بازدید 5286

لهستان: از اتحادیه اروپا خارج نمی شویم

نخست وزیر لهستان با اشاره به اینکه کشورش نیز بخشی از خانواده کشورهای اروپایی محسوب می شود، تاکید کرد که ورشو برنامه ای برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 08 October 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان امروز جمعه اعلام کرد که این کشور تصمیمی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد.

وی در همین رابطه در پیامی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: پیوستن لهستان و کشورهای اروپای مرکزی به اتحادیه اروپا یکی از مهمترین رویدادهای دهه های اخیر است. هم برای ما و هم برای خود اتحادیه اروپا. همه ما در این زمینه برنده شدیم. بنابراین، من به وضوح می گویم که جایگاه لهستان در خانواده مردم اروپا است و خواهد بود.

طبق اظهارات موراویتسکی، تصمیم دادگاه قانون اساسی «آنچه به معنای واقعی کلمه از محتوای قانون اساسی جمهوری لهستان ناشی می شود را تأیید می کند، یعنی اینکه قانون اساسی برتری بیشتری نسبت به سایر منابع قانونی دارد».

به گزارش مهر، وی در این باره افزود: ما از حقوق مشابه سایر کشورها برخورداریم. ما می خواهیم که دیگران به این قوانین احترام بگذارند. ما مهمان ناخوانده ای در اتحادیه اروپا نیستیم و بنابراین نمی پذیریم که به عنوان یک کشور درجه دوم در نظر گرفته شویم. ما خواهان جامعه ای مبتنی بر احترام هستیم.

اظهارات نخست وزیر لهستان در حالی بیان می شود که اخیرا مخالفان و مقامات لهستان یکدیگر را متهم کرده اند که می خواهند این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کنند. شامگاه پنجشنبه، دادگاه قانون اساسی این کشور درباره برتری قانون اساسی لهستان بر قوانین اتحادیه اروپا تصمیم گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار