بازدید 27973

عربستان: اسرائیل از سرزمین‌های عربی خارج شود

عربستان ضمن تاکید بر اینکه حقوق فلسطینیان به سرقت رفته و امیدی به تأسیس این کشور نیست از مقر سازمان ملل به شدت رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و از شورای امنیت خواست این رژیم را مجبور کند به اشغالگری پایان داده و از سرزمین‌های عربی خارج شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ 19 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در نشست کمیته اقتصادی و مالی که به منظور بررسی پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی رژیم صهیونیستی بر معیشت ملت فلسطین در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و ساکنان عرب در جولان سوریه تأکید کرد که حق توسعه، حق تعیین سرنوشت و حق زندگی از اساسی‌ترین حقوقی است که قوانین بین‌الملل برای همه مردم جهان بدون استثنا تضمین کرده است.

وی گفت، گزارش‌های سازمان ملل بیانگر میزان نقض‌ها و پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی رژیم صهیونیستی بر احوال زندگی ملت فلسطین و ساکنان جولان، تداوم نقض قطعنامه‌های بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی از جمله قطعنامه ۲۳۶/۷۵ مجمع عمومی سازمان ملل است که در آن از این رژیم خواسته شده بهره برداری از منابع طبیعی فلسطین و جولان سوریه را متوقف کند.

المعلمی افزود، تحولات پیاپی و خطرناک مساله فلسطین و نادیده گرفته شدن قطعنامه‌های بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی بیانگر گرایش این رژیم بر نابودی تمامی تلاش‌ها برای تحقق صلح عادلانه و جامع، تداوم نقض‌هایش در قبال ملت فلسطین، ساخت شهرک‌های غیرقانونی و بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی فلسطین و جولان سوریه است.

وی افزود: تحقق توسعه در فلسطین و جولان در گرو تحقق صلح، امنیت و عدالت است. جامعه جهانی باید با اتخاذ تدابیر لازم در حفاظت از ملت فلسطین مسؤولیت سیاسی خود را برعهده بگیرد و دستیابی به راه حل عادلانه مساله فلسطین را در اولویت قرار دهد که حقوق مشروع ملت فلسطین را تضمین می‌کند، زیرا اگر بخواهیم خاورمیانه امنیت و ثبات داشته باشد دیگر راه حل‌های موقت یا جزئی کافی یا قابل قبول نیستند.

المعلمی از شورای امنیت خواست مسؤولیت سیاسی و اخلاقی خود را برعهده گرفته و مقامات رژیم صهیونیستی را به پاسخگویی به قطعنامه‌های بین‌المللی مبنی بر پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی، خروج کامل از سرزمین عربی از جمله جولان و توقف بهره برداری غیر مشروع از منابع آن‌ها وادار کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی