بازدید 3681

بازگشایی مدارس در پاکستان با کاهش شیوع کرونا

همزمان با کاهش نرخ همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در پاکستان و ادامه پویش واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان، دولت این کشور به بازگشت فعالیت مدارس و سایر نهادهای آموزشی به وضعیت عادی چراغ سبز نشان داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 08 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا اعلام کرد که فعالیت نهادهای آموزشی در مناطق مختلف این کشور از روز دوشنبه (۱۹ مهر) به حالت عادی بازمی‌گردد. براین اساس دانش‌آموزان، معلمان و دیگر کادر آموزشی حضور ۱۰۰ درصدی در مراکز فوق خواهند داشت.

«اسد عمر» وزیر برنامه‌ریزی پاکستان و رئیس ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا در این زمینه اعلام کرد: روند شیوع کرونا کاهش یافته و با توجه به ادامه طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان در برابر ویروس کووید-۱۹، با فعالیت نهادهای آموزشی به حالت عادی موافقت شد.

مدارس در شهرهای مختلف پاکستان از هفته‌های اخیر شاهد واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان و فعالیت مرتب واحدهای سیار برای اجرای موثر واکسیناسیون است.

رادیو دولتی پاکستان اعلام کرد که طرح واکسیناسیون کرونا در سراسر این کشور بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد و تاکنون بیش از ۸۰ میلیون نفر در برابر ویروس همه‌گیر کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند.

گفتنی است، مدارس و دیگر نهادهای آموزشی از جمله دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف پاکستان از اویل ماه گذشته میلادی با توجه به پایداری نسبی در شیوع ویروس کووید-۱۹ فعالیت خود را با توجه به مقررات بهداشتی ازسرگرفت.

به گزارش ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان، طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای حدود یکهزار و ۴۵۳ نفر در مناطق مختلف پاکستان به ویروس کرونا ثبت شد و ۴۶ نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

پاکستانی‌ها هفتم اسفند ۹۹ یکسالگی شیوع بیماری کووید-۱۹ در این کشور را سپری کردند. از آن زمان تا امروز یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۲۱ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۲۸ هزار و ۳۲ نفر از بیماران کرونایی نیز جان باخته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل