بازدید 4757

بارش باران و کاهش تدریجی دما در نوار شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران و کاهش تدریجی دما در نوار شمالی کشور، همچنین از افزایش وزش باد در ۵ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 05 October 2021

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و مناطق غربی خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی همراه با وزش باد و کاهش تدریجی دما رخ خواهد داد، اظهار کرد: طی این مدت بارش در استان گیلان شدت خواهد داشت و دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه پنجشنبه (۱۵ مهر) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر مورد انتظار است، گفت: جمعه (۱۶ مهر) در سواحل دریای خزر و شنبه (۱۷ مهر) در استان‌های مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان، در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ مهر) افزایش وزش باد در شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های سمنان و تهران و در استان‌های قم، همدان و مرکزی دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مهر) صاف، گاهی همراه وزش باد و در اواخر وقت نیمه ابری با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۵ مهر) نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۲ و ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار