتمام که برای دانشگاه اختصاص پیدا کرده را از انحصار خارج کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲۲
حدود ده ساله رسانه ها مجلس وزارت هی میگن رتبه بندی معلمان ؟؟؟؟ داستان چیه ؟؟؟ ظاهرا نه قانونش تصویب شده و نه هیچ کاری دیگه ای .....واقعا داستان وزارت آموزش و پرورش چیه !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
یک فکری هم برای رتبه بندی مهندسان برق های منطقه ای بکنید. حقوقمان کفاف هفته دوم برج را نمیدهد و بر عکس معلمان از 7 صبح تا 4 عصر کار میکنیم و تابستان هم تعطیل نیستیم.
مگر ایران رتبه بندی اساتید را تعریف کرده که ایشان قصد دارند از انحصار خارج کنند اقا بروید حقوق معلم ها را افزایش دهید دیگه ارزش این بار های علمی جهانی را ازبین نبرید دانشگاه ازاد ابروی مدارک و ارزش مدرک را نابود کرد و حالا نوبت عناوین علمی شده مگه کسب درجه استادی شوخیه اینطوری ساده نگاه میکنند حداقل 12 سال با کلی مدارک اموزشی و پژوهشی اگر راست میگند 80 درصد این کارها را هم انجام بدهند 80 مزد بگیرند اصلا مگه ساختار اموزش پرورش برای اینکارها درست شده کار اونها تمرکز به درس و روان بچه هاست نه دنبال مدرک جمع کردن چه شود همه چی را نابود کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
اقای محمد اگه مشکل شما عناوین هست اینها ارزانی خودتان به اذعان خیلی از دانشجویان سواد درصد بالایی از معلمان از خیلی استادان دانشگاه بالاتره فقط عناوین همراه ندارند
فرض کنید قوه قضاییه و کارکنانش هستند . فقط رسانه ای نفرمودید تا مردم بفهمند حقوقهی این سازمان چند برابر شده در سال 1400
پاسخ ها
ابوسعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
بخاطر این دروغت انشاءالله در این دنیا و اون دنیا تاوان بدی .
بیچاره کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور نه افزایش حقوق دارن نه فوق العده خاص نه مناطق جنگی و نه هیچ مزایایی دیگر,فقط و فقط ظلم به کتابداران آیا کسی هست بداد کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور برسد
اگر با این اسامی استاد معلم و دانشیار معلم مشکل آموزش کشور حل میشه باید به نمایندگان آفرین گفت!!!
متاسفم برای کسانی که بدون بررسی تجربیات موفق دیگر کشورها دنبال کارهایی هستند که انگار پشت تصمیماتشون فقط عقده گشایی نسبت به دانشگاه ها نهفته است.

دانشیار معلم، استاد معلم در کجای دنیا وجود داره که شما دنبال شکستن این انحصارید؟! واقعا باید تاسف خورد به حال این مملکت که مجلس انقلابیش شماها هستید
اخه نعلم مگه کار میکنه اگه درست کار میکرد نتیجه اش یه مشت ادم بیشعور نبود ۲۴ساعت دارید میگید رتبه بندی معلما مگه بقیه ادم نیستن والا تو این ۳سال معلما همه رفتن دنبال کار ازاد و ساخت و ساز و این چیزا همشون شدن سرمایه دار زیاد غصه اش نخورید
استفاده از عناوین دانشگاهی مثل استاد در رتبه بندی بنام استاد معلم استادیار معلم و دانشیار معلم خلاف اصول علمی است و سرقت علمی است و جرم است و مسولیت آن با کمیسیون آموزش مجلس است!!!
جایگاهمدیران و معاونین مدارس در کجای این رتبه بندی قرار می گیرد ،؟
در نطام رتبه بندی دانشگاهی شرط ورود به رتبه استادیاری مدرک دکتری است و لیسانس و فوق لیسانس حتی با سی سال سابقه خدمت در رتبه آموزشیار و مربی باقی می مانند و پایه های آنها افزایش می یابد حالا اگه این از رتبه های آموزش عالی گرفته شده است معلم آموزش و پرورش با مدرک دکتری می تواند صرفا در استادیاری تا پایه 30 ارتقا یابد لذا نمی تواند مراحل پژوهشی بخصوص مقالات علمی با ایمپکت های مشخص در مجلات خارجی به چاپ برساند( زیرا مقالات خارجی حاصل تحقیقات دانشجوی مقطع دکتری است که آموزش و پرورش این زمینه را ندارد) از همین الان دکان دلالی میدان انقلاب با سرعت زیاد گسترش می یابد و در وبسایت های جعلی مقالات آموزش و پرورش را در مجلات نامعتبر خارجی در قبال پول های گزاف به چاپ می رساند که هیچ اعتباری نیست و نمی تواند معیار اعنبار کلاریویت یا حتی سایت ایمپکت فاکتور وزارت علوم برای آنها در نظر گرفت.
حتی اساتید رشته علوم انسانی و هنر دانشگاهها خودشان برای چاپ مقالات معتبر با محدودیت جدی روبرو هستند حالا چگونه معلم می تواند رتبه دانشیاری و استادی را با همترازان خود در دانشگاه برابر کند.
الان بالغ بر 60% اساتید دانشگاهها با مدرک دکتری رتبه استادیاری با پایه های مختلف دارند
لذا آقای حاجی بابایی یک کپی برداری ناقص از رتبه بندی دانشگاهی را ارایه کرده است و نمایندگان مجلس هم تصویر درستی از رتبه های دانشگاهی ندارند
آخ مگر این معلما چکار می‌کنند این قدر طلب کار هستند در طول سال حداکثر ۵ ماه میان سرکار هفته ۲۴ ساعت کار
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
عزیزم بیا بب مت اونجا من درس میدم ببینم حاضری چند ماه تو اون جاده بری بیایی
سال بعد سی هزار میلیارد تومان بار مالی داره اما هر سال این افزایش پیدا میکنه تا اینکه به ونزوئلا تبدیل بشیم. یک جایی باید جلوی این دومینوی افزایش حقوق تحت عناوین مختلف را گرفت.
حقوق هیات علمی دانشگاه آزاد در حد رتبه بندی معلمان هم نیست، به داد دانشگاه آزاد هم برسید
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
یعنی شما کمتر از 3.8 میگیرید
در حالت غیر کرونایی 4ماه معلمین تعطیلی داشتند و در دو سال کرونا هم 9ماه بیکار و تعطیل بودند .اکثرا 2و3شغل دارند.حال مقایسه کنید با سایر کارمندان. اگر افزایش حقوق و معیشت و.... مطرح باشد باید برای همه باشد و اگر اولویتی باشد خیلی از کارمندان دیگر پرتلاش و زحمتکش بیشتر در اولویت قرار دارند.
حاج بابایی یک ملت بدبخت کرده بازهم نظر میده حقوق ها مطابق تورم افزایش دهید دلار 3 هزار تومان شده 30 هزار تومان همه اجناس جلوشون یک صفر اضافه شده این چه وضعی با عناوین میخواهید حقوق زیاد کنید؟؟؟!!!!!!!!!!!!
معلمان بیچاره حقوق زیر خط فقر
آقایان کم بینش و کم دانش، همان بلایی که سر دانشگاه ها آوردند می خواهند سر آموزش و پرورش هم در بیارند. با این طرح های ناپخته، از فردا معلمان نیز دنبال پژوهش نمایی بیهوده می روند. برخی انسان ها ذاتا آموزگار خوبی هستند و برخی بیان خوبی ندارند ولی توان پزوهشی مناسبی دارند. با نادانی از همه انتظار آموزشی و پزوهشی یکسانی دارند. در دانشگاه هاآموزش واقعی فدای پژوهش نمایی شد. استادان توانای کشور به جای اینکه مثل گذشته ها توانشان را برای آموزش عاشقانه و ناب علم به دانشجویان به کار گیرند مجبور به پژوهش نمایی شدند. می توانستند عضو هیات علمی آموزشی و پژوهشی را با مزایای یکسان ببینند و هر کدام با آرامش به کارشان برسند. حقوق معلمان عزیز را بدون این طرح های مسخره واقعی و عادلانه کنید و آنها را به بلای دانشگاه ها دچار نکنید. آقای حاجی بابایی تو رو خدا دست از سر فرهنگ و اموزش کشور بردارید. حقوق مناسبی برای معلمان تصویب کنید و این طرح های توخالی که نه بسیار مضر را کنار بگذارید. ببخشید خودم استاد تمام سی سال سابقه در دانشگاه های سراسری کشور هستم و خیلی از شماها بیشتر دلسوز کشورم هستم.
چرا مثلا حجت الاسلام معلم و ایت الله معلم و ..... و یا سرگرد معلم و سرهنگ معلم نمی زارید؟ چرا عنوانهای بین المللی را خراب می کنید؟
کار یک هیات علمی دانشگاه حداقل ده برابر یک معلم است که تنها وظیفه اش تدریس است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی