بازدید 18242
گزارش

۴ کشتی‌گیر ایران امشب در پی شکار طلا ؛ گلیچ و الهی تعیین‌کننده قهرمانی ایران

امشب چهار فینال در انتظار کشتی گیران ایران است. دو رقیب از آمریکا و دو رقیب از روسیه که در صورت پیروزی در دو مسابقه فینال، تعداد طلاهای ایران به چهار خواهد رسید که اتفاقی تاریخی است
کد خبر: ۱۰۷۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹ 04 October 2021

روز سوم مسابقات جهانی کشتی آزاد دوشنبه پیگیری می‌شود که ۴ نماینده کشورمان در فینال و ۲ آزادکار در مرحله مقدماتی روی تشک می‌روند.

به گزارش تابناک ورزشی، اگر الهی و گلیچ بتوانند در جدول امتیازی مسابقات باقی بمانند و حذف نشوند، می‌توان به قهرمانی تیمی کشورمان در کشتی آزاد دنیا امیدوار بود. هرچند کارشناسان با توجه به روحیه بالای تیم، انتظار مدال هم از هر دو کشتی‌گیر دارند.

۴ کشتی‌گیر ایران امشب در پی شکار طلا ؛ گلیچ و الهی تعیین‌کننده قهرمانی ایران

علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، کامران قاسم‌پور و محمد نخودی ۴ فینالیست کشورمان هستند که می‌توانند نتیجه ای تاریخی برای ایران رقم بزنند و رکورد تعدادطلا در یک دوره مسابقات جهانی را برای کشتی ایران بشکنند.

همچنین عرفان الهی در وزن ۷۰ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم با حریفان سرشاخ می‌شوند.
 

برنامه روز دوشنبه به شرح زیر است: (ساعت به وقت محلی است)

ساعت ۸ تا ۸:۱۵ - وزن کشی مجدد اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد

ساعت ۱۸:۱۵ تا ۸:۴۵ - وزن کشی اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰ - مسابقات مقدماتی اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم و شانس مجدد اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد

ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۷:۴۵ - مسابقات نیمه نهایی اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

ساعت ۱۸ تا ۲۱ - مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد

برنامه آزادکاران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست به مصاف جینتارو موتویاما از ژاپن می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان نیکولای گراحمز از مولداوی و دانیل چومانیک از اسلواکی می رود. در این وزن ۲۶ نفر حضور دارند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه از گرجستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان رادو لیفتر از مولداوی و دان چپتای از کنیا می رود. در این وزن ۲۲ نفر حضور دارند. اسنایدر آمریکایی در گروه گلیج قرار دارد و تا نیمه نهایی با وی برخورد نمی کند. سعدالله یف روس نیز در بالای جدول حضور دارد.

فینال:

وزن ۵۷ کیلوگرم:
علیرضا سرلک از ایران - توماس گیلمان از آمریکا

وزن ۶۵ کیلوگرم:
امیرمحمد یزدانی از ایران - ژاگیر شاکیوف از روسیه

وزن ۷۹ کیلوگرم:

محمد نخودی از ایران - جردن باروز از آمریکا

وزن ۹۲ کیلوگرم:

کامران قاسم‌پور از ایران - ماگومد کوربانف از روسیه

در انتظار طلسم‌شکنی نخودی

باروز که یک دهه در وزن ۷۴ کیلوگرم رقابت کرده بود، بعد از ناکامی در انتخابی المپیک توکیو به یک وزن بالاتر آمد و توانست در وزن ۷۹ کیلوگرم هم راهی فینال شود. وی علاوه بر کسب عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن ۷۴ کیلوگرم، ۴ طلا و ۳ برنز در مسابقات جهانی کسب کرده است.

پیش از این اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی با این عنوان که "آیا ستاره‌های جوان قهرمانی باروز را تهدید می‌کنند؟" به چالش‌های پیش روی این کشتی‌گیر آمریکایی پرداخت. حالا محمد نخودی دارای طلای جوانان جهان چالش جدی باروز است. باید دید نخودی می‌تواند این کشتی‌گیر را متوقف کند یا خیر؟

۴ کشتی‌گیر ایران امشب در پی شکار طلا ؛ گلیچ و الهی تعیین‌کننده قهرمانی ایران

یک آمریکایی دیگر در مصاف با آزادکار ایرانی 

توماس گیلمان که در المپیک سابقه رویارویی با یک ایرانی را دارد حالا در فینال ۵۷ کیلوگرم مسابقات جهانی نروژ مقابل علیرضا سرلک قرار می‌گیرد. گیلمان در بازی‌های المپیک توکیو به مدال برنز رسید. وی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس نقره گرفت. سرلک هم مدال نقره قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ را در کارنامه دارد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل