بازدید 5697

اعزام ۶۰ نیروی اورژانس به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آماده‌باش تمام پایگاه‌های اورژانس، گفت: ۶۰ نفر از نیرو‌های اورژانس خارج از شیفت فراخوان شدند، همچنین همه بیمارستان‌های استان فراخوان و به بیمارستان چلگرد تیم تخصصی درمانی اعزام شد و تا عصر امروز حضور داشتند.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ 04 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مجید شیرانی ۱۲ مهرماه در ستاد مدیریت بحران در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: از ابتدای صبح و به محض اعلام وقوع زلزله، به دلیل شناخت و صعب‌العبور بودن منطقه، در دانشگاه علوم پزشکی احساس نگرانی صورت گرفت که خوشبختانه عواقب ناخوشایندی برای مردم حادث نشد.

وی با اشاره به آماده‌باش همه آمبولانس‌ها، گفت: ۶۰ نفر از نیرو‌های اورژانس خارج از شیفت فراخوان شدند، همچنین همه بیمارستان‌های استان فراخوان و به بیمارستان چلگرد تیم تخصصی درمانی اعزام شد و تا بعدازظهر امروز حضور داشتند، اما تیم‌های بهداشتی به دلیل ایجاد برخی امور بعد از حادثه، در سراسر منطقه، گسیل شدند و در حال فعالیت هستند.

شیرانی بیان کرد: ۱۲ مصدوم با تشکیل پرونده، به مراکز درمانی ارجاع داده شدند که از این تعداد، هفت نفر به صورت سرپایی و پنج نفر بستری شدند که از بستری شدگان، سه نفر مرخص و دو نفر از آن‌ها با توجه به نداشتن شرایط مناسب، در بیمارستان‌های اردل و کاشانی شهرکرد بستری شدند.

نیرو‌های امداد و نجات در منطقه حضور دارند

در ادامه، کیانی- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به آماده‌باش عوامل امداد و نجات در تمام شهرستان‌ها از لحظات ابتدایی زلزله، اظهار کرد: سه پایگاه امداد و نجات نزدیک به محل حادثه از جمله پایگاه‌های صمصامی، بازفت و دشتک به منطقه اعزام شدند، با توجه به پراکندگی و صعب‌العبور بودن منطقه۲۱ تیم امدادی شامل ۱۲ دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه خودروی کمک‌دار، یک فروند بالگرد و یک دستگاه کامیونت در محل حادثه مستقر شدند، همچنین ۱۲۰ نفر نیروی امدادگر کادر و داوطلب در این عملیات شرکت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۵۰۰۰ عشایر کوچرو یا مستقر در منطقه، تصریح کرد: متاسفانه یک نفر از عشایر به دلیل قرار گرفتن در نزدیک کوه و ریزش آن، دچار حادثه و سریعا با بالگرد به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شد.

به گفته وی، نیرو‌های امداد و نجات در منطقه حضور دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل