بازدید 10945

چرا واکسن‌زده‌ها باز هم کرونا می‌گیرند؟

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: ابتلای فرد به کرونا بعد از واکسینه شدن به ندرت روی می‌دهد که البته بین همه افراد یکسان نیست و کسانی که در گروه خطر هستند بیشتر احتمال دارد حتی بعد از واکسینه شدن به کرونا مبتلا شوند.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 09 October 2021

به گزارش «تابناک»، مسعود ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه واکسن‌هایی که در برابر کووید _۱۹ ساخته شده‌اند بسیار موثرند و ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: در هر برنامه واکسیناسیونی موارد نادری از ابتدا وجود دارد و علت این امر موثر نبودن واکسن‌ها نیست؛ بلکه به این دلیل است که هر کسی که واکسینه می‌شود صد درصد ایمن نخواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از واکسینه شدن در صورت ابتلا به عفونت، شدت بیماری تان بسیار کمتر از کسانی است که واکسن نزده اند و در عرض مدت کوتاه‌تری این ویروس از بدنتان پاکسازی خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری های عفونی ادامه داد: حتی در صورت ابتلا به کووید_ ۱۹ بعد از واکسینه شدن، مقدار ویروسی که در بینی و پشت حلقه تان دارید و ممکن است آنها را به دیگران انتقال دهید، بسیار کم است.

ضیایی اظهار کرد: مسئله دیگر این است که افراد بعد از واکسینه شدن دیگر پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیرند؛ بنابراین وقتی ویروس شروع به انتقال داده شدن با سرعت و تکرار بیشتر می‌کند، قرار گرفتن در معرض این ویروس نیز برای همه افراد بیشتر می شود.

وی با تاکید بر عدم سفر کردن در شرایط کرونایی اظهار کرد: مردم از سفر کردن جداً خودداری کنند چرا که بودن در مکان‌های پر جمعیت، عدم فاصله‌گذاری و رعایت نکردن ضوابط و مقررات بهداشتی، خطر آلودگی و انتقال کرونا را حتی با وجود واکسیناسیون نیز افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: سفر به کشورهای دیگر و مبتلا شدن به کرونا سبب بازنشر ویروس شده و پرهیز از سفرها و شرکت در مراسمات باید با رعایت فاصله فیزیکی و زدن ماسک و رعایت شیوه نامه بهداشتی باشد.

این متخصص عفونی با بیان اینکه افرادی که به سفر رفته‌اند هنگامی که از سفر باز می‌گردند قرنطینه شده و علائم خود را پایش کنند تا از راهی که سبب انتقال و شیوع بیماری می‌شود، جلوگیری کنند، یادآور شد: هم اکنون برای قطع زنجیره انتقال کرونا واکسن زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
برای اینکه باید جیب شرکت های واکسن سازی پر شود ... خیلی ساده و مختصر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
شرکت های واکسن سازی حتما سود میبرند ولی مگر عطاری ها و متولیان داروهای گیاهی سود نبردند، اما با بررسی امارهایی که به سادگی در اینترنت در دسترس است ، میبینیم که کشورهایی که به مرز هفتاد درصد واکسیناسیون رسیدند ، آمار مرگ و میر در انها به شدت پایین آمده، و در کل واکسیناسیون حجم ویروس را در جامعه کاهش میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
دوست عزیز شما که میگید بخاطر واکسن آمار آمده پایین سوال میپرسم آنفولانزای 1918 مگر برایش واکسن تولید شد بعد فوت زیاد و بعد از چرخه کامل ویروس تمام شد و ویروس کرونا هم الان حدود دوسال است تا ببینیم چرخه کامل کی تمام میشود پس ربطی به واکسیناسیون ندارد
خوشم میاد بدون هیچ دلیل علمی افتادید به توجیه و دست و پا زدن
این ویروس طبیعی نیست ساخته شده است و چون طبیعی نیست رفتارش با گونه های دیگر فرق میکند در نوع طبیعی ویروس میزبان خودش را نمی کشد به هم زیستی میرسد
پاسخ ها
دیپلمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
پروفسوریتو ازکدوم دانشگاه گرفتی؟ ویروس کروناهم میزبانشو نمیکشه بلکه با تغییرماهیت سلولهای ریه باعث مرگ انسان میشه مثل سایربیماریهای ویروسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
پس هیچ بیماری ویروسی نباید کشته بده
ازنمکی وشرکاش بپرسین که چیو بنام واکسن به خلق الله تزریق کردند.چه ساخته هاشون چه وارداتشون ازکشوربرادر چین کمونیست.
برای اینکه این واکسن ها هرگز پادزهر تولید نمی کنند.
از تمام ملت متخصص ویروس شناسی و برندگان جوایز نوبل در تمام زمینه های علمی که خود را فوق تخصص تمام علوم می دانند و ادعایشان چه فجایعی که نمی آفریند خواهش می کنم اندکی به آمار سایر کشورهای جهان و وضعیت واکسیناسیون و مرگ کرونایی توجه نموده و سپس دهان مبارک را باز نمایند.
پاسخ ها
کارشناس 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
ایمنی دو دوز واکسن حدود 75 درصد است یعنی 25 درصد واکسن زده ها در خطرند.
پس شلوغش نکنید که دروغ است و ازین حرفهای شائبه افکن خود داری کنید اگر جمله بالا رو و معنی درصد رو متوجه میشید.
البته توصیه در عدم مراسم و تجمع کاملا درست است
یعنی اولین باره جنس چینی می بینی؟ پس از این مرگ میرها (عموما ناشی از آمبولی ریه) بعد از انواع مختلف جراحی ها به چه دلیل اند؟
چرا انقدر دروغ میگی به مردم الان چقدر از مردم که واکسن زدن دوباره گرفتن حد اقل ما که دوروبر خودمون نگاه میکنیم چیزی غیراز ادعاهای شما میبینیم .آیا بعد از واکسن فلج اطفال دوباره کسی گرفت . خیر ولی وقتی میگی احتمال بیماری را کمتر میکنه این چه واکسن زدنی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
بعد از واکسن فلج اطفال هم احتمال بیماری هست ولی اینکه چقدر آسیب به سیستم حرکتی وارد بشه و اینکه چه حجمی از ویروس در جامعه در حال گردش است باعث میشه کسی فلج نشه
دو تا از بازیگرهای عزیزمون رو توی همین ماه از دست دادیم که هر دو هم هر دو دوز واکسن رو دریافت کرده بودند.
تازه اینها چون افراد مشهور هستند جامعه خبردار میشه وگرنه در بین مردم عادی هم آمار کم نیست ولی خب خبر رسانه ای نمیشه.
از آشنایان خود ما یک پسر 21 ساله بود که میخواست در یک شرکت استخدام بشه. مجبورش کردن قبل از استخدام واکسن بزنه که زذ و بعد هم فوت کرد. پدرش هم شکایت کرده ولی چه فایده؟؟!!
آقا کجا به ندرت بدون اغراق می گویم اکثر اقوام که تا حالا کرونا نگرفته بودن واکسن زدند بعد واکسن مبتلا شدند خیلی هم رعایت می کردند چیزی که من خودم ظرف دو ماه پیش تا حالا دارم می بینم ...در تحقیقات جدید به نتیجه رسیدن واکسن هایی که ساخته شده توان مقابله با سویه های جدید را ندارد لذا در موج ششم کرونا که تا ان زمان حداقل 50 درصد مردم ایران واکسینه شده اند اثر واکسن مشخص واهد شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار