بازدید 5875
۱

متهمان سرقت آب در گرگان به دادسرا احضار شدند

متهمان سرقت آب در گرگان به دادسرا احضار شده و بررسی های قضایی ابعاد مختلف ماجرا ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 17 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ۱۶ مهرماه بود که خبر سرقت آب شرب از یکی از خطوط اصلی شهر گرگان مطرح شد.

این انشعاب غیرمجاز توسط مدیریت امور آب و فاضلاب گرگان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی مسدود شد و پیگیری موضوع در دستور کار قضایی قرار گرفت.

بهزاد هرمزی، مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان در نشست با رسانه ها گفت: پرونده سرقت آب در گرگان در حال بررسی بوده و کارشناسان دادگستری باید در مورد آن اظهارنظر کنند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان هم گفت: کدورت آب در هفته های اخیر سبب شد تا سرقت از خطوط انتقال آب در گرگان کشف شود.

داود احمدی نصرآبادی افزود: آزمون مختلف کمی انجام شد تا به این نتیجه برسیم که آب سرقت شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم و قطر لوله موجود، پیش بینی می شود که ۱۵ الی ۲۰ درصد آب در آن محور سرقت شده باشد اما ارزیابی دقیق تر بر عهده کارشناسان دادگستری است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: برای ما سرقت یک قطره آب هم مهم است اما در اینجا حجم قابل توجهی آب سرقت شده که در زمینه شرب و کشاورزی مصرف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان هم دستور رسیدگی ویژه این پرونده را صادر کرد.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی که از محل انشعال غیرمجاز بازدید کرد، گفت: رسیدگی به این پرونده به یکی از بازپرس های توانمند دادسرای گرگان سپرده شده است.

سیدحسینی افزود: متهمان از یکی از خطوط اصلی انتقال آب به گرگان به صورت غیرقانونی انشعاب گرفته و با بخشی از این آب زمین‌های کشاورزی خود را آبیاری می‌کردند.

وی ادامه داد: ماجرای این انشعاب غیرمجاز زمانی فاش شد که کارشناسان کنترل کیفی اداره آب و فاضلاب استان به مغایرت ورودی و خروجی آب مخزن شرق گرگان پی بردند و بررسی ها پرده از این اقدام غیر قانونی برداشت.

سیدحسینی افزود: برای روشن شدن ابعاد دیگر این ماجرا، پرونده با دقت در حال بررسی و تکمیل تحقیقات است و به تدریج همه متهمان و مظنونان این پرونده به دادسرا احضار خواهند شد.

داداستان گرگان به مردم اطمینان داد: در برخورد با متخلفان این پرونده، با هیچکس تعارف نداریم.

وی با بیان اینکه پرونده اکنون به کارشناسی ارجاع شده و در حال بررسی است، افزود: متهمان - دو نفر- به دادسرا احضار شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
تولید محصولات کشاورزی با آب دزدی
چه شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار