لایحه‌ای که جو مجلس را متشنج کرد!

سرانجام امروز درخواست بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد؛ موضوعی که باعث ایجاد حاشیه‌ای در صحن پارلمان شد؛ از تجمع در جایگاه هیات رییسه تا ایجاد تنش و هیاهو!
کد خبر: ۱۰۸۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 17 October 2021
لایحه‌ای که جو مجلس را متشنج کرد!

سرانجام امروز درخواست بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد؛ موضوعی که باعث ایجاد حاشیه‌ای در صحن پارلمان شد؛ از تجمع در جایگاه هیات رییسه تا ایجاد تنش و هیاهو!

به گزارش تابناک، تصویب کلیات لایحه رتبه بندی معلمان به جلسه ۱۸ خرداد سال جاری مجلس برمی گردد؛ آن زمان به دلیل حساسیت و لزوم چکش‌کاری مجدد درباره این لایحه، جزییات به کمیسیون آموزش ارجاع شد. کمیسیون آموزش مصوبات خود را ۳۱ شهریور به هیات رییسه ارجاع داد تا در دستور صحن قرار گیرد.

از آغاز مهر، شمار بسیاری از نمایندگان، وعده بررسی لایحه رتبه بندی معلمان را در صحن علنی می‌دادند منتها به دلیل دستورهای متعدد مجلس، نوبت رسیدگی به این لایحه نمی‌رسید تا اینکه بیش از صد نماینده با امضای نامه‌ای به رییس مجلس، خواستار بررسی با اولویت آن شدند.

این درخواست هفته گذشته به هیات رییسه ارجاع شد، اما به دلیل بررسی طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مجالس برای مطرح شدن آن نبود؛ اتفاقی که به دنبال آن با اعتراض تعدادی از نمایندگان آن هم به شیوه متفاوت مواجه شد. آن‌ها در جایگاه هیات رییسه تجمع کردند و خواستند این لایحه در دستور صحن قرار گیرد.

در نهایت امروز احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم دستور بررسی با اولویت لایحه رتبه بندی معلمان را بیان کرد و گفت: نگاه مجلس انقلابی به معلمان تغییر کرده و این مقدمه‌ای است برای تغییر نگاه دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و امروز نگاه هزینه‌ای به فرهنگیان و معلمان به یک نگاه سرمایه‌ای تبدیل شده است.

او ابراز امیدواری کرد که با تعیین تکلیف این لایحه، شاهد اجرای آن در شش ماه دوم سال جاری و تحقق و اجرای کامل آن از ابتدای سال آینده باشیم تا مشکلی بابت تأخیر در اجرای آن پیش نیاید.

در مخالفت، الیاس نادران نماینده تهران با اشاره به بار مالی این لایحه گفت: این پوست خربزه‌ای است که دولت قبل زیر پای نظام گذاشته است و ما باید تصمیم جامع گرفته و ابعاد اجتماعی، مالی و آثار تورمی آن را در نظر بگیریم؛ بنابراین، دولت لایحه خود را پس بگیرد و مشترکا تصمیم بگیریم. این عجله باعث تصمیم گیری غیرعملیاتی و همچنین ایجاد مطالبه‌ای خواهد شد و با این کار چندین میلیون تن از عزیزان و خانواده‌های فرهنگیان را در مقابل نظام قرار می‌دهیم و با یک تصمیم موجب خواهیم شد که نظام اقتصادی کشور آسیب ببیند.

او ادامه داد: نتیجه چنین اقداماتی، اقتصاد را دچار سراشیبی و سقوط خواهد کرد و جلوی این دومینو را نمی‌توان گرفت. مجلس باید کاری کند که همه مسئولیت بپذیرند و محدوده منابع مالی و اختیارات مشخص شود. در غیر این صورت، کاری انجام می‌گیرد که آثار تورمی دارد و منافع آن به فرهنگیان نخواهد رسید.

سپس نوبت به رحمت الله نوروزی، نماینده علی آباد کتول برای اعلام موافقت با اولویت رسید. او نمایندگان تهران را خطاب قرار داد و گفت: نگاه فرهنگیان کل کشور به مجلس است، هر ۴ نماینده مخالف تقاضای اولویت دار بررسی این لایحه نمایندگان تهران هستند، چون ارتباط بسیار کمی با فرهنگیان دارند.

همین صحبت‌های نوروزی باعث شد تا برای دقایقی جو مجلس متشج شود، به گونه ای که تعدادی از نمایندگان تهران از جمله مالک شریعتی، علی خضریان و مجتبی توانگر با در دست داشتن آیین نامه داخلی، خواستار بیان تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه شدند و در نهایت قرعه به شریعتی افتاد و گفت: این چه استدلالی است که می‌گویند چهار نماینده تهران به عنوان مخالف ثبت نام کرده به همین دلیل نمایندگان تهران حرف فرهنگیان را نمی‌فهمند؟ ما اکنون با یک موضوع کشوری، مالی و اقتصادی و بودجه‌ای روبه رو هستیم.

او افزود: پدر و مادرم بازنشسته آموزش و پرورش و فرهنگی هستند و برادرانم معلم بودند. من در خانواده فرهنگی بزرگ شدم و دغدغه آن‌ها را لمس کردم؛ اما بحث بر سر این است که نباید با یک رفتار غیرمنطقی و غیرکارشناسی کشور را دچار دومینیوی سقوط در اقتصاد کنیم. چرا بحث را به سمت موضوعات پوپولیستی و غیرکارشناسی می‌کشانید؟ من با رتبه بندی مخالف نیستم، اما باید منابع اجرای آن مشخص شود نه اینکه مثل اتفاق یارانه احمدی نژاد رخ دهد که به مردم ۴۵ هزار تومان یارانه دادند، اما ۴۵۰ هزار تومان از جیب آن‌ها برداشت کردند.

به هر حال پس از تمام هیاهو‌ها در مجلس، با موافقت نمایندگان، لایحه رتبه بندی معلمان خارج از نوبت بررسی ‌شد که به گفته رییس مجلس، این لایحه در هفته جاری در دستور پارلمان قرار می‌گیرد.

علاوه بر این موضوع، امیرعبدالهیان وزیرخارجه در جلسه غیرعلنی به تشریح تحولات منطقه پرداخت؛ در توضیح مباحث مطرح، سید نظام موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: با توجه به تحولات شمال غرب کشور و مسائل پیش آمده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، شاهد شکل‌گیری تهدیدی ضمنی برای مرز‌های ایران بودیم که وزیر امور خارجه ضمن ارائه تحلیل جامع و راهبردی خصوص اقدامات وزارت خارجه در قبال این تحولات توضیحات مفصلی ارائه کرد. در نهایت مقرر شد، مجلس و کمیسیون امنیت ملی، تحولات را با دقت بیشتری دنبال کنند و دستگاه دیپلماسی نیز گزارشی در این زمینه ارائه کرده تا در صورت نیاز مجلس نیز وارد عمل شود.

او درباره اظهارات وزیر امور خارجه درباره موضوع هسته‌ای گفت: در مساله‌ی هسته‌ای مدل‌های مختلفی را تا به امروز دنبال کردیم. در دوره‌ای فقط با سه کشور اروپایی به عنوان کشور‌های واسط مذاکره کردیم. مدتی بعد در قالب مذاکرات ۱+۵ موضوع را دنبال کردیم که منتهی به برجام شد. این‌که اکنون چه مدلی را در مذاکرات پیش بگیریم، نیازمند واکاوی نقاط ضعف و قوت مدل‌های قبلی و انتخاب مدلی است که تامین کننده منافع ایران باشد. قطعا این مدل با همفکری دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و تمام بخش‌های مرتبط تعیین خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸۶
بعدمعلمهای شاغل معلم های بازنشستههم درنوت می باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
معلم ها نصف سال تعطیل هستند و روزهای کاریشون هم 5 ساعت کار میکنن/ الانم دارن ماهی 10 میلیون میگیرن. بنده فوق لیسانس برق در شرکت برق 7 تومن میگیرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
در تعجب هستم چرا باید از زیاد بودن این قشر بیخود و بی جهت نگران بودن و به اعتصاب و تظاهرات انها بها داد. بله اگر پزشک قلب و ...بودند و مردم به تخصص آنها وابسته بودند و کمبود در رشته آنها بود شاید جای نگرانی داشت ولی کاش دولت و نمایندگان برای یکبار به آنها بگوید راه باز و جاده دراز! اگر احساس میکنید به شما و شغل شما نگاه مناسبی وجود ندارد و عیب را از خودتان نمیدانید انصراف بدهید به شغل دیگری بروید. خدا را شکر هزاران فارغ التحصیل ارشد و دکتری با حقوق کمتز از شما و با توانایی بیش از اکثریت معلمین فعلی آماده پذیرش مسئولیت هستند. برای رضای خدا یکبار از این افراد درخواست های زیر را بکنید تا دست از زیاده خواهی بردارند: سربازی نرفته جزو وظایف اولیه است و باید بروند مثل همه مهندسان و ...چهار سال دانشگاه به صورت علی الحساب سابقه کار نیست و حذف شود. هرچه موقع تحصیل گرفته اند به نرخ روز پس بدهند...چهار ماه تعطیلی را باید بروند مدرسه و زبان خارجه و کامپیوتر یاد بگیرند وطرح درس بروز شده تهیه کنند.....میزان ساعت موظفی کار از بیست ساعت بشود چهل ساعت....هر سال آزمون بدهند و اگر شایسته نیستند اخراج شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
چطور طرح تسری افزایش حقوق سازمان زندان‌ها به بقیه کارکنان دادگستری و حتی وزارت کشاورزی، تورم زا نیست. به معلم ها که میرسه، افزایش حقوق آنها تورم زا و غیر ممکن میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
جناب مهندس برق
تحقیق کنید و بعد حرف بزنید.
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
با سلام واحترام دوست عزیز خو شما که اکنون اینچنین بر کار معلمان حمله می کنید درکجا وتوسط چه کسانی با سواد شده ای
عرشیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
واقعا متاسفام برای طرز تفکرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
حق با شماست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
در پاسخ به مهندس برق ؛ شما چطور تحصیلکرده ای هستید که هنوز خیلی چیزهای روشن در کشور را نمی دانید اولا تعداد زیادی از فرهنگیان اداری هستند یعنی تابستان و عید و تمام روزهای هفته باید سر کار باشند همینطور مدیران و معاونان آنها که باید تمام روزهای هفته و تابستان سر کار باشند دوما ۱۰ میلیون را از کجا درآوردی؟ بیشتر معلمان حتی با سابقه زیر ۵ میلیون حقوق می‌گیرند و حق التدریسها که زیر ۳ میلیون میگیرند و تنها عده ای در حدود ۱۰ درصد که هم مدرک بالایی دارند و هم سابقه بالایی دارند و هم اضافه کار میکنند و هم مسئولیتی مانند مدیریت
و معاونت دارند و در مناطق محروم تدریس میکنند ، حدود ۹ تا ۱۰ میلیون می گیرند سوما هر کس ناراحت است شغل سخت خودش را با شغل راحت معلمان عوض کند
دومینوی سقوط در اقتصاد با رتبه بندی معلمان ؟!
فقط خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
چون بار مالی 70 تا 100 هزار میلیارد تومنی برای دولت داره. این یک مین بسیار قوی است که پوپولیستهای مجلس انقلابی دارند زیر پای دولت رئیسی می گذارند.
عجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
قشنگی کار به این است که معلم با فوق دیپلم و یا لیسانس و بیست ساعت در هفته و هیچ گونه مسئولیت دیگر انتظار حقوق هشتاد درصد استاد دانشگاه با حداقل مدرک دکتری و حداقل ده الی پانزده سال تحصیل بالاتر از خود و مسئولیت دانشجو و پروژه و انتشار مقاله و ...را دارد و حاضر هم نیستند با هم مدرک خود در دانشگاه تراز شوند. انتظار ما از این افراد تربیت دانش آموز حق شناس و وظیفه شناس و در نهایت عادل و معتدل در آینده است؟؟؟؟؟
آقای نادران تو امثال تو با رانت وارد لیست تهران شدی و شدی نماینده و مطمئن باش اگه بتونی با ماهی ۴ میلیون زندکی کتی چنین اراجیفی نمیگفتی چطور حقوق ۴۰ میلیونی تو و امثال تو تورم زا نیست ؟؟ به معلم مظلوم که رسید تورم زا شد ؟؟ مطمئن باش مردم فهمیم تهران از خجالت درمیان ؟؟ چطور تو دولت روحانی شده یودی دلسوز معلمان ؟؟
مجلس حداقلی رو مجلس انقلابی میگن و دولت بدون رقیب انتخاباتی (به جز آرا باطله) و حداقلی رو دولت مردمی. یعنی کلا علم فلسفه و منطق رو با خاک یکسان کردید!
چرا وقتی در مجلس هر زمان صحبت از افزایش کارمندان حقوق می شود یک عده به اصطلاح نماینده که از سیری شکمشان باد کرده و از شکم گرسنگان خبر ندارند در مخالفت حرف می زنند مگر ان دو سوم نمایندگان سواد اقتصادی و اجتماعی ندارند و حتی اگر نداشته باشند شما آنها اگر می توانید اقناع کنید و گرنه یکی از اصول دموکراسی اگر نمدانید حاکمیت اکثریت است هر وقت شما اکثریت شدید که با این اظهار نظر ها احتمالا دور بعدی حتی رای هم نخواهید آورد حرفتان را به کرسی بنشانید و گرنه خواهشا ساکت شوید و وقت مجلس و مردم را نگیرید حال اگر چهاصلاح طلب و یا اصول گرا باشید
مخالفت تمام قد تهران مقابل کل ایران
شرم‌ اوره‌ که‌ که‌ با حقوق‌ واقعی‌ فرهنگیان‌ در مجلس‌ مخالفت‌ می شود‌ !!! آقای نماینده‌ عزیزترین‌ چیزی‌ که در زندگی‌ داری‌ بچه‌ خودته‌ که صبح‌ او را بدست‌ معلمش‌ میسپاری‌ میری سر کارت‌ ، معلمش‌ باید بنای‌ و شالوده‌ فکری‌ و علمی‌ و شخصیتیش‌ را پی بریزه‌ اونوقت‌ اگر این ادم‌ دغدغه‌ نان‌ و زندگی داشته‌ باشه‌ میتونه‌ اشتیاق‌ ... بچه ات‌ ، عزیزت‌ را‌ به نحو احسن‌ تربیت‌ بکنه‌ ؟!
دولت‌ و حاکمیت‌ باید‌ متکفل‌ هزینه‌ بشه‌ همونطوریکه‌ برای‌ جاهای دیگر‌ هست‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
مطمئنی شما که با افزایش حقوق، همه معلمان یکهو شروع به تربیت بچه ها میکنند؟ مشکل تربیت بچه ها در مدرسه کمبود حقوق معلمان به تنهایی نیست، مشکل اینه عده بسیاری از معلمان از ترس بیکار ماندن معلم شدند
مجلس حداقلی و شعار های توخالی ...
پاسخ ها
ترابیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
دوساله که دانش آموزان خودشان درس می خوانند نتیجه تربیت معلمان نهضت سواد آموزی و با سواد حداقلی از دانشگاههای سطح چندم جوان‌هایی است که در مملکت می بینیم
ترابیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
شرم آور است
ترابیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
دولت نیرنگ و فریب افساد طلبان
چه زمان مجلس نشینان یاد میگیرن داد نزنن و حرفشون رو اروم مطرح کنند ؟ این چه روالیه اخه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
این عادت از زمانی که سر جالیز داد میزدند برایشان مانده...دست خودشان نیست
نادران کسی بود که بحث پیمانی و قراردادی را درسال ۷۱پیشنهاد داد
واقعامشکل اساسی کشور،حقوق معلمان است؟!هرقدربه معلمان حقوق بدهیم زیاداست.بویژه الان که دوسال است میخورندومی خوابند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
تو این یه سال که مدارس تعطیل بود برای من معلم سخت ترین روزا بود چون روزی 13 14 ساعت پشت گوشی و کامپیوتر بودم با 300 تا دانش آموز هرکدوم روزی یه پیامم میدادن حساب کن چقد زمان میبرد جواب دادنش اونم با حقوق 4 تومن الانم که حضوری میرم خداروشکر یه کم انصاف داشته باشین من با 32 سال سن با مدرک ارشد مهندسی مواد ماهی 4 تومن دریافتیم هست و بعضی همکارا 3300 میگیرن واقعا همین طرز تفکر امسال شما باعث شده وضعیت آموزش پرورش ما به این شکل باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
اگر معلم ها نبودند تو حتی همین کامنت هم نمی تونستی بزاری
یعنی اینقدر اقتصادمون زپرتیه که حقوق معلما افزایش پیدا کنه بار تورمی داره؟
حقوق کارکنان دولت و مجلس و قیمت کالاها ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا میکنن بار تورمی نداره؟؟؟
من واقعا نمیدونم این اقلیت حاکم برتصمیمات کلان کشوری چرا هیچ وقت نمیتوانند درک درستی از وضعیت جاری کشور داشته باشند و همیشه برعکس جهت رشد و بالندگی همه کشور ها حرکت میکنند . اقای نادران راست میگوید الان دمینوی فرهنگ دمینوی علم د مینوی وطن پرستی دومینوی دین و مذهب دمینوی اقتصاد و.... کدامشان روبه سقوط نیست ؟؟! کشور به قهقرا میرود و خانواده ها ازهم میپاشند از نوع رفتارهای این اقایان در ۴۳سال اخیر. علم و ارزشهای انسانی و اخلاقهای برایشان ارزشی ندارد . بیچاره معلم بیچاره علم بیچاره دانش اموز بیچاره فرهنگ اصیل ایرانی
رفع تبعیض و پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان همانند سایر کارکنان دولت که نه نزدیک به آنها آن هم با تاخیر ده ساله درا دومینو و پوست خربزه و پوپولیستی می نامند
خود را دلسوز و مدافع و عین نظام
تنها دلیل این آقایان هم این است که پول رتبه بندی زیاد می شود
یعنی ما حق قانونی و مسلم شما را نمی دهیم چون زیاد است
بعد همین دلسوزان نشسته گان در جایگاه مدافع نظام حقوق نجومی بگیرند و از هزار رانت و امتیاز استفاده کنند اشکال ندارد

ان چیزی که دومینو سقوط است فساد گسترده در اداره کشور و تبعیض و عدم توجه و دلسوزی و نداشتن عشق به مردم و کشور توسط شماست
این حرفهای شما و دوقطبی این دولت و آن دولت درست کردن در جهت بهره برداری خودتان پوست خربزه است زیر پای این نظام و به تعبیر دقیق پشت پا زدن به آرمانهای انقلاب
حقوق نجومی خیانت به آرمانهای انقلاب است
ازدمطالب امروز آقاي نادران وچند نماينده تهران بي نهايت متاسف شدم. بنده به عنوان يك معلم با ٢٧ سال سابقه عرض مي كنم كه اگر نمايندگان مجلس به ويژه آقاي نادران مي توانند ماندد يك معلم با مدرك فرق ليسانس با ٦ ميليون تومان حقوق سر كنند ما هم از خير رتبه بندي مي گذريم
براي ما عنوان لايحه مهم نيست كمترين خواسته معلمان اين است كه هم طراز شاغليني كه مدارك تحصيلي مشابه ما دارند حقوق بگيريم. زحماتي كه يك معلم در طول سال مي كشد بسيار فراتر از زحمت يك استاد دانشگاه است با احترام به اساتيد محترم دانشگاه عرض مي كنم كه ما يك صدم امكانات آنها را نداريم در حالي كه اساتيد دانشگاه هم حقوقي در شان جايگاهشان نمي گيرند
٤٠ سال است كه آموزش وپرورش به حاشيه رانده شده ومتاسفانه افراد نادان ساختمان جامعه را از بالا دارند مي سازند وستون هاي اصلي را فراموش كردند آنچه باعث سقوط است اين همه جهل وناداني مسئولان نسبت به اهميت آموزش وپرورش است نه اجراي رتبه بندي.
از همه بدبخت نیروهای مسلح هستند که حق اعتراض هم‌ندارند ظاهرا هر کس هم گریه نکنه شیر نمیدن. معلمها نصف سال در کارند نیروهای مسلح کل سال حتی عیدها . انصاف کجاست الان یک سرهنگ ارتش چقدر میگیره ؟
چطور حقوق های نجومی هزاران مدیر و مدیر عامل بار مالی نداره؟
مجلس حد اقلی اگر مشکل معلمان با فشار تظاهرات حل کرد دیگر قشر ها هم یاد می گیرند تصمیمی گرفته شود تا تورم کنترل و همه از ان منتفع شوند
میانگین حقوق یک معلم با 28 سال سابقه حدود 6 میلیون تومان است یعنی تقریبا نصف خط فقر بعد نماینده ای که خودش 30 میلیون میگیره افزایش اندک حقوق معلم را باعث تورم و سقوط اقتصاد می داند
بدترین چیز برای یک حکومت این است که عده ای با زور بخواهند از او امتیازی بگیرند که غیر منطقیست
فقط اگر این جناب نادران جانباز قلابی ، مرد و مردانه بیاد و بگه از مجلس و بنیاد شهید و هیات های مدیره و . . . سرجمع ماهیانه چقدر کاسبه خدا وکیلی معلمان از خواسته اشان دست می کشند !کسی که تمام عمرش به نظام چسبیده و ارتزاق میکنه هر وقت بحث حقوق کارمندها و بازنشسته ها و معلم ها می شه گلو پاره میکنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
از گلوی ایشون وبقیه همپالکی هاشون در میاد انشالله
واقعا اگر نمی توانند حقوق را افزایش دهند و راست می گویند که جای شک است بهترین کار این است که به روش معکوس عمل کنند و حقوق هیات علمی ها و سایر کارمندان و نورچشمی ها و نجومی بگیران را پایین بیاورند
قانون خدمات کشوری برای این بود که همه کارمندان با یک چوب؟!
ولی حالا کارمندان وزارت بهداشت و علوم یه چیزی میگیرن
کارمندای بانک یه چیز
معلما هم هیچ چیز!
حالا گاز و نفت و ... که
هر چقدر هم حقوق معلمان افزایش یابد این قشر بعد یک سال مجدد اعتراض می کند. چون یاد گرفته با اعتراض می شود حقوق را افزایش داد. این برای چندمین بار است که دست به اعتراض می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
اعتراض معلم ها برای این بود که معوقه هاشونو نمیدادن نه اینکه حقوقشان بره بالا
تکلیف بقیه مردم چی پس هر دولتی میاد برای خوش خدمتی یه حالی به معلم ها می ده برعکس اون تو صدا و سیماست هر ریسی میاد یه ضدحال جدید به بیننده ها و کارمنداش می ده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
ده ساله معلمان اعتراض می‌کنند ولی چیزی نصیبشان نشده
پس چطور با همسان سازی هیات عملی این مجلس موافقت کرد.اون تورم زا نبود
کم کم اگر باهوش باشید متوجه مشکلات می شوید
انتخاباتی است
وقتی یک نماینده باهرمدرک الکی وارد مجلس می شود نتیجه اش این است
وقتی یک نماینده باهرمدرک الکی وارد مجلس می شود نتیجه اش این است
معلم ها ۱۰ ساله که اعتراض می کنند ولی چیزی از این اعتراض ها نصیبشان نشده
منتظر سه برابر شدن زباله گردها شوید چون با این افز ایش حقوق هزاران میلیار نقدینگی بی پشتوانه وارد اقتصاد میشود و تورم را از ۴۵ درصد کنونی به ۹۰ درصد خواهد رساند
اگر حقوق معلمان با قلدری و زور و لابی با نمایندگان افزایش پیدا کند، قسم میخورم به کشور خیانت کنم. در ضمن دانش آموزان هیچ ارتباطی با معلمها ندارند و هیچ دل خوشی هم از آنها ندارند که آنها را در توقعات نامشروعشان همراهی کنند. بسیار مهم است که نظام و دولت این پیام را بفرستد که با قلدری نمیتوان امتیاز گرفت.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
واقعا برایت متاسفم که گرفتن حق و حقوق معلمان رحمتکش را از طریق قانون قلدری می دانی
معلمها و کارمندان آموزش و پرورش دو سال است که بابت کار نکرده، حقوق میگیرند و تا صحبت از بازگشایی مدارس میشود، اعتراض میکنند.
معلوم میشه خوب عقده ای بار اومدی
معلمی ک با مدرک دیپلم رفته از راه نهضت سواد نا آموزی رفته استخدام شده و حالا ی مدرک بی سوادی هم از دانشگاه دریافت کرده چطوره ک الان باید دهد بزنه ک حقوق نداره سه ساله کجا رفتن سر کلاس...همون موقع ک هم کرونا نبودمعلما داشتن تو بازار مسکن و بقیه مشاغل آزهد درآمد زایی میکردن بیشترشون با حقوق ۲۰ میلیونی هم راضی نمیشن مگه چ خبره ...معلمی ک خودش روش تربیت بلد نیس بره سر کلاس چی یاد دانش آموز بده...جم کنید خودتونو برید بچه های مردم بدبخت نکنید
ی نظامی ک صبح تا شب راه دور از خانواده و تو سرما و گرما بدبختی میکشه و آرزوش فقط زنده موندنشه واسه دفاع از همین معلم و بقیه چطو اینا ادعای حقوق بالا ندارن...
همین معلم ی هفته بزار جای ی نظامی رو ی مرز شمال غرب ببین چند ساعت حاضره دوام بیاره....ببین چند روز حاضره بچشو نبینه.کسی ک سختی کشیده قدر عافیت نمیدونه....پاتون رفته بالا واسه خودتون...خوشی زده زیر دلتون
این آقای نادران فقط کلاه خودشا قاضی کنه
اول تحقیق کنید بعد راجع به معلم و حقوقش نظر بدید
نمایندگان مجلس بعد از اینکه نتوانستند از دولت امتیازی بگیرند، برای آن حاشیه سازی و دشمن تراشی میکنند.
با عرض سلام محضر نمایندگان مخالف رتبه بندی به معلم که رسیدید بار مالی دارد لطف کنید فیش های حقوقی خودتان و معلم ها رابررسی کنید. این دوران هم سپری خواهد شد.ولی سرپل صراط فردای قیامت چه خواهی کرد.
این همه صحبت از تحریم و کسری بودجه و فشار اقتصادی هست، افزایش حقوق تو این مقطع در حال که در سال 99 حقوق معلمان دوبار افزایش پیدا کرده چه معنایی داره جز سهم خواهی و عدم درک شرایط جامعه و این میشه وضع مملکتی که معلمانش همچین طرز فکری دارن
سلام
متاسفانه دیدگاه و نگرش از اساس ایراد داره
شمایی که فکر میکنید خیلی میفهمید، و دارید زحمت تایپ کردن متن مورد نظرتون را میکشید
اگر دولت در پرداخت حقوق عادلانه برای معلمان ناتوان است پس چرا معلم استخدام می کند
والدین دانش آموزان اگر هزینه نکنند از این معلم ها که ما می بینیم و همه نوع امکانات از قبیل زمین رایگان در اختیارشان می گذارند چیزی یاد نمی گیرند باید به اینها درس داد که با زور و تظاهرات نباید چیزی مطالبه کنند
حالا از دست نادران ناراحت هستید که حرف حق زده یک ملت از دست این معلم های بی لیاقت ناراضی هستند
اقای نماینده تو چی ،واقعا وجدانت راحته ازاون همه حقوق
یک نماینده حداقل ماهی صد ملیون تومان حقوق و مزایا داره
حقوق
اضافه کار
پاداش
راننده
دفتر
مسکن
خودرو دنا
و....
من معلم شرمنده ام که حقوق ما تورم زاست.
آره تمام حقوق های بالای ده میلیون به ده برسونید تا تورم از جامعه رخت بربندد
چرا طبق قانون خدمات کشوری حقوق ها یکسان نمیشود
مگر تصویب قانون فوق هدفی غیر از این داشته است
ضمنا در صورت نیاز با اصلاح موارد قانونی درخصوص حقوق معلمان در قانون خدمات کشوری موضوع را منصفانه میتوان حل نمود ودیگر نیازی به زور و قلدری نیست
جناب مهندس برق شما مدرکتون رو حتما با پول ازبقالی سرکوچه گرفتین والا به معلم چنین بی حرمتی نمی کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
از اساتید بزرگ دانشگاه گرفته وگرنه شما معلمها که چیزی به کسی یاد نمیدهید
شماخیلی‌دیرفکرسقوط‌اقتصادافتادیدآقای‌نماینده‌زحمتتون‌میشه‌
من کارمند دادگستری با پست مدیر دفتر و حساسیت فوق العاده زیاد حتی تا اندازه توبیخ و زندان رفتن فقط شش تومان بدون هیچ تسهیلات دیگری می گیرم. معلم بزرگوار من حاضرم جامو با شما عوض کنم. چرا ادعای مظلومیت می کنی. مدیر مدرسه دوازده میگیره!!!!!
خداییش دیگه خوب میگیرند . باید همسان سازی حقوق همه کارمندان و یکسان سازی بازنشستگان اولویت باشه .
سلام من معلم نیستم ولی نماینده تهران اشتباه می‌کنند این معلم ها حقوق اندک میگیرند ولی حقوق نماینده40میلیون شما بیخود مخالف هستی خودت میتونی با4زندگی کنی پس حرف مفت نزنید شما با رانت و رشوه اقتصاد مملکت به فنا بردید نه حقوق معلم و کارمند و کارگر
دوستان عزیزی که از حقوق اساتید دانشگاه صحبت می کنند بنده خودم دو سال پیش در مقطع ارشد از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم. شما که از وضعیت دانشگاه ها بی اطلاعید و نمی دونید که اساتید محترم دانشگاه کیلویی پایان نامه بر می دارند و هیچ خدمتی به دانشجو نمی کنند و فقط پایان نامه دانشجو رو به اسم خودشون می زنند اما معلم با تمام توان خودش کار میکنه .معلم کاری به ارگان های دیگه نداره و ارگان های دیگر هم می توانند اعتراضات خودشونو بگویند. سال گذشته که مدرسه ها بسته بود پدر و مادرها از پس یک بچه خودشون بر نیومدند. معلم حرفش عدالت اجتماعی ه. شما هم به جای اینکه به معلم بتازید بهتره حق خودتونو مطالبه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
حقوق معلمها کافی است چون بیشتر سال تعطیل هستند .
این حقوقها نه در شان معلم هست نه در شان اساتید دانشگاه و نه درشان بازنشستگان فرهنگی
کفاف زندگی روزمره هیچ یک از بزرگوران رو نمی ده چه برسه به پس انداز و خرید خونه واقعیتی هست که باید قبول کرد
و فکر نکنم درست بشه
بنده را با مدرک فوق دیپلم با حقوق حدود 4 میلیون باز نشسته کردند 2ماه مانده بود که مدرک لیسانس خودم را بگیرم ولی نامردی کردند و با 27 سال سابقه کار بازنشسته ام کردند . بازنشسته اداره راه
دوست عزیزی که می فرمایید معلم نصف سال تعطیله شما بیایید جای ما معلم بشید. در تمام دنیا ساعت کاری معلم به همین شکله. بعد هم معلم به بی عدالتی اعتراض داره . نجومی بگیر محترم چقدر سر کارش حضور داره. معلم تمام اون ساعتی که در مدرسه است حضور مفید داره.
معلم عزیزبابت کدام شاهکارت اینقدرازجامعه طلبکاری؟ خونت رنگین تره؟ سوادت بیشتره؟ شان ت بالاتره؟ دانش آموزان خیلی باسواد وبااخلاق تربیت کردی؟..........بابت چی؟
بچه من کلاس هشتمه....دریغ ازذره ای سوادکه ازمعلماش یادگرفته باشه.شب میام منزل خسته وکوفته بایدخودم بشینم تدریسش کنم...ازجیب بیت المال حقوق میگیرید که به امثال بچه من درس بدید ولی خودم دارم جورشومیکشم...حقوقش شمامیبری زجر وزحمتش مال اولیا....کوفتتان بشه
اگر در پرداخت حقوق به کارکنان دولت عدالت وجودداشت این اعتراضات بوجود نمی آمد.
کارمندان دستگاههایی مثل دارایی ،سازمان تامین اجتماعی ،کارکنان وزارت بهداشت حقوق های تقریبا بالایی میگیرن و کارکنان وزارتخانه هایی مثل جهاد، تعاون و کار و ... با حقوقهای ناچیری 4الی7 تومنی سپری میکنن .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی