بازدید 4945

روایت بلینکن از گفتگوی برجامی خود با لاوروف

آنتونی بلینکن‌‏ وزیر خارجه آمریکا درباره گفتگوی تلفنی خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت بر اهمیت بازگشت سریع به پایبندی متقابل ایران و آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافق کردیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۳ 07 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با مقامات فرانسه به پاریس سفر کرده است، روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: ما به تعامل با روسیه برای پیشبرد منافع آمریکا ادامه می‌دهیم.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد بلینکن و لاوروف بر اهمیت بازگشت سریع به پایبندی متقابل ایران و آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافق کردند.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دو طرف همچنین بر اهمیت تداوم هماهنگی در موضوعات جاری روابط دوجانبه تاکید کردند.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه با اعلام تماس تلفنی لاوروف و بلینکن اعلام کرد این تماس تلفنی براساس درخواست طرف آمریکایی انجام شده است و طرفین در این گفتگوی تلفنی در خصوص برجام، موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و برخی دیگر مسائل مورد علاقه دوطرف گفتگو کردند.
لاوروف امروز در مسکو میزبان حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود بود و دو طرف در خصوص طیفی از مسائل مختلف از جمله برجام و روند مذاکرات وین گفتگو کردند.

لاوروف امروز در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان، در اظهارتی پیرامون مذاکرات برجام، با بیان این که ایران در آینده نزدیک درباره زمان از سرگیری مذاکرات برجامی وین تصمیم گیری می‌کند، گفت: مسیر حل اختلافات در باره برجام از طریق اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ است. اصول من درآوردی غرب و آمریکا و تحمیل بر دیگران را نمی‌پذیریم.

لاوروف گفت: همتای ایرانی من در این ملاقات اعلام کرد که ایران آماده از سرگیری مذاکرات است.

این مقام روس تاکید کرد تلاش برخی طرف‌های خارجی برای مرتبط کردن حفظ برجام با امتیاز دادن ایران در دیگر مسائل چشم اندازی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست