بازدید 4132

بخشش ۳۶ محکوم به اعدام از ابتدای سال در تهران

قصاص حق اولیای دم است، اما شخصی که در عین قدرت، از آن منصرف می‌شود و زندگی دوباره‌ای به شخص قاتل می‌دهد تا با ندامت از رفتار گذشته، راه درست زندگی را در پیش گیرد، مقام و منزلت بالایی دارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 16 October 2021


به گزارش تابناک به نقل از صدا و سیما؛ علی رستمی در بازدید از زندان رجایی شهرگفت: اسلام در مواردی به صاحبان حق سفارش به عفو و گذشت می‌کند که موجب جرأت و جسارت بر جرم و جنایت نگردد و مددکاران برای نجات زندانیان نادم تلاش می‌کنند تا رضایت اولیای دم جلب شود.

مدیر کل زندان‌های استان تهران با اشاره به ارزش الهی و والای بخشش و ایثار گفت: از ابتدای سال جاری، با تلاش مددکاران و کمک‌های نیکوکاران، اولیای دم ۳۶ نفر با بخشش و اعلام رضایت زندگی دوباره‌ای به آنان بخشیدند و به کانون‌های خانواده هایشان بازگردانده اند.

وی ادامه داد: قصاص حق اولیای دم است، اما شخصی که در عین قدرت، از آن منصرف می‌شود و زندگی دوباره‌ای به شخص قاتل می‌دهد تا با ندامت از رفتار گذشته، راه درست زندگی را در پیش گیرد، مقام و منزلت بالایی دارد.

رستمی تأکید کرد: برخی از نیکوکاران نیز جهت جلب رضایت شکات، به شرط عدم اعلام نامشان، بخشی از دارایی خود را انفاق می‌کنند، در بین این ۳۶ نفر نیز، یک شخص خیر با هماهنگی مرکز مراقبت بعد از خروج استان، دیه ۵۵۰ میلیون تومانی را پرداخت کرد تا آن زندانی از قصاص رهایی یابد.

وی افزود: این زندانی بیست ساله بود و با صدور حکم قطعی قصاص و اصرار خانواده مقتول بر اجرای حکم، هیچ امیدی به آزادی نداشت، اما مددکاران زندان رجایی شهر و مرکز مراقبت بعد از خروج با برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش، در نهایت رضایت اولیای دم را در قبال واریز مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان دریافت کردند که به دلیل عجز زندانی از پرداخت، نیکوکار تهرانی این مبلغ را در راه رضای خداوند اهداء کرد.

مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج به نشانی شهرزیبا، میدان الغدیر، جنب کانون اصلاح و تربیت تلفن ۴۴۳۳۰۰۰۶ آماده هرگونه همکاری برای کمک به پیشبرد طرح‌های حمایتی از خانواده زندانیان زندانیان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی