مجلس به جمهوری آذربایجان تذکر داد!

جلسه امروز پارلمان، تحت تاثیر تنش‌های اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قرار داشت؛ از حمایت از رزمایش فاتحان خیبر تا توصیه به آذربایجان برای مقابله با رفتار‌های تفرقه‌افکنانه.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 03 October 2021
مجلس به جمهوری آذربایجان تذکر داد!

جلسه امروز پارلمان، تحت تاثیر تنش‌های اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قرار داشت؛ از حمایت از رزمایش فاتحان خیبر تا توصیه به آذربایجان برای مقابله با رفتار‌های تفرقه‌افکنانه.

به گزارش تابناک، امروز مجلس پس از دو هفته تعطیلی جلسه علنی داشت. در ابتدای نشست، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب وکار و بررسی جزییات آن اشاره و اظهار کرد: این طرح موانع پیش روی مردم برای راه‌اندازی کسب و کار و خلق ثروت را برمی‌دارد و در این زمینه تحول ایجاد می‌کند.

او این را هم افزود که مجلس با تصویب طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب وکار، تمامی این موانع زائد را حذف کرد و به دوران تاریک مجوز‌های رانتی، حلقه‌های بسته صنفی، انحصار‌های شغلی و امضا‌های طلایی پایان داد. با تسهیل صدور مجوز‌های کسب وکار، زنجیره‌های تولید اشتغال باز خواهند شد و فضای رقابتی بازار به جوانان اجازه خواهد داد که بدون معطلی کسب وکار خود را راه بیندازند.

بعد از پایان صحبت‌های قالیباف، مجلس وارد بررسی جزییات طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب وکار شد و ماده یک آن را تصویب کرد؛ در این ماده سازوکاری برای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار تعیین شده است.

علاوه بر این موضوع، نمایندگان مجلس با استفاده از فرصت بیان نطق و تذکر خود به تحولات اخیر بین ایران و آذربایجان واکنش نشان دادند. علی بابایی نماینده ساری گفت: اخیرا شاهد تعرض ترکیه و آذربایجان به سیاست خارجی داخلی ایران بودیم؛ اما آن‌ها باید بدانند که ایران با فرهنگ تاریخی اش آنقدر شأنیت دارد که پاسخ آن‌ها را بدهد و بهتر است بدانند که دنیا هم اکنون به اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌بالد و بخشی از اقتدار جهان اسلام هم مربوط به ایران است.

او با بیان اینکه وزارت خارجه اسناد معاهده ترکمنچای را واکاوی کند، تاکید کرد: اقتدار نیرو‌های مسلح برای دفاع از دین و سرزمین ایران اسلامی و مقابله با رژیم خبیث صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست و قطعا پاسخ درخوری به نیرو‌های معاند و اقدامات رژیم صهیونیستی خواهد داد.

محسن فتحی نماینده سنندج نیز گفت: در خصوص رویداد‌های اخیر به کشور‌های منطقه دلسوزانه و مشفقانه توصیه می‌کنم در دام رژیم صهیونیستی نیفتند. به آن‌ها که به ظن خود می‌توانند با همکاری با این رژیم نامشروع به غرور ملی و تمامیت ارضی ایران خلل و خدشه‌ای وارد کنند می‌گویم که نظام اسلامی چهل سال قبل سابقه نابودی نظام سلطانی را در کارنامه دارد؛ پس خرده سلطان‌های نوپدید و متوهم ما را وادار به واکنش نکنند.

همچنین مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: حکومت آذربایجان مساعدت‌ها و حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی در حفظ تمامیت ارضی آن کشور در دوره‌های گذشته فراموش نکرده است. ایران اسلامی بر اساس مسائل ژئوپلیتیک، حضور صهیونیست‌ها را در مرز‌های خودش نمی‌پذیرد و نمی‌توانیم اجازه دهیم دشمنان و تروریست‌ها اطراف مرز‌های ما، نیرو‌های خود را مجهز کنند؛ لذا به هیچ عنوان تغییر مرزی را در مناطق شمالغرب کشور نمی‌پذیریم.

او افزود: ما از آقایان اردوغان و علی اف انتظار داریم که همسایگان، اصل حُسن همجواری را رعایت کنند و خود را بازیچه دست رژیم کودک‌کُش صهیونیستی و آمریکای جنایت کار قرار ندهند.

غلامرضا نوری قزلچه، نماینده بستان آباد نیز گفت: دستان خباثت آلود رژیم صهیونیستی در منطقه فعال شده و قصد ایجاد تنش میان کشور‌های مسلمان، برادر و همسایه را دارد. ما با تاکید بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و خطوط مرزی همه کشور‌های همسایه از جمله جمهوری آذربایجان ارمنستان یادآوری می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط، سهل‌ترین امکانات را برای مبادلات دوجانبه و چندجانبه بین کشور‌های همسایه شمال غرب فراهم کرده و تحت هیچ شرایطی، کوچکترین محدودیت را قائل نشده، همین سند محکمی است که همسایگان مذکور نباید در این رابطه دل مشغولی داشته باشند و بخواهند برای حل آن به روش‌های غیرمرسوم و تحریک آمیز متوسل شوند.

او ادامه داد: ملت ایران از همه اقوام و مذاهب به حفظ خطوط مرزی بین المللی به رسمیت شناخته شده پافشاری کرده و کشور‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه را برادران و همسایگان صمیمی خود می‌دانند؛ منتها ملت ایران نسبت به نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی برای برهم زدن این برادری‌ها و حسن همجواری‌ها هشدار جدی می‌دهند.

در نهایت نیز بیانیه نمایندگان در حمایت از رزمایش فاتحان خیبر در مرز‌های شمال غرب کشور و هشدار به فتنه گران به ویژه رژیم صهیونیستی قرائت شد؛ در این بیانیه تاکید شده که «هرگونه تغییرات ژئوپولوتیکی منطقه و تغییر در مرز‌های کشور‌های همسایه خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ما در مقابل هرگونه اقدام بیگانگان در این خصوص کوتاه نمی‌آییم. همچنان که تبدیل شدن خاک هیچ کشوری برای تحرکات رژیم صهیونیستی را برنمی تابید.»

همچنین در این بیانیه توضیح داده شده که «رزمایش فاتحان خیبر در جداره مرزی ارس پیام آور صلح و اقتدار به کشور‌های منطقه و هشدار به رژیم صهیونیستی است. رابطه ما با مردم و کشور‌های همسایه از جمله مردم مسلمان و کشور برادر آذربایجان دیرینه و پایدار است و هرگز اختلاف افکنی‌های دشمنان به ویژه القائات رژیم جعلی اسرائیل این وحدت و برابری را نخواهد گسست. در عین حال مردم ایران در مقابل تعرض و امنیت منطقه و مصالح کشور کوتاه نمی‌آید، ایران اسلامی برادری و حسن همجواری با کشور‌های همسایه از جمله با جمهوری آذربایجان را بار‌ها به اثبات رسانده است. اظهارات تفرقه افکنانه و فتنه انگیز عده‌ای، بر خلاف حسن همجواری است و انتظار می‌رود دولت آذربایجان با هرگونه فتنه انگیزی بیگانگان مخالفت کرده و با اقدامات تفرقه افکنانه مقابله کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۳۲
اوه اوه

بيچاره هاي بد بخت اذربايجاني ها
امشب كل ملت و دولت اش سكته نكنن از ترس خوبه............................
دير جنبيده ايد
اذربايجان و تركيه كار خودشان را كردهاند
درخصوص اذربایجان از ابتدا اشتباه کردین و الان دیگه دیر شده. فعلا همون مشغول دوردست ها باشید!
تذکررر!! مواظب باشید به آذربایجان برنخوره یه وقت فقط به آمریکا فحش بدین واللللله امریکا سگش شرف داره به روسیه آذربایجان و ترکیه و چین لااقل رو بازی می کنه اگه به امریکا اولتیماتوم میدید به این کشورهای گدا گودوله و ریزه میزه که از آشفتگی ایران که به لطف دولتمردان گرفتارشیم سوءاستفاده می کنن و دم دراوردن هم تو دهنی بزنید اینا واجبترن یه روز قر و قمیش عراق بدهکار به ایران و یه روز مداخله پاکستان تروریست پرور حالا هم جناب علی اف و اردوغان که جفتشون متوهم شدن تابناک سانسور نکن
ارمنستان الهام علی اف را به اشتباه محاسبه و توهم فدرت انداخته است و فکر کرده که ایران هم ارمنستان است و میتواند برای ایران هم کری بخواند لذا باید وزارت خارجه با کسب اجازه از مقام رهبری و فرمانده کل قوا در اسرع وقت سفیر آذربایجان در تهران را احضار و با قدرت و صراحت و بدون لفاظی به دولت آذربایجان اخطار نماید که اگر یکبار دیگر مزاحمتی برای اتلاع کشورمان در ورود به خاک ارمنستان ایجاد نمایند با توجه به سابقه تاریخی منطقه در مالکیت کشورمان بر آذربایجان در سریع ترین زمان ممکن منطقه فره باغ و نخجوان را به تصرف خود دراورده و ان را به مام وطن ملحق خواهد نمود.تا الهام علی اف بفهمد نمی تواند روی ترکیه و رژیم صهیونیستی برای عرض اندام جلوی نیروهای مسلح کشورمان حساب کرده و پایش را از گلیمش فراتر بگذارد.
کدوم رژه نظامی پیام آور صلحه آخه؟؟
تابناک! باز مزدوری باکو و ترکیه رو بکن ! از رو که نمی ری
کور شوند دشمنان آزربایجان
نماینده محترم سنندج
تو بریدن زبان کودکان کرد نمیبینی؟
دشمنت هنوز نشناختی؟!یا خود دشمن مردم کردی؟ تو را چه به آذربایجان؟
مصرف داخلی داره
سوزش آزادی قره باغ تازه داره هضم میشه
تذکر؟ کودتا علیه اردوقان رو ایران خنثی کرد. جنگ قره باغ از اذربایجان حمایت کردیم این هم دستمزدش. زمان جنگ قره باغ هر چه گفتیم با فکر تر و حساب شده عمل کنید اما گوش ندادیت. دیگه الان همسایه ما اسراییل و داعشی های مورد حمایت ترکیه شده تازه راه ترانزیت ایران به اروپا بسته شده و باید به اذربایجان حق حساب بدیم. تو جنگ قره باغ ارمنستان از سیاست های ایران شگفت زده شده بود و باور نمیکرد طرف گیری ایران رو. وقتی اذربایجان سرزمین 30 سال قبلش رو ازاد کرده چرا ما سرزمین 100 ساله که 2000 سال جز ایران بوده و به زور جدا شده ازاد نکنیم؟
جمهوری اذربایجان با کمک علنی اسراییل وترکیه ارمنستان را شکست داد متاسفانه سیاست خارجی ما درقبال اذربایجان خوب نبود حالا کشورهای کمک کننده به اذربایجان ازاین پیروزی سهم خواهی میکنند
توصیه با تو پ و تانک؟؟؟؟؟!!!!
میترسم طرف مقابل اون رگش بزنه بالا و به این بیانیه مجلس ایران بگه زهی خیال باطل
حواسمان باشد در مرز آذر بایحان وضع نه صلح نه جنگ درست نکنیم چون می شود یک باتلاق برای ما
نماینده سنندج زمانی که اربیل از تروریست‌های کرد قاتل سربازان کشور حمایت می کند نظر خاصی ندارند؟!
مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران از "خروج ۷ میلیارد دلار ارز از ایران برای خرید ملک در ترکیه" طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ خبر داده است. او گفته با این اقدام، شهروندان ایرانی "ترکیه را ورشکستگی نجات دادند."

آقای یوسفی با انتشار پیامی در توییتر نوشته: "پس از نقش ایران در عدم سقوط دولت اردوغان در کودتا، این بار ایرانیان با خرید ملک، ترکیه را از ورشکستگی نجات دادند."

او در بخش دیگری از همین پیام آورده: "از ۹۷ تا ۹۹ معادل ۷ میلیارد دلار ارز برای خرید ملک در ترکیه از کشور خارج شده است. هزینه گستاخی های اخیر را برخی از ایرانیان پرداخت کرده‌اند."

طی سال‌های اخیر شهروندان ایرانی از جمله پرشمارترین خریداران خارجی خانه در ترکیه بوده‌اند؛ طی یک سال اخیر در اکثر ماه‌ها، ایرانی‌ها در مقایسه با سایر شهروندان غیرترک، بیشترین تعداد خانه‌ها را در این کشور خریده‌اند
نقش پلید و ضد امنیتی پاکستان رو چه خواهيم کرد که کسی بدان اشاره ای نمی کند!
چهاردهه سرگرم تنش با کشورهای عربی بودند و انواع گروههای شبه نظامی در این کشورها درست کردند اما بیخ گوشمان اردوغان و علیف و پاکستان بدترین توطئه ها را بر ضد امنیت ملی ایران طراحی و اجرا کردند دولتمردان ما اصلا به اندازه سرسوزنی متوجه نشدند حتی سرگرم حکم زدن برای واردات لوازم خانگی از کره جنوبی شدند!!!!!! اصولا مقوله ای به نام امنیت ملی کشور به نظر می رسد بحث مسئولان نیست همه فکر و ذکرشان این است که در لبنان و یمن و سوریه چه می گذرد!!!!
پاکستان بیخ گوشمان تروریست های طالبان را در افغانستان به قدرت رساند علیف و اردوغان مرز ما را با ارمنستان از بین بردند مسئولان ما فقط ایستادند تماشا کردند آیا اشرف غنی هایی در ایران داریم که عمدا ضربه به امنیت ملی کشور می زنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سیاست های اشتباه و صد در صد غلط گذشته شرایط امروز را برای ما درست کرده است امروز ایران باید با دیپلماسی درست و به دور از شعارهای پوچ و مسخره گذشته ، سریعا رابطه با کشورهای عرب منطقه و به ویژه عربستان و مصر را عادی کند زیرا ترکیه با دخالتش در عراق و سوریه و لیبی باعث خشم کشورهای عربی منطقه شده است و اتحاد ایران با اعراب بسیار لازم و ضروری است. ترکیه و سلطان متوهمش در رویای توسعه طلبی است و موذیانه از راههای گوناگون این سیاست را پیش می برد اردوغان با بستن سد بر سرچشمه های رودها به سوریه و عراق و ایران فشار وارد می کند و اخیرا بر سرچشمه های رود ارس نیز سد سازی کرده است که با آبگیری آن دشت مغان ما در آذربایجان به کویر مغان تبدیل می شود.
به جای تذکر های توخالی اقدامات زیر را انجام دهید :
۱- عادی سازی رابطه با عربستان و مصر
۲- حل و فصل برجام
۳- پذیرش فاتف
۴- تنش زدایی با غرب
۵- تاسیس شبکه سراسری به زبان ترکی برای احترام به هم میهنان ترک زبان
۶- تاسیس شبکه سراسری به زبان کردی برای احترام به هم میهنان کردزبان
۷- جلوگیری از اختلاس و رانت خواری و دزدی و دزدسالاری و حل مشکلات اقتصادی کشور
۸- افزایش امید و شادی در مردم از طریق حذف تنش های روانی که عامدانه مردم را تحت تنش قرار داده اند از جمله حجاب اجباری ، محدودیت های ورود بانوان به ورزشگاهها برگزاری جشن های عمومی و خیابانی
خدایا روا مدار گدا معتبر شود/ گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود
این حکومت های تازه به دوران رسیده مثل بدنسازیه که که با دارو و مکمل خودشو ساخته و غرور کاذب گرفتن. نمیدونه که یه تب و لرز بگیره هر چه ساختن به فنا میره
اینها که میگن قراره بیان نخجوان رزمایش برگزار کنند ترکیه و جمهوری باکو
سلام با تذکر و حرف و تهدیدو این مسائل مساله اذربایجان حل نخواهد شد به جای مانور وارد خاک استان اذر بایجان شوید و قرداد ترکمانچای را که موجب ننگ ایران سرافراز است را باطل کنید وگرنه روز به روز اوضاع بدتر خواهد شد در سیاست وقتی شما از حق مسلم خود میگذزید دشمن جری می شود
علامت تعجب اخر تیتر برای چی بود. تعجب کردید از چی.
واقعا جای تاسف دارد که کشورهای فسقلی منطقه دارند از شدت تحریم های آمریکا به تصاحب مرزها و قسمتی از سرزمین ایران می اندیشند
این نماینده ها اصلا اطلاعی از وظایفشان دارند؟ تمام بدبختی های ۴۳ساله ی ایران از اینجا ناشی می سود که نماینده گان مجلس همه سفارشی اند و هیچ اطلاعی از حقوق، قانون و سیاست ندارند. متاسفانه فضای علم سیاسی ایران هم چنان بسته است که اندیشه های تازه جایی ندارد و نماینده گان نیز باسوادانی هستند که از فیلترهای معیوب گذشته اند. با این اوضاع در عرصه های جهانی همردیف طالبان قرار گرفته ایم و لیاقت ملت ما همینها؟! لطفا نظرات حقیر را انتشار دهید
همه شدند وزارت خارجه ! بهتره مشکلات رسانه ای نشود و دیپلمات ها حل کنند شکاف را زیاد نکنید
باید مار را توی سوراخش کشت یعنی به اسراییل یک ناز شست نشان بدهیم
تعرض به سیاست خارجی و داخلی را هم نماینده محترم ساری وارد ادبیات سیاسی کردند باید تبریک گفت.
چرا مجلس تذکر به لغو قرارداد ترکمنچای که باید بعد از 100 سال لغو شود نیست مانند هنگ کنگ
چرا مجلس تذکر به 50 در صد سهم خزر که دولت قبلی به 13 یا 8 درصد رساند نیست
چرا همیشه ایران از در ضعف وارد میشود
و چراهای دیگر،...
مجلس در اندازه ای نیست که وارد این مسائل شود. سکوت کرملین در این ماجرا و حمایت از حضور اسرائیل در منطقه تکلیف خیلی ها را روشن کرده است
یک کلام بگیدد چرا ما با همه باید اختلاف داششته باشیم همه را دششممن ایران کردید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل