بازدید 4457
۱

گزارش واشنگتن‌پست از هفت زندانی مطرح در عربستان

در سومین سالروز به قتل رسیدن «جمال خاشقچی» منتقد سعودی، روزنامه «واشنگتن پست» اقدام به انتشار گزارشی از افراد برجسته بازداشتی در زندان‌های دولت عربستان سعودی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا؛ به نوشته این روزنامه، همزمان معارضان دولت ریاض نیز در خارج از عربستان کمپین مقابله با سرکوبگری آل سعود را از مدت‌ها پیش آغاز و تأکید کرده‌اند که اقدامات خود را تا تحقق حقوق بازداشت شدگان و افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، ادامه خواهد داشت.

این روزنامه پر تیتراژ آمریکایی در گزارش خود از هفت تن از زندانیان عربستان سعودی نام برد که شرایط وخیم‌تری را در حال تجربه کردن هستند.

«عبدالرحمن السدحان»

امدادگر سعودی بود که در حساب توئیتری خود با سیاست‌های آل سعود مخالفت می‌کرد که به مدت دو سال ناپدید شد پس از آن خانواده او از بازداشت او در زندان «الحائر» مطلع شدند. السدحان پس از شکنجه‌های بسیار به ۲۰ سال حبس و ۲۰ سال ممنوعیت سفر به خارج از کشور محکوم شد.

«ایمان النفجان»

نویسنده سعودی که چندین کتاب در رابطه با نقض حقوق زنان در عربستان نوشت و همچنین در مصاحبه‌هایی که با خبرگزاری‌های خارجی داشته مطالب فمینیستی را مطرح کرده بود ، چهارسال قبل به مدت چندین ماه به بهانه رانندگی پیش از اجازه قانونی رانندگی زنان در عربستان بازداشت شد، اما هنوز هم آزادی کامل خود را به دست نیاورده است.

«سمر و رائف بدوی»

از فعالان سعودی و حامی حقوق زنان است. «سمر» در توانمندسازی زنان برای رای دادن، رانندگی و لغو سیستم سرپرستی مردان نقش داشته که به مدت سه سال در زندان‌های عربستان زندانی بود و به اتهام تأسیس سایت اینترنتی با موضوعی لیبرالیستی به ۷ سال زندان و ۶۰۰ ضربه شلاق ، به ۱۰ سال زندان و یک میلیون ریال جزای نقدی (۲۶۷۰۰۰ دلار) و ۱۰۰۰ ضربه شلاق محکوم شد. در سال ۲۰۱۵ جامعه بین‌المللی و فعالان حقوق بشری به این حکم انتقاد گسترده‌ای کردند.

«سلمان العوده»

روحانی سرشناسی که آل سعود از سال ۲۰۱۷ بدون هیچ اتهام و حکمی در انفرادی زندانی‌اش کرده و خانواده او نیز از سفر منع شده‌اند.

«محمد فهد القحطانی»

وکیل و موسس انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان که در سال ۲۰۱۳ به دلیل انتشار مواردی که درآن آل سعود حقوق بشر را نقض کرده، به ده سال زندان و ۱۰ سال ممنوعیت سفر محکوم شد. وی اکنون در زندان شرایط سختی داشته و بیش از یک بار اعتصاب غذا کرده است.

«ساره و عمر الجبری»

فرزندان رئیس اطلاعات سابق عربستان(مشاور ولی‌عهد سابق) هستند که دولت ریاض با هدف برگرداندن پدرشان به عربستان، آنان را بازداشت کرده‌است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نه اینکه کشور خود ما اصلا زندانی ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار