بازدید 4785

بیانیه حزب الله و جنبش امل درباره حادثه امروز بیروت

حزب الله و جنبش امل با صدور بیانیه ای، شبه نظامیان وابسته به سمیر جعجع را مسئول حادثه روز پنجشنبه در منطقه الطیونه بیروت پایتخت لبنان دانستند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ 14 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است که حمله به اعتراض‌های مسالمت آمیز از سوی شبه نظامیان وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» رخ داد.

بیانیه مزبور ادامه داد: تک تیراندازان وابسته به القوات اللبنانیه با استقرار در محله‌های مجاور و پشت بام ساختمان ها، تظاهرکنندگان را هدف قرار دادند که این حادثه شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.

بیانیه افزود که حزب الله و جنبش امل این عمل جنایتکارانه را که ثبات و صلح داخلی را هدف قرار داده، محکوم می‌کند.

بیانیه حزب الله و جنبش امل از ارتش و نیرو‌های امنیتی خواسته است، مسوولیت خود را در ارتباط با بازگرداندن امور به حالت عادی انجام دهند و عاملان قتل و تحریک کنندگانی که این روند را از اتاق‌های سیاه اداره کردند، محاکمه و به شدیدترین وجه مجازات شوند.

حزب الله و جنبش امل ضمن تسلیت به خانواده قربانیان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان حادثه، اعلام کردند که این موضوع را تا تحقق عدالت دنبال خواهند کرد.

تجمع امروز مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه‌ها ۷ کشته و ۶۰ زخمی به جا گذاشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل