بازدید 4595

بورل: آماده استقبال از ایران در بروکسل هستیم

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه با بیان این که آماده استقبال از ایران هستیم، گفت که تهران مایل است در بروکسل با مقامات اتحادیه اروپا که مذاکرات غیر مستقیم بین ایالات متحده و تهران را همراه با برخی دیگر از طرف‌های توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هماهنگ می‌کنند، ملاقات کند.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۷ 16 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رویترز، بورل که هم اکنون در آمریکا به سر می‌برد به خبرنگاران گفت که آماده استقبال از ایرانیان است، اما نمی‌تواند بگوید که چنین دیداری چه زمانی انجام خواهد شد.

مسئول سیاست خارخی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که آیا ایرانیان می‌خواهند پیش نویس متن (مذاکرات) که در آخرین مذاکرات در ماه ژوئن در وین برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار دهند و مایلند با کدام اعضای دیگر ملاقات کنند؟ گفت: متاسفم که می‌گویم نمی‌دانم.

«انریکه مورا» معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه به تهران سفر کرده است؛ روز گذشته با «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن تشریح مسئولیتش به عنوان هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا، بر آمادگی خود به منظور همکاری با ایران و سایر طرف‌ها در جهت ادامه مذاکرات برای دستیابی به نتیجه‌ای که مورد پذیرش همه طرف‌ها باشد، تاکید کرد.

در پایان دیدار‌ها مقرر گردید رایزنی‌های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روز‌های آینده در بروکسل ادامه یابد.

در این دیدار همچنین در خصوص روابط کشورمان و اتحادیه اروپایی، بر ارتقا روابط فیمابین تاکید شد و قرار شد در گفتگو‌های آتی در بروکسل، سرفصل‌ها و زمینه‌های عملی گسترش روابط مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل