بازدید 6970
۸

رئیس پلیس تهران: مجرمان نگران بازداشت نیستند

رئیس پلیس تهران گفت: بعد از بازداشت مجرم باید اقدامات تربیتی و برخوردهای قضائی قاطع صورت گیرد تا متهم و مجرم جسور نشود، اکنون می‌بینیم که مجرم از بازداشت نگران نیست حتی برخی از آنها ۱۰ تا ۲۰ بار بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 10 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سردار حسین رحیمی در امروز برنامه تلویزیونی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح تهران اظهار کرد: درباره این موضوع از مسئولان ذی‌ربط خواهش و حتی التماس می‌کنم که به ما کمک کنند، این موضوع جزو موضوعاتی است که سال‌های سال بر زمین مانده و مردم را نگران کرده، به نوعی جمع‌آوری معتادان متجاهر جزو وظایف پلیس نیست بلکه جزو وظایف شهرداری و بهزیستی است.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه ما باید با متخلف، مجرم و قانون‌شکن برخورد کنیم، ادامه داد: چند سال است از طریق رسانه‌های مختلف فریاد می‌زنیم و می‌گوییم برای ۳ تا ۴ هزار معتاد متجاهر که دارای بیماری واگیردار، کبر یا صغر سن دارند، فکری اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ معتاد متجاهر زن در تهران وجود دارد که هر دفعه آن‌ها را جمع می‌کنیم، آن‌ها را رها می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مکرراً گفتیم باید در بحث بازپروری معتادان متجاهر تغییر ایجاد کنیم، فرآیند بازپروری معتادان متجاهر دچار مشکل شود، به طور مثال مردم می‌بینند که ما دو تا سه سال است می‌گوییم معتادان متجاهر را از مناطقی همچون شوش، مولوی و دروازه غار جمع‌آوری کردیم، اما مجدداً این افراد را در آن مناطق می‌بینیم البته وضعیت این مناطق نسبت به سه سال قبل بسیار بهتر شده و شاهد آن مظاهری که قبلاً وجود داشت، نیستیم.

رحیمی افزود: هیچ مرکز معتادان متجاهر دارای بیماری مسری و واگیردار را نمی‌پذیرد، برخی معتادان متجاهر نیز بعد از سه ماه بازپروری مجدداً رها می‌شوند، مردم این موضوعات را از چشم پلیس می‌بینند باید بگویم مسئولانه خودمان وارد جریان شدیم، اما متأسفانه اقدامات تکمیلی که باید کار ما را کامل کند، انجام نمی‌شود.

فرمانده انتظامی تهران متذکر شد: در قانون وظایف هر دستگاه مشخص است البته سایر ارگان‌ها درباره موضوع ساماندهی معتادان متجاهر بهانه‌هایی همچون عدم مکان نگهداری و عدم بودجه کافی می‌آوردند، اما ما بدون بهانه و اینکه تأمین اعتبار داشته باشیم، پای کار هستیم.

وی با تأکید بر اینکه پلیس در تمام پدیده‌های ناهنجار اجتماعی یک رکن است و دستگاه‌های دیگر نیز باید پای کار بیایند، یادآور شد: به طور مثال بحث سرقت، مقدماتی دارد که روی می‌دهد، پلیس این افراد را بازداشت می‌کند، اما آزاد کردن آن‌ها برعهده پلیس نیست، مردم می‌گویند کلانتری آن‌ها را آزاد می‌کند در صورتی این اشتباه است، ما نمی‌توانیم آن‌ها را آزاد کنیم و با دستور قضائی است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: بعد از بازداشت مجرم باید اقدامات تربیتی و برخورد‌های قضائی قاطع صورت گیرد تا متهم و مجرم جسور نشود، اکنون می‌بینیم که مجرم از بازداشت نگران نیست حتی برخی از آن‌ها ۱۰ تا ۲۰ بار بازداشت شده‌اند، اما پلیس تمام قد شبانه‌روز در حال تلاش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۸
اونوقت چهار تا جوون رو به جرایم واهی مانند پارتی مختلط دستگیر می کنید،چنان بلایی سرشون میارین که مرغهای آسمان به حالشون گریه کنن. همین که مملکت به اینجا رسیده ، بکلی راهمون رو گم کردیم .اساسا سیستم قضایی باید تغییر کنه
یادم میاد اون موقعی که فیلم زندان پخش شد کامنت گذاشته بودم که زندان شده صبحانه ناهار شام و جای خواب مجانی برای ارازل و اوباش. کلی آمدن به من گفتن که تو خودت با چک لگد آدم شدی و ...
حال میتوانید ببینید اگر ترس از محیط زندان نباشد از خدایشان هم هست که فصل سرما هم دارد میاد آن داخل باشند که راحت باشند.
باید برخورد صورت بگیرد . باید زندان جای ترسناکی شود که مجرم وقتی میخواهد خلاف بکند از ترس زندان آن را انجام ندهد.
وقتی مسیولان و فرزندانشون دزدی و سرقتهای ملیلاردی میکنند و اسم با مصمای اختلاس به جای دزدی روی ان میگذارند و سپس بشت تریبون شعار مبارزه با فساد را میدن. بگذار چهار تا معتاد فلک زده هم بعد از بازداشت دوباره ازاد شوند. حمید
اینو راست میگه بابا دزد بیاد تو خونت بزنیش باید خسارت بدی ییعنی به هیچ عنوان نباید دستت به اقا دزده بخوره تازه مورد داشتیم اقا دزده هنگام ورود به خونه سر نیزه های روی دیوار رفنه توی پهلوش از صاحیخونه شکایت کرده وکامل دیه گرفته ولی خودش به خاطر جرمش هیچ بازو خواستی نشده تازه میگن مالت رو میبرده جونت رو که نمی گرفته یا اگر اونم تو رو میزد باید خصارت می داد اصلا یه داستانیه دوستان همینه که پرو شدن و دزدی همچنان ادامه داره
فقط مراقب باشید موی زنی نیاد بیرون
من سه ساله به پلیس، شهرداری،مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و .... زنگ میزنم برای برخورد با معتادان متجاهر ، مصرف علنی و فروش واضح مواد مخدر.خونمون دویست متر پایینتر از فرماندهی مبارزه با مواد مخدر ناجا تو خیابان انقلاب هستش.اگر رفته بودم دم شیشه فروش یا آشپزخونه دار محل رو دیده بودم تا الان مشکلم حل شده بود.اشتباهم این بود رفتم پیش پلیس.
تا حالا چند بار شماره تلفن افراد کلاهبردار ، که با عنوان روابط عمومی صدا و سیما زنگ میزنن و به بهانه واریز جایزه ، حسابهای مردم را خالی میکنند را به صد و ده اعلام کردم ، دفعه آخر از طرف پرسیدم شما چند نفرید ؟ با خنده گفت ۳۰ ، ۳۵ نفری هستیم ، نمیدونم کی برخورد میشه .
بریزدیشون توی دریا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر