بازدید 4847
گارد ساحلی آمریکا:

خط لوله اورنج کانتی از ماه‌ها پیش آسیب دیده بود

گارد ساحلی آمریکا در پی آلودگی شدید زیست محیطی در آب‌های ساحلی اقیانوس آرام در اورنج کانتی در جنوب ایالت کالیفرنیا، اعلان کرد که این خط لوله شاید ماه‌ها پیش از آغاز نشت سه هزار بشکه نفت، به علت برخورد یک شناور سنگین، آسیب دیده باشد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 09 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای نیویورک تایمز؛ مقام‌های گارد ساحلی به نقل از بررسی کنندگان، گفته اند که این نشت در سه مایلی ساحل نیوپورت بیچ کالیفرنیا، به علت آسیب دیدن این خط لوله ۱۸ مایلی بوده که به سکوی نفتی فراساحلی الی متعلق به شرکت بتاآفشور وصل شده است.

به گفته یک مقام گارد ساحلی، این خط لوله بر اساس آخرین بازرسی در اکتبر ۲۰۲۰ توسط بتاآفشور، سالم بوده. اما بازرسان کاملا اطمینان دارند که یک شناور بزرگ و سنگین به پوشش بتونی این خط لوله برخورد و آن را ۱۰۰ فوت از مکان اولیه جابجا کرده است.

شبکه خبری "سی. بی. اس نیوز" روز چهارشنبه از اعلام وضعیت فوق العاده در شهر "اورنج کانتی" ایالت کالیفرنیا به دلیل نشت نفت به اقیانوس خبر داد که گفته می‌شود بزرگترین نشت گزارش شده در این منطقه است؛ و تلاش‌های زیادی برای پاکسازی توسط چندین سازمان دولتی و محلی در دست انجام است.

نفت از این خط لوله به مدت ۱۲ ساعت و پیش از هر اقدامی برای متوقف کردن آن، به آب‌های اقیانوس وارد می‌شده است.

گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا در پی این رویداد تاکید کرد که این ایالت در راستای حذف مصرف سوخت‌های فسیلی، از بیش از ۵۰ سال پیش مجوزی برای لیزینگ دکل‌های دریایی نداده و استخراج نفت تا سال ۲۰۴۵ باید متوقف شود. کارشناسان بر این باور هستند در حالیکه کالیفرنیا همچنان پرچمدار سایر ایالت‌های آمریکا در کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی است و مقابله با بحران آب و هوا را اولویت نخست قرار داده، اما این رویداد یادآوری می‌کند سوخت‌های فسیلی چه هزینه‌ای برای جوامع و محیط زیست دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی