بازدید 4485
۱

افتتاح سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه

کد خبر: ۱۰۸۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 09 October 2021

تا دو سال پیش حضور فیزیکی در مدرسه و کلاس‌ها، از الزامات تحصیل در مقاطع مختلف محسوب می‌شد اما به محض شیوع بیماری کووید ۱۹ و عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس، شرایط تحصیل در مدارس نیز بسیار متفاوت شد.

برای گذر از بحران پیش آمده و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و تشویق آنها جهت حضور مجدد در کلاس‌های درس،بسیاری از مدیران مدارس و موسسات آموزشی، اقدام به راه‌اندازی سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه نمودند. بیشتر فعالیت‌های مدرسه در این سامانه، به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام می‌شود.

با راه‌اندازی و اجرای سامانه‌های آموزش مجازی، تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس ثبت نام کردند، افزایش یافته و بسیاری از اولیا و دانش‌آموزان از این شیوۀ آموزشی استقبال کردند.

افتتاح سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه

ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه!

شاید در روزهای شروع فعالیت سامانه مدرسه مجازی، بیشتر افراد، تصور می‌کردند که میان دانش‌آموزان و معلمان،ارتباط خوب و عمیقی شکل نگیرد. اما به مرور زمان، با افزایش امکانات و قابلیت‌ها، تعامل و ارتباطات بسیار خوبی میان دانش‌آموزان و معلمان شکل گرفت. با ایجاد کلاس‌های آنلاین و زنده و همچنین تالارهای گفتگو، اغلب دانش‌آموزان به ارائۀ درس و همچنین پرسش و پاسخ با معلمان خود می‌پرداختند.

با ادامۀ این روند و افزایش میزان مشارکت دانش‌آموزان در مباحث کلاس و به اشتراک‌گذاری محتواهای آموزشی با کیفیت از سوی معلمین، انگیزۀ تحصیلی دانش‌آموزان رشد کرده و موفقیت‌های تحصیلی آنها نیز به مراتب بیشتر شد.

دانش‌آموزانی که سر کلاس حضوری، طرح سوال یا پاسخ به سوالات معلمان، برایشان دشوار بود!

در فعالیت‌های کلاس‌ آنلاین یا آموزش برخط، مشارکت بیشتری داشتند و به راحتی، بدون نگرانی، پرسش‌های خود را طرح می‌کردند. معلمان نیز، به کمک سامانه آموزش مجازی سما، در قالب گزارش، امکان ثبت تمام اقدامات و فعالیت‌های دانش‌آموزان و همچنین میزان مشارکت آنها در هر کلاس را داشتند.

افتتاح سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه

مشارکت دانش‌آموزان در سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه

در خانه بمانید! اما با سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه، از تحصیل دور نباشید!

تعطیلی مدارس در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹، یکی از مشکلات اساسی در حوزۀ آموزش بود. از آنجا که سازمان‌های بهداشتی، تاکید زیادی به ماندن در خانه و عدم حضور در مکان‌های پر تردد می‌کردند، شرایط بازگشایی مدارس تا پایان رفع این مشکل، برای مدیران مدارس فراهم نبود و به همین خاطر، باید از شیوه‌های آموزشی جدید و کارآمد، برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان استفاده می‌کردند.

بسیاری از مدیران، سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه، را پیاده‌سازی و اجرا کردند و بدین شکل، فضای آموزشی جدیدی را برای دانش‌آموزان فراهم نمودند. از سوی دیگر، در روزهای آغازین، اغلب دانش‌آموزان و معلمان برای حضور در مدارس مجازی و شرکت در کلاس‌های آنلاین، با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو می‌شدند.

یکی از مهمترین آنها، عدم دسترسی به اینترنت یا دستگاه‌های هوشمند مانند تبلت و موبایل بود که این مشکل نیز از سوی مدیران آموزش و پرورش یا مدیران مدارس، رفع شد و برای بسیاری از دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور، امکان ثبت نام و حضور در کلاس‌های آنلاین، فراهم شد.

مدیران آموزشی، معاونان، دانش‌آموزان و معلمان با ثبت نام در مدرسه از طریق سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه، امکانات و قابلیت‌های زیادی، همانند: فرایند برنامه‌ریزی و ایجاد کلاس‌ها توسط مدیران آموزشی، امکان ایجاد و برگزاری کلاس‌های آنلاین و زنده تا ظرفیت ۵۰ نفر، توسط معلمان، امکان ضبط اتوماتیک محتوای کلاس و همچنین بارگذاری مطالب ضبط شده بر روی سامانه پس از پایان هر کلاس، امکان ایجاد و تعریف تکلیف برای هر جلسه درسی و همچنین امکان نمره‌دهی به تکالیف انجام شده برای هر دانش‌آموز، برگزاری و تعریف آزمون‌های آنلاین چند گزینه‌ای و تشریحی برای هر جلسه یا هر ترم تحصیلی توسط معلمان، در اختیارشان قرار می‌گرفت.

افتتاح سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه

با سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه، از تحصیل دور نباشید!

لازم به ذکر است که برای آنکه ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری در سامانه آموزشی، برای مدیران، دانش‌آموزان و معلمین لحاظ شود، باید ماژول‌های تکمیلی و کاربردی نیز پس از راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی سما، نصب و اجرا شوند. هدف از ارائۀ ماژول‌های مختلف، فراهم کردن امکانات مدیریتی و آموزشی بیشتر برای افراد مختلف حاضر در سامانۀ آموزشی است. ضمن آنکه، هر ماژول از کارکرد متفاوتی در سامانه آموزشی خواهد داشت.

ماژول ابزارهای مدیریتی، دارای امکاناتی است که در اختیار مدیران آموزشی قرار می‌گیرد یا امکانات ماژول بخش تکالیف یا بخش آزمون‌ساز، در اختیار معلمان هر کلاس قرار خواهد گرفت.

به عنوان مدیران مدارس و مدیران آموزشی، حتماً هنگام راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی، از ماژول‌های کاربردی، جهت ارائۀ خدمات آموزشی بهتر و امکانات بیشتر به معلمین و فراگیران استفاده کنید تا بدین شکل، با بیشترین بازدهی و بهره‌وری آموزشی مواجه شوید.

چند درصد، به کیفیت آموزش در سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه، رای مثبت داده‌اند؟

یکی از مهمترین دغدغه‌های دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی، موفقیت در سال تحصیلی و کسب نمرات بالا در دروس مختلف می‌باشد. در دو سال اخیر، این نگرانی در میان دانش‌آموزان باهوش و زرنگ، شکل جدی‌تر به خود گرفت.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت دانش‌آموزان علاوه بر تلاش و تمرین آنها، ارائۀ مطالب و محتواهای آموزشی به روز و با کیفیت، از سوی معلمین هر کلاس می‌باشد. در کنار مطالب عنوان شده در کتاب و جزوات مختلف آموزشی، معلمین باید از ابزارهای آموزشی جدید و متدهای آموزشی نوین جهت آموزش عمیق مفاهیم استفاده کنند.

در شیوۀ آموزش برخط، معلمان هر کلاس، می‌توانند از ویدیوهای آموزشی یا تصاویر و همچنین منابع آموزشی به روز در کلاس‌های خود بهره ببرند. علاوه بر این، در سامانه آموزش مجازی، مباحث و مطالب ارائه شده در هر کلاس، به صورت اتوماتیک ضبط خواهند شد که این ویژگی، به مطالعۀ آسان و مجدد دانش‌آموزان جهت درک مباحث درسی کمک خواهد کرد.

افتتاح سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه

کیفیت آموزش در سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه

بنابراین، در روش آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا، فراگیران علاوه بر کتب درسی، جزوات از ویدیوها و محتواهای به روز آموزشی نیز بهره‌مند خواهند شد و بدین نحو، موفقیت بیشتری در تحصیل و دریافت نمرات قبولی، کسب می‌کنند.

با ایجاد چنین فضای آموزشی و اجرای کامل و صحیح برنامه‌های آموزشی، درصد بالایی از معلمان و دانش‌آموزان و حتی مدیران آموزشی، به کیفیت آموزش در سامانه آموزش مجازی سما رای و امتیاز بالا خواهند داد.

کارشناسان متخصص و مشاوران کاربلد این سامانۀ آموزشی، منتظر تماس شما عزیزان از طریق راه‌های ارتباطی زیر هستند:

تلفن تماس: ۴۴۳۷۲۱۴۲ -۰۲۱

واتساپ: ۲۶۷۰۱۸۶۲-۰۲۱

ایمیل: info@irsh.ir

همچنین، جهت دریافت راهنما یا تماس کارشناسان می‌توانید، عدد ۷ را به شماره ۱۰۰۰۹۴۰۰۰ پیامک نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه سامانه باحالی. همه بخشها رو یکجا آوردند خیلی جالبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی