بازدید 104051

هشدار درباره سیب خوردن را جدی بگیرید

متخصص تغذیه از روسیه، نوشت: اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می‌یابد، زیرا سیب‌های تازه پر از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را سرعت می‌بخشد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 07 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، النا سولوماتینا، متخصص تغذیه از روسیه در مقاله‌ای نوشت که سیب خوردن به مقدار زیاد، چقدر خطرناک است؛ این میوه می‌تواند در افراد با معده‌ای با اسیدیته بالا، ناراحتی ایجاد کند.

او معتقد است که اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می‌یابد. دلیل آن این است که سیب‌های تازه، پر از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را سرعت می‌بخشد.

سولوماتینا می‌افزاید: کسانی که دستگاه گوارش آنها با مشکل روبرو شده است، سیب را باید با احتیاط مصرف کنند و برخی افراد که اصلاً غذا نمی‌خورند یا فقط غذای پخته می‌خورند نیز نباید به گوارش خود با سیب خوردن آسیب بزنند.

به گفته یک متخصص دیگر، سیب‌ شیرین برای دیابتی‌ها خطرناک بوده، زیرا حاوی ساکارز (نام علمی شکر) است. البته، این متخصص اظهار داشت که سیب یک محصول کم کالری و سالم بوده که حاوی ویتامین‌ها و فیبر زیاد است.

ریما مویسنکو، معتقد است که بیش از حد سیب نخورید تا فشار به معده وارد نشود. بهتر است در نیمه نخست روز، سیب بخورید تا زمان کافی برای هضم آن وجود داشته باشد. میزان معمول روزانه سیب خوردن به‌عنوان میوه تازه، در اواخر تابستان و اوایل پاییز، به میزان ۳۰۰ گرم است.

او می‌افزاید: در زمستان و بهار، ۱۰۰ گرم سیب، کافی است. در روز‌ها و فصل‌هایی که سیب تازه وجود دارد، ۳۰۰ گرم سیب کافی است که می‌توانید این مقدار سیب را بخورید و سلامتی خود را افزایش دهید.

پیش از این، یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، با شرکت ۴۰ فرد میان‌سال انجام شد و نشان داد که نیمی از این افراد، روزانه دو عدد سیب می‌خوردند و نیمی از آنها به مدت دو ماه، آب سیب می‌نوشیدند. پس از مدتی، گروه‌ها جای خود را عوض کردند. حداکثر کلسترول در میان شرکت‌کنندگانی که سیب می‌خوردند، ۵.۸۹ و آنها که هفته‌ها آب سیب می‌نوشیدند، ۶.۱۱ بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
من که به زور می تونم یه سیب بخورم
النای عزیز همین الان دو تا سیب بزرگ برش داده بودم گذاشته بودم کنار کامپیوترم که بخورم. کوفتم شد. تابناک خبر دیگه ای نداشتی بزاری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
تو بخور مشکلی نیس چون پای کامپیوتر هسی
النا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
رضا جون بخور برات خوبه
ما که از کارهای شما سر در نمیاریم..دکتر میگه سیب بخور تا جلوگیری از سکته بشه..شما میگید نخور معدت خراب میشه
من هر روز صبح یه دونه سیب میخورم بسیار عالیه
روس‌ها هیچ دستاوردی علمی نداشتن ، حرف های اونها من رو یاد قصه های مادر بزرگم میندازه
دیگه واسه سیب سوسه نیاید. از سالم ترین خوراکی های موجود روی زمین. روزی یک عدد عالیست
عزیز مطلب را خوب بخون نگفت سیب نخورید گفت سیب ترش برای معده خالی مشکل افرینه اگه اون سیب قاچش کردی با خیال راحت بخور تا کوفت نشه
با سلام
ما نفهمیدیم دیگه چی ضرر نداره ، میوه سلامتی هم بد از آب در اومد ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
از این حرفا زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
کم هر غذا برا بدن دارو است
به اندازه ش نیازه
بیش حدش، سمه
با سلام سیب قبل از غذا چاق وبعد از غذا لاغری می اورد کسیکه مشکل معده داشته باشد با خوردن سیب نفع معده می گیرد در غیر اینصورت هیچ نوع عارضه ای در بین نیست ان شا ئالله
علم هیچ وقت ثبات نداره وهرروزیه حرف جدیدمیزنه یه باربخوریه بارنخوریه باربنوش یه بارننوش علم خودش هم نمیدونه عاعقبتش به کجامیره
یه جوری از مضرات سیب ترش نوشتی که فک کردم نارنجکه! بنده خدا به جای این همه آب و تاب دادن بنویسید افرادی که ناراحتی معده دارند بهتر است به صورت ناشتا سیب نخورند تمام!
مسخره علم قاطی کرده
ای بابا هر روز یه میوه را خوش نام میکنن گران میشه،بد نام میکنن ارزون میشه،یه روز دوای درده،روز دیگه نمک زخمه،تابناک محترم مطلب مفید برای مخاطبین بنویس،نه چرت وپرت.
هر چیزی هر خوراکی هر ماده غذایی هر ماده گیاهی دارویی یا غذایی به قول قدما کمش داروست و زیادش بیماری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی