بازدید 4478
در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا؛

تاکید قالیباف بر توسعه همکاری‌ اقتصادی ایران و ونزوئلا

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تلاش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور ونزوئلا گفت: وظیفه دولت‌ها و پارلمان‌های ایران و ونزوئلا است که با نزدیک کردن بخش‌های خصوصی دو کشور زمینه رشد همکاری‌ها را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 18 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر امور خارجه ونزوئلا عصر امروز - دوشنبه - با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف دیدار و گفت وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه هدف های مشترکی میان ملت ها و دولت های دو کشور وجود دارد، افزود: روابط سیاسی دو کشور در سطح خوبی است، لذا باید تلاش کنیم روابط اقتصادی نیز بر همین اساس رشد یابد؛ هرچند بُعد مسافت کار را مقداری سخت کرده ولی با توجه به علاقه و روحیه مذکور، می شود مشکلات را کاهش داد و حل کرد.

قالیباف با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم ها علیه آمریکا گفت: وظیفه دولت ها و پارلمان های دو کشور است که با نزدیک کردن بخش های خصوصی و دولتی با یکدیگر زمینه همکاری در حوزه های گردشگری، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر بر فعال‌تر شدن گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور اظهار کرد: در بسیاری از صنایع نظامی و غیر نظامی پیشرفته اکنون خودکفا هستیم و می‌توانیم با تکیه بر دانش بومی بسیاری از مایحتاج مورد نیاز خود را تأمین کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان از رییس مجلس ونزوئلا برای سفر به ایران دعوت کرد.

فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر خارجه ونزوئلا نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به ماموریت خود برای توسعه روابط میان ونزوئلا و ایران گفت: اراده مقامات ونزوئلا توسعه هر چه بیشتر روابط میان دو کشور در حوزه‌های مختلف است و برای دولت ونزوئلا مهم است ارتباط خوبی میان پارلمان‌های دو کشور برقرار باشد، لذا امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ملاقات روسای مجالس دو کشور باشیم.

وی همچنین گفت: ونزوئلا علاقه‌مند به تقویت روابط اقتصادی دو کشور است. قصد داریم در ماه‌های آینده، به منظور تحکیم مناسبات اقتصادی فیمابین، جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا را برگزار کنیم تا در حوزه‌های مورد علاقه طرفین، همکاری بیشتری داشته باشیم.

وزیر خارجه ونزوئلا در پایان بر روحیه انقلابی و ظلم‌ناپذیر ملت‌های ایران و ونزوئلا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که در سایه این ویژگی شاهد همکاری‌های بیشتری برای مبارزه با نظام سلطه باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان