بازدید 3563

موافقت سبز‌های آلمان با مشارکت در دولت ائتلافی برلین

حزب سبز آلمان روز یکشنبه با آغاز رایزنی‌های رسمی برای تشکیل دولت ائتلافی تازه با هدف تسریع حرکت این کشور در جهت کنار گذاشتن نیروگاه‌های زغال سنگی و گسترش کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر، موافقت کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 17 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ کنگره این حزب هوادار حفظ محیط زیست، برای آغاز مذاکرات همه جانبه در باره تشکیل دولتی به رهبری اولاف شولتر سوسیال دمکرات چپ میانه، توصیه نامه‌ای منتشر کرد.

قرار است رهبری حزب دمکرات‌های آزاد، مدافع گسترش تجارت و کسب و کار که معمولا با راست میانه متحد می‌شود و سومین شریک این دولت ائتلافی خواهد بود، روز دوشنبه موافقت خود را با این ائتلاف اعلام کند.

سبز‌ها در توافق مقدماتی در پی مذاکرات اولیه، خواستار کنارگذاشته شدن تولید نیروی برق در آلمان از سوخت زغال سنگ، شده که تاکنون قرار بوده تا ۲۰۳۸ اجرایی شود و درخواست اصلی این حزب به شمار می‌رود.

این توافقنامه همچنین به رغم تاکید بر تسریع شدید گسترش تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، موافق نبودن خود را با پیشنهاد دمکرات‌های آزاد برای تعیین محدوده سرعت در بزرگراه‌های آلمان، ابراز کرده است.

با وجود برخی انتقاد‌های کنشگران زیست محیطی از همه جانبه و اثربخش نبودن این طرح ها، در نشست روز یکشنبه در این باره مطلبی عنوان نشد.

شولتز امیدوار است دولت تازه اش که اتحادیه راست میانه به رهبری آنگلا مرکل صدراعظم را در جایگاه مخالف قرار می‌دهد، تا کریسمس تشکیل شده و قدرت را به دست گیرد.
حزب سوسیال دمکرات به رهبری شولتز، در انتخابات ۲۶ سپتامبر (چهارم مهر ماه) با آرای اندکی از اتحادیه سوسیال دمکرات پیشی گرفت و سبز‌ها و دمکرات‌های آزاد هم در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند.

تارنمای پولیتیکو نوشت: ائتلاف متشکل از سوسیال دموکرات ها، حزب سبز آلمان و دموکرات‌های آزاد روز جمعه با توافق اولیه بر سر تعیین اولاف شولتس به عنوان صدر اعظم جدید این کشور، یک گام به دوران آلمان بدون مرکل نزدیک‌تر شدند.

سه هفته بعد از برگزاری انتخابات سراسری در آلمان، سران سه حزب اصلی این کشور شامل حزب چپ میانه سوسیال دموکرات، حزب سبز و حزب دموکرات‌های آزاد (FDP) که طرفدار تجارت است، توافق کردند مذاکرات را برای تشکیل دولت آینده این کشور آغاز کنند.

اگر این گروه از احزاب سیاسی در آلمان در مذاکرات خود پیروز شوند اولین ائتلافی خواهد بود که در آلمان حکومت می‌کند و به دولت محافظه کاری که ۱۶ سال تحت حکومت مرکل اداره می‌شد، پایان خواهند داد.

اتحاد محافظه کاران اتحادیه دموکرات مسیحی یا اتحادیه سوسیال مسیحی در انتخابات ماه گذشته بدترین نتایج انتخابات را رقم زد که باعث شد حزب سوسیال دموکرات و نامزد آن شولتس، وزیر دارایی کنونی آلمان، به عنوان نامزد صدر اعظمی این کشور مطرح شود.

احزاب یادشده روز جمعه دستور کار خود به عنوان «ائتلاف پیشرفت» را ارائه دادند که طرح‌های آن‌ها شامل افزایش حداقل حقوق، حذف استفاده از برق تولیدی با استفاده از زغال سنگ هشت سال زودتر از پیش بینی‌های انجام شده تاکنون و خودداری از افزایش مالیات شرکتی می‌شود.

روزنامه گاردین در گزارشی درباره تحولات اخیر آلمان نوشت: بزرگترین همسایگان این کشور نظاره گر تشکیل دولت جدید این کشور با ترکیبی از امید و ترس هستند. آن‌ها نگران این هستند که یک مقام تندرو در مسائل مالی وزیر دارایی آینده این کشور شود و قاره اروپا را به بن بست ناشی از بحران یورو بازگرداند. صدر اعظم آینده آلمان، چهره سرشناسی در پاریس و رم به شمار می‌رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر