بازدید 4834
۲

مدافعان امنیت شهرها در هجوم بی‌امان کرونا

مدافعان سلامت در ایام کرونایی برای حفظ سلامت و نجات جان مردم تلاش زایدالوصفی از خود نشان دادند، اما بر مجاهدت مردانی که در همین شرایط دشوار، در عرصه تامین امنیت این آب و خاک جان بر سر دست گرفته‌اند، نیز جز ایثار و فداکاری نام دیگری نمی‌توان گذاشت.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲ 09 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنان با وجود همه کمبود تجهیزات و امکانات بهداشتی و حفاظتی، لحظه ای از رسالت خطیر خود غافل نشدند و در ترکتازی بی امان کرونا، مردانه در کنار مردم خود ایستاده و به انجام وظایفی که قانون برای آنان تعریف کرده است، همت گماشتند و شماری از آنان نیز بر اثر همین بیماری آسمانی شدند.

آنانی که هماره در تامین امنیت مردمان این خاک و سرزمین میداندار بوده اند در شرایط سخت کرونایی نیز از پای ننشستند و در کنار انجام وظیفه و دفاع از امنیت، حفظ سلامت مردم را در دستور کار خود قرار داده و در این راه جانهای زیادی نثار کردند.

سبزپوشان و غیورمردانی که همواره در دفاع از وطن و امنیت و آرامش مقتدرانه حاضرند، در شرایط بحرانی شیوع ویروس نحس کرونا هم میدان را خالی نکرده و برای عبور دادن جامعه و مردمان این سرزمین از این بحران، پا در رکاب بوده‌اند.

دلاوران ناجا در کنار پزشکان و پرستان به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند، اما دایره خطر مدافعان امنیت در این بستر گسترده‌تر است چرا که با همه اقشار جامعه اعم از ناقل و سالم در ارتباطند و با همه وجود و با همه کمبودها کمر به خدمت بسته اند.

حضور مقتدرانه مدافعان امنیت همگام با مدافعان سلامت

استان خراسان رضوی با جمعیتی نزدیک به هفت میلیون نفر، از آغاز شیوع بحران کرونا فراز و نشیب های بسیاری را از سرگذرانده و همواره شرایط حساسی داشته است که به دلیل جایگاه ویژه معنوی و جاذبه های خاص زیارتی و گردشگری، در خیزهای مختلف شیوع این ویروس، همواره از استانهای با میزان درگیری بالا بوده است به طوری که در موج پنجم شیوع، میانگین روزانه تعداد بستری شدگان کرونایی در این استان به ۹۰۰ نفر در روز نیز رسیده است.

در این شرایط نیروی انتظامی نه تنها به عنوان بازوی اجرایی ستاد پیشگیری از کرونای استان در اجرای مصوبات فعال بوده است بلکه همواره تلاشی مضاعف را برای ارتقای امنیت و سلامت شهروندان از خود به نمایش گذارده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز حفظ امنیت عمومی در سایه سلامت اجتماعی را مورد تاکید قرار داده و بر این باور است که انضباط و امنیت عمومی در سایه سار سلامت اجتماعی تحقق می‌یابد و موجب آرامش جامعه و افزایش بهره وری در عرصه‌های مختلف و توسعه همه جانبه می‌شود.

سردار محمد کاظم تقوی اظهار داشت: با شیوع کرونا، مفاهیمی چون امنیت، انضباط، همدلی و سلامت اجتماعی جایگاه ویژه‌ای یافته اند و در پی انتشار سریع این بیماری، تمامی دستگاه‌های مختلف حاکمیتی وارد عمل شده اند تا جامعه را به سلامت از این گردنه هول انگیز عبور دهند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: مدافعان سلامت با اعتقاد راسخ به اهمیت مسوولیتی که بر عهده دارند از جان و هستی خود مایه گذاشته‌اند تا به همنوعان خود کمک کنند، همگام با این مدافعان از خودگذشته، سربازان ولایت در نیروی انتظامی نیز مقتدرانه میدان‌دار برقراری نظم و امنیت بوده و تمام امکانات خود را در عرصه درمان و پزشکی بسیج کرده اند تا در خدمت جامعه، ادای تکلیف کنند.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: حضور مقتدرانه کارکنان خدوم نیروی انتظامی در حالی با انجام وظایف و ماموریت‌های متنوع و نقش‌آفرینی موثر همراه بود که بیم و تهدید ضرورت‌های مراقبت‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی وجود داشت و بر آن تاکید می‌شد، اما تعدادی از جان برکفان ناجا در این مسیر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و گروهی نیز در بستر این بیماری گرفتار شدند.

وی گفت: در این شرایط تلاشگران عرصه امنیت، لحظه‌ای از زیر بار مسوولیت شانه خالی نکردند و در انجام رسالت خطیر خود، از جان و دل مایه گذاشتند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: این جهاد و ایثار همچنان در جبهه نظم، امنیت و سلامت اجتماعی ادامه دارد و مردم قدردان و همیشه در صحنه نیز با همکاری آگاهانه و هوشیارانه خود، پشتیبان و همراه مدافعان امنیت و سلامت هستند و امیدواریم شاهد بهبود روند درمان، ارتقای سطح پیشگیری از بیماری و ریشه کنی ویروس کرونا از جامعه باشیم.

فوت ۱۱ نفر از عوامل انتظامی استان بر اثر کرونا

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز از جان باختن ۱۱ نفر از نیروهای انتظامی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: حتی یکی از عوامل بیمارستان ناجا در استان نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شهید سلامت شد.

سردار ابراهیم قربان‌زاده افزود: در این ایام حدود یک سوم نیروهای شاغل، سرباز و درجه دار ناجا در استان خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده اند.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی دارای شرایط ویژه‌ای است، در موج پنجم کرونا حدود ۳۵ درصد از بستری‌های کرونا در استان مربوط به استانهای دیگر بود که در جاده‌های استان با عوامل پلیس که طرح محدودیتهای کرونایی را به اجرا گذاشته بود، در ارتباط بوده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: همچنین نیروهای پلیس در دستگیری و انتقال متهمان در معرض ویروس کرونا هستند به طوری که در یک ماموریت، یک متهم آلوده منجر به ابتلای سه نفر از عوامل پلیس شد و متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داد.

سردار قربان‌زاده خاطرنشان کرد: پزشکان با علم به ابتلای مریضان به ویروس کرونا، تجهیزات مناسبی دارند اما پلیس در انجام عملیات و ارتباط با افراد و متهمان با کمترین امکانات و با یک ماسک ساده، همواره در معرض خطر ابتلاست.
وی تاکید کرد: طی این مدت کار و مخاطرات کاری پلیس اگر بیشتر از مدافعان سلامت نبوده باشد، کمتر نیز نبوده‌ است.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۶۰ درصد نیروها و سربازان این نیرو در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و در هفته جاری نیز برنامه ویژه‌ای برای واکسیناسیون مابقی افراد اجرا می‌شود.

۹۹ درصدی عوامل پلیس راه درگیر کرونا شدند

در ایام کرونا، عوامل پلیس راه و راهور بی وقفه در طول جاده ها، ورودی‌ و خروجی‌ شهرها حضور داشته اند تا در ایام خانه نشینی های کرونایی، به متخلفان هشدار دهند که برای سلامت خود و خانواده هایشان در خانه بمانند.

رییس پلیس راه خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در ابتدای شیوع کرونا، ماموریت جدیدی به ناجا محول شد و مسوولیت اجرای مصوبات ستاد کرونا را عهده‌دار شدیم.

سرهنگ حسین میش‌مست افزود: در اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد در طول جاده‌ها، اغلب با مقاومت مردم روبه رو بودیم و شمار زیادی از رانندگان به این محدودیت ها اعتراض داشتند که دیدن ناراحتی مردم، سختی کار ما را مضاعف می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین عوامل پلیس راه از نزدیک با افراد در ارتباط بودند، بدون اینکه بدانند آیا این افراد ناقل کرونا هستند و یا خیر، از این رو ۹۹ درصد عوامل ستادی پلیس راه در این ایام درگیر بیماری کرونا شده اند.

رییس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: در شرایط کرونایی که اغلب مشاغل تعطیل و نیمه تعطیل بودند، فعالیت ناجا و عوامل پلیس راه نه تنها کم نشد، که بیشتر از قبل هم شد.

سرهنگ میش‌مست افزود: در این ایام بخشی از کار و نظارتها به صورت سیستمی و هوشمند انجام می‌شد اما بخش اعظم کار توسط نیروهای پلیس راه با استقرار ۲۴ ساعته نیروها انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع با تمام محدودیت‌ها و سختی کار، علاوه بر حفط امنیت و ایمنی در جاده‌ها، در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا کوشا بوده و هستیم و امیدواریم با همکاری مردم هرچه سریعتر شاهد مهار شدن ویروس کرونا باشیم.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور میدانی عوامل راهور در این ایام در سطح شهرها و بویژه شهر مشهد، افزود: در این ایام در سطح شهر مشهد و سایر شهرها علاوه بر فعال بودن دوربین ها، همکاران به صورت فیزیکی حضور فعال دارند و ضمن تذکر، کنترل و راهنمایی شهروندان به صورت میدانی اعمال قانون نیز انجام می‌شود.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: مقاومت برخی شهروندان در اجرای طرح‌ منع تردد شبانه و دیگر طرح‌های محدودیت تردد ابلاغی ستاد پیشگیری از کرونا، بخشی از توان عوامل راهور را می گیرد، همچنین موضوع پلاک های مخدوش نیز مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است و هر شب تعدادی از نیروهای راهور برای برخورد با مالکان خودروهای دارای پلاک مخدوش در سطح شهر گشت‌زنی دارند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم عوامل پلیس راهور و پلیس راه با شهروندان و مردم در جریان اجرای طرحهای مختلف، خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی، نیروهای پلیس علاوه بر اجرای قانون باید شهروندان را ارشاد می‌کردند و رانندگان خاطی را به رعایت قانون و اجرای مصوبات ترغیب می‌کردند و به نوعی علاوه بر مامور پلیس، نقش مشاور را نیز اجرا می‌کردند.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه هر شب چهار تا ۶ هزار مورد اعمال قانون و جریمه در قالب اجرای طرح منع تردد شبانه در استان انجام می‌شود، افزود: این طرح بدون لحاظ وضعیت رنگ‌بندی شهرها و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا اجرا می‌شود و لغو آن منوط به مصوبه ستاد ملی کرونا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فقط آسیب و عوارض مستقیم خود بیماری نیست. این همه گیری آثار روحی و روانی و مشکلاتی که برای خانواده های کادر درمان ایجاد کرده است نادید گرفته می شود حتما باید فجایعی رخ دهد تا مسولان بفکر باشند؟
خدا خیرشون بده
ان شاء الله که سلامت باشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل