بازدید 10272

افزایش ۲ برابری کشفیات سلاح شکاری در گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: کشفیات سلاح قاچاق و برخورد با متخلفین طی ۲ سال اخیر در گیلان ۲ برابر رشد داشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 08 October 2021

به گزارش تابناک، ساسان اکبری‌پور به همشهری آنلاین گفت: محیط‌بانان یگان حفاظت استان در ۳ماه ابتدای امسال، ۱۸۶۱ قبضه انواع سلاح شکاری و ادوات صید غیرمجاز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط کردند. در ۶ ماه اول امسال نیز ۸۹متخلف محیط زیست، حین ارتکاب جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با بیان اینکه عملیات پایش مستمر در مناطق طبیعی تحت مدیریت با استفاده از امکانات بیشتر و استفاده از روش‌های کارآمدتر از گذشته شکل گرفته است، افزود: همکاری و هماهنگی خوب قضات دادگستری و نیروی انتظامی با ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان منتج به صدور احکام جدی و بازدارنده برای متخلفان جرایم محیط زیستی در ۲ سال اخیر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان ادامه داد: پاسگاه‌های محیط‌بانی حفاظت محیط‌زیست گیلان در آمادگی کامل برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان مهاجر قرار دارند. هم‌زمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان به مناطق طبیعی و تالاب‌های استان نشست هماهنگی و تبادل نظر برای مبارزه با تخریب، دست‌اندازی به مناطق طبیعی تحت‌مدیریت و شکار غیرمجاز پرندگان با حضور روسا و محیط‌بانان پاسگاه‌های محیط‌بانی حفاظت محیط‌زیست گیلان برگزار شد.

اکبری‌پور از اقدامات انجام‌شده برای بهبود وضعیت پاسگاه‌های محیط‌بانی استان اعم از تجهیز پاسگاه‌ها، تحویل ادوات مورد نیاز، قدردانی کرد و افزود: پاسگاه‌های محیط‌بانی حفاظت محیط‌زیست گیلان به عنوان نوک پیکان مقابله با هر گونه تخلف محیط‌زیستی در آمادگی کامل برای برخورد جدی و قانونی با جرایم محیط‌زیستی قرار دارد.

به گفته وی، محیط‌زیست گیلان دارای ۱۹پاسگاه دائمی و ۲ پاسگاه فصلی است که به صورت شبانه‌روزی حفاظت و حراست از عرصه‌های حفاظت شده و مناطق تحت مدیریت را بر عهده دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی